تجلیل از معلمان نمونه و برگزیده چهارمحال و بختیاری

آیین تجلیل از معلمان نمونه و برگزیده استانی و ملی در شهرکرد برگزار شد.

در آیینی همزمان با هفته معلم،  از ۴۷ معلم برگزیده منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و پنج منتخب استانی و ۲ منتخب ملی، تجلیل شد.

 غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پس از چند سال معطلی، یکی از مهمترین دستاورد‌های دولت سیزدهم برای رفع مشکلات معلمان بوده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دولت سیزدهم، گام‌های بلندی برای رفع مشکلات جامعه فرهنگیان و معلمان به خصوص مشکلات معیشتی آن‌ها برداشته شده تا معلمان در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

به گفته وی، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان دارای موانع و مشکلاتی است که انتظار است پس از اصلاح نقاط ضعف رتبه‌بندی معلمان، رضایت‌مندی بیشتری برای این قشر ایجاد شود.

حیدری به توجه و اهتمام دولت، نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین مقام معظم رهبری بر رفع مشکلات این قشر در راستای اجرای شدن سند تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نگاه بلند و فاخری بر آموزش و پرورش دارند و معتقدند که معلمان معماران آینده کشور هستند و این نگاه، راهبردی و بلند است.

به گفته وی، بنابر فرمایش مقام معظم رهبری معلمان، معماران آینده کشور هستند و باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرند و نفش‌آفرینی داشته باشند تا شاهد پیشرفت کشور و استان باشیم.

وی بر هم‌افزایی، همفکری و تعامل بیشتر مسوولان و دولتمردان با معلمان و قشر فرهنگی تاکید کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت معلمان باید مشکلات و کمبود‌های استان آسیب‌شناسی شود تا رفع موانع یکی پس از دیگری انجام شود و پیشرفت خوبی در استان و کشور داشته باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تبریک روز معلم و همچنین انتخاب معلمان برتر استانی و ملی گفت: بزرگداشت هفته معلم فرصتی برای ارج نهادن و تکریم مقام و جایگاه معلمان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان دستاورد مهم دولت سیزدهم است

وی اظهار داشت: تجلیل از مقام معلم و فرهنگیان شریف، تکریم منزلت رفیع علم و علم‌آموزی است و بزرگداشت مقام معلم نهادینه کردن فرهنگ تکریم است که این امر نباید به زمان خاص محدود شود و باید مقام معلم در همه زمان‌ها تکریم شود.

حیدری افزود: معلمان بعد از پیروزی انقلاب با تاسی از مکتب اهل بیت (ع) درس فداکاری، ایثار، دانش و اخلاق را به دانش‌آموزان آموزش دادند و افراد بزرگ مانند شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فهمیده را تربیت کردند که این انسان‌های بزرگ و فاخر، تاثیرگذاری زیادی در سطح ملی و بین‌المللی داشتند که این اثرگذاری نتیجه تربیت و آموزش خوب است و ما دست معلمان عزیز را به خاطر تربیت این انسان‌های فرهیخته می‌بوسیم و از تلاش آن‌ها صمیمانه تشکر می‌کنیم.

وی اظهار داشت: افراد اثرگذار مانند شهید فهمیده که امام از ایشان به عنوان رهبر نام بردند، نتیجه درس‌آموزی و آموزش درست معلمان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آموزش پرورش رکن بی‌بدیل و مورد توجه بزرگان و امامین انقلاب است، گفت: مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه معلمانان رهنمون‌های فاخر داشته‌اند و از معلمان به عنوان سربازان گمنام در کشور، انقلاب و نظام یاد کرده‌اند که با حضور خود در مناطق مختلف به خصوص مناطق محروم و دور افتاده با احساس مسئولیت بالا به آموزش دانش‌آموزان می‌پردازند و این فعالیت معلمان قابل تقدیر است.

وی شهید فهمیده را یکی از الگو‌های مهم معلمان عنوان کرد و گفت: این شهید بزرگوار انسان عالم و متعهدی بود که دقت‌نظر داشت و با نظم و انضباط خاصی که داشت به جایگاه عظیم در کشور دست پیدا کرد.

حیدری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری معلمان را معماران آینده کشور دانستند و فرمودند عبور از گردنه پیشرفت بودن آموزش پرورش امکان پذیر نیست، گفت: بدون همراهی و همکاری فرهنگیان سند توسعه و پیشرفتی که برای استان طراحی شده محقق نخواهد شد و پیشرفت نخواهد داشت.

به گفته وی، بنا بر فرموده مقام معظم رهبری آموزش و پرورش مانند ۲ بال هستند و اگر هر کدام از این‌ها کمرنگ شود دچار خصران و نابودی می‌شویم و مشکلات جدی درجامعه ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: علم باید دارای محتوا و همراه با پرورش و تربیت باشد تا تعادل در جامعه و نظام آموزشی کشور ایجاد شود و هر کدام از این بال‌ها آسیب ببیند تعادل به هم می‌خورد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه پرورش باید جذاب باشد و جاذبه داشته باشد اشاره کرد، گفت: کار پرورش باید تقویت هویت ملی را به دنبال داشته باشد و نباید دانش‌آموزان تحت تاثیر فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و توطئه دشمن قرار گیرند.

وی بر تقویت هویت ملی و عشق به میهن و پرچم در بین دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور تاکید کرد و گفت: پرچم ملی افتخار کشور است و باید تقویت پرچم در دل جوانان و نوجوانان زنده نگهداشته شود و با آسیب‌شناسی‌های دقیق توطئه دشمن برای کمرنگ جلوه دادن هویت ملی و پرچم را خنثی کنیم.

حیدری اظهار داشت: آموزش سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از وظایف معلمان است که این آموزش‌ها باید به فرزندان و آینده سامان جامعه با دلسوزی و علاقمندی آموزش داده شود تا این قشر تحت تاثیر هجمه سنگین دشمن قرار نگیرد.

برچسب ها: استاندار ، هفته معلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار