مدیر جهاد کشاورزی:

تگرگ و بارندگی اخیر در تربت حیدریه خسارتی نداشت

معاون رییس سازمان جهاد و کشاورزی خراسان رضوی و مدیر حوزه تربت حیدریه گفت که بارندگی و تگرگ اخیر در این شهرستان خسارت جدی به مزارع و باغات وارد نکرد.

حسین محمدی گفت: بارندگی اخیر در تربت حیدریه اگر چه دیرتر از حد انتظار بود اما به سبب خشکسالی و تاثیرات منفی قبلی باعث خوشحالی کشاورزان و دامداران شهرستان شد.

وی اضافه کرد: بارش تگرگ و بارندگی توام با باد شدید فقط در برخی نقاط کوهستانی تربت حیدریه خسارت جزئی بر جای گذاشت و در دیگر مناطق همچون دشت ها و نقاط بیابانی باعث سیراب شدن زمین های کشاورزی و باغات شد.

وی در خصوص خسارت ناشی از آفت ملخ نیز گفت: این حشره در برخی مناطق و روستاهای تربت حیدریه دیده شده است اما گزارش های کارشناسی حاکیست تا این لحظه جای نگرانی جدی وجود ندارد و در مرحله مبارزه (با آفات) نیست.

در همین پیوند رییس اداره هواشناسی تربت حیدریه گفت: طی ۲ روز گذشته در مناطق شمالی این شهرستان همچون گرماب، کدکن و صنوبر افزون بر ۳۰ میلی متر بارندگی ثبت شده است.

رضا صفایی افزود: همچنین بارندگی اخیر در مناطق مرکزی و جنوبی تربت حیدریه بین ۵ تا ۱۰ میلی متر گزارش شد که تاثیری در تغذیه منابع آبی ندارد اما برای کشاورزان و دامداران مفید و باعث خوشحالی است.

وی اضافه کرد: به روال معمول بعد از بارندگی، رطوبت هوا افزایش یافته و گرمای پس از آن می تواند به تکثیر قارچ و آفات نباتی منجر شود اما با این وجود تاکنون حشرات مخرب همچون ملخ در سطح شهرستان بطور جدی و خطر آفرین رشد نداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار