تاسیس نهاد اطلاعاتی جدید در آمریکا برای امنیت انتخابات

دولت آمریکا با هدف تامین امنیت در انتخابات آتی این کشور نهاد اطلاعاتی جدیدی را افتتاح کرد.

آمریکا یک مرکز «نفوذ بدخیم خارجی» (Foreign Malign Influence Center) برای مقابله با تهدیدات خارجی برای انتخابات این کشور ایجاد کرده است تا با اطلاعات نادرست خارجی در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری این کشور مقابله کند.

به گزارش آرتی، «آوریل هاینز» مدیر اطلاعات ملی آمریکا در جلسه استماع کمیته نیرو‌های مسلح سنا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که این کشور یک مرکز نفوذ بدخیم خارجی برای رسیدگی به تهدیدات خارجی علیه «انتخابات و همچنین افکار عمومی» در داخل کشور ایجاد کرده است.

به گفته هاینز این نهاد زیر نظر دفتر مدیر اطلاعات ملی فعالیت می‌کند و به «کلیه اطلاعاتی که در اختیار نهاد بدخیم خارجی یا ایجاد شده مربوط به اطلاعات بدخیم خارجی، از جمله امنیت انتخابات است، دسترسی دارد». مدیر این نهاد هم «جفری ویچمن» است که قبلاً رئیس تجزیه و تحلیل مرکز مأموریت ضد جاسوسی سیا بود.

این آژانس آمریکایی اطلاعات بدخیم خارجی را مربوط به «روسیه، ایران، چین، کره شمالی، یا هر کشور خارجی دیگری که مدیر مرکز مناسب بداند» تعریف کرده است و نفوذ بدخیم خارجی هم «هر گونه تلاش خصمانه که به دستور، به نمایندگی یا با حمایت قابل توجه یکی از کشور‌های نامبرده به منظور نفوذ پنهان یا آشکار بر دولت آمریکا انجام می‌شود» تعریف می‌شود. گفته می‌شود این نهاد درماه سپتامبر (شهریور) تاسیس شده است، اما در نشست پنج‌شنبه گذشته اولین اشاره به وجود آن صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار