پیکر ایثارگر اردبیلی برای اهدای عضو به تهران اعزام شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از انتقال پیکر چهارمین بیمار مرگ مغزی یا ایثارگر در سال ۱۴۰۲ از این استان به تهران خبر داد.

رامین نسیمی دوست گفت: زنده‌یاد صفوره میکائیلی، ۵۴ ساله، اهل و ساکن روستای مجنده بدنبال خونریزی مغزی ناشی از تصادف در بخش ICU جراحی بیمارستان فاطمی بستری شده بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل می گوید: برغم مراقبت‌های درمانی و وجود علایم مرگ مغزی از همان بدو پذیرش در بیمارستان و پس از تشخیص و تایید توسط متخصصین و کوردیناتورهای واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و با رضایت خانواده ایشان برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران اعزام شد.

به گفته او، استان اردبیل در چهار سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

اهدای عضو فرد مرگ مغزی در ایران به‌طور رایگان انجام می شود و اگر فرد دچار مرگ مغزی در بیمارستان دولتی بستری شده باشد، هزینه‌های بیمارستان نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

به علت پیشتازی استان اردبیل در اهدای عضو بیماران مرگ مغزی، بخش نگهداری و مراقبت از بیماران مرگ مغزی در محل ساختمان تازه‌ تاسیس ترومای شهر اردبیل راه‌اندازی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.