تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک در راه لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از وقوع تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک در این استان خبر داد.

بهروز مرادپور با از وزش باد شدید و رخداد تندباد‌های لحظه‌ای، خیزش گردوخاک در لرستان ، اظهار داشت: این شرایط اغلب نقاط استان را در تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی زمان پایان فعالیت این شرایط آب و هوایی را پایان روز چهارشنبه عنوان کرد و گفت: در این راستا سقوط اشیا، خسارت به برخی سازه‌ها به خصوص سازه‌های سبک مانند گلخانه‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا و… در استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان در ادامه بر لزوم تحکیم سازه‌های موقت از جمله سقف گلخانه‌ها، عدم توقف و پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، توقف فعالیت‌های کوهنوردی و در صورت بروز گردوخاک استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و بیماران، عدم تردد و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… در استان تاکید کرد.

مرادپور در ادامه سخنان خود از حاکمیت شرایط ناپایدار جوی از روز سه شنبه در این استان خبر داد و گفت: در این راستا ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق، احتمال تگرگ و صاعقه برای اغلب نقاط استان به ویژه شمال و جنوب شرق لرستان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه بارشی تا بعدازظهر چهارشنبه در لرستان، گفت: در این راستا اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال جاری شدن رواناب، احتمال آبگرفتگی معابر و، … در استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بر لزوم عدم صعود به ارتفاعات به ویژه شمال و جنوب شرق استان با توجه به احتمال رخداد صاعقه، عدم چرای دام در نواحی کوهستانی، عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها و خشکه رود‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… در استان تاکید کرد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار