۲۹ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بستری هستند

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون ۲۹ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری و تحت درمان هستند.

دکتر محمد پهلوان کاشی گفت: از این تعداد ۲۴ بیمار بد حال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که این دانشگاه علاوه بر مشهد ۱۶ شهرستان دیگر در خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی و در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری شدند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون مجموع بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان ۱۰۴ نفر هستند که از این تعداد ۷۹ بیمار در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند.

پهلوان افزود: طی سه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی ثبت و گزارش نشده است.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک، عدم حضور در اجتماعات و دریافت دز واکسن یادآور کرونا به منظور قطع چرخه انتقال این ویروس در جامعه مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ پزشکی تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۶۰۹ هزار و ۹۲۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۱۶۵ نفر رسید.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۶۱ هزار و ۴۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۵۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۵ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۹۴۷ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۶۷۵ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۲۲۱ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۸۴۳ دُز رسیده است.

هم اکنون ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۴۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۹۱ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچ یک از شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار