تأثیر همکاری‌های مشترک در تامین سلامت کشورها

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت گفت: ارتباط بین همسایگان در تامین سلامت کشورها تاثیر بسزایی دارد.

 محمدحسین نیکنام در دیدار وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران و سرپرست وزارت بهداشت افغانستان که در حاشیه اجلاس گروه ۵ برگزار شد گفت: مرز‌ها بیانگر فاصله واقعی بین کشور‌ها نیستند. هر ساله شاهدیم که زائران افغانستانی به شهر‌های مقدس ایران و در ایام اربعین به عراق، مشرف می‌شوند. 

وی افزود: خوشبختانه همکاری‌های بهداشتی ایران و افغانستان، گسترده است و نشست مفصلی نیز بین مدیران وزارت بهداشت ایران و کشور‌های عضو گروه ۵ در مورد همکاری‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها و بیمارستان سازی برگزار شده است. 

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت با اشاره به زمینه‌های فراوان همکاری‌های حوزه سلامت ایران و افغانستان، گفت: در اجلاس گروه ۵ توفیقات خوبی برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای بین کشور‌های عضو به دست آمده و هیات افغانستانی نیز یکی از منظم‌ترین و بهترین گروه‌ها بوده است. 

 نیکنام خاطرنشان کرد: سیاست اصلی دولت، تقویت ارتباطات با همسایگان است که مورد تاکید و توصیه جدی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر بهداشت است. با افغانستان توافقات خوبی در حوزه سلامت داشته ایم که نیاز است اقدامات اجرایی در راستای تحقق این توافقات در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها: سلامت ، گروه ۵
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار