تدوین سند توسعه گردشگری تالاب بین المللی شادگان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ما هیچ محدودیتی برای توسعه گردشگری اکوتوریسم و گردشگری با رعایت الزامات زیست محیطی در تالاب شادگان نداریم.

محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان هدف از توسعه گردشگری را ایجاد ثروت در راستای قوانین و ضوابط زیست محیطی دانست و در بحث گردشگری تالاب، تمرکز بر روی بخش شیرین تالاب که سه روستای اصلی رگبه، صراخیه و حدبه خنافره در آن قسمت قرار دارند را خواستار شد.

او می‌گوید: ما هیچ محدودیتی برای توسعه گردشگری تالاب با رعایت قوانین اکوتوریسم و گردشگری و رعایت الزامات زیست محیطی نداریم. توسعه گردشگری باید یک توسعه متوازن و سازگار با محیط زیست باشد.

به گفته او دو هدف اصلی توانمندی جوامع محلی از طریق اشتغال و تولید ثروت و در نهایت ایجاد رضایت و همچنین ایجاد لذت و استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای همه مردم منطقه و گردشگران داخلی و خارجی است. 

تالاب بین المللی شادگان از طریق خور‌های متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود و با آب شیرین، لب‌شور و شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی فراهم می‌آورد.
این تالاب به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان، محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر شامل گیلانشاه و اردک مرمری، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.
تالاب بین المللی شادگان یکی از مناطق حفاظت شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست است که به‌عنوان پناهگاه بین‌المللی حیات وحش شادگان معروف است. همچنین این تالاب در سال ۱۳۵۴ هجری شمسی در فهرست تالاب‌های با اهمیت جهانی رامسر سایت ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار