مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

طبقه اول باغ موزه دفاع مقدس زنجان آماده است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از آماده ساختن طبقه اول باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مجموعه ۶ هکتار است که نیاز به فضا سازی و محوطه سازی دارد.

 سید نجم الدین موسوی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: مسؤلیت مناسبت‌های دفاع مقدس با استانداری و دبیری آن بر عهده بنیاد حفظ آثار است.

وی، به اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: این بودجه ملی بوده و از استان ریالی به این پروژه اختصاص داده نشده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، از آماده ساختن طبقه اول باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مجموعه ۶ هکتار است که نیاز به فضا سازی و محوطه سازی دارد.

موسوی تاکید کرد: یادمان شهدای گمنام ماهنشان دو شهید دارد که با اعتبارات تخصیص یافته تکمیل خواهد شد و فقط نیاز به تسریع امور دارد.

وی افزود: استان زنجان یادمان شهدای گمنام کم دارد و در همین راستا یادمان ناقص هم کم دارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، تصریح کرد: طبق دستورالعمل کشوری امسال یک میلیون رزمنده و ایثارگر تجلیل می‌شوند و ۹ هزار نفر از این آمار مربوط به استان زنجان است که تعدادی از این ایثارگران بدون عضویت سازمانی هستند.

موسوی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس آیینه تمام نمای ایثارگری استان زنجان است که باید بیانگر ایثارگری ۶۶ هزار ایثارگر رزمنده ۳ هزار و ۵۳۵ شهید باشد، یاد آورشد: در حال حاضر ۲۵ یادمان از مجموعه ۲۹ یادمان ساماندهی شده است و چهار یادمان ناقص است.

وی گفت: یادمان پادگان ولایت که در محوطه اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد باید توسط خود اداره کل تکمیل شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، ابراز داشت: وضعیت یادمان ارمغانخانه مطلوب و در حد قبل قابل قبول نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.