توسعه زیرساخت مخابراتی فیبر نوری در منطقه الهیه مشهد

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: با پیگیری صورت‌گرفته در بخش‌هایی از بلوار الهیه، رحمانیه، مهدیه و تقویه طرح‌های توسعه زیرساخت مخابراتی فیبر نوری در دست اقدام است که با راه‌اندازی آن، واگذاری خطوط تلفن انجام خواهد شد.

توسعه زیرساخت‌ از جمله زیر ساخت‌های مخابراتی در شهرها یکی از الزامات مهم شهری به‌شمار آمده و موجب ایجاد آسایش و رفاه برای شهروندان است؛ با این وجود در برخی مناطق مانند الهیه مشهد سال‌ها این زیرساخت‌ها توسعه نیافته و موجب شده تا ساکنان با چالش‌هایی روبه‌رو شوند.

در همین راستا حسن اروجی، مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: در صورت ارائه اطلاعات دقیق از محدوده فاقد امکانات، امکان ارائه پاسخ دقیق‌تر در مورد شرایط آن میسر خواهد بود.

وی درباره سرقت کابل‌های تلفن و پرداخت هزینه کابل توسط مالکان که مشکل دیگری در این منطقه است، بیان کرد: در خصوص موارد سرقتی نیز عطف به دستورالعمل و طبق روال با ثبت در سامانه بازرسی و به نوبت اقدام خواهد شد.

به تازگی معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه خراسان رضوی با اشاره به طرح ۲۰ میلیون پورت به عنوان یکی از شعارهای دولت سیزدهم عنوان کرد: مجموعه مخابرات استان در همین راستا نهضت جهادی فیبر نوری را راه‌اندازی کرده که طی سال گذشته این پروژه برای خراسان رضوی ۱۳۵ هزار فیبر نوری خانگی و ۷۳ هزار اتصال نوری خانگی با ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در نظر گرفته است. در حال حاضر ۳۵ هزار خانه در استان می‌تواند از این فناوری استفاده کند. این فناوری در ۲۰ شهرستان استان پیاده شده و هم‌اکنون ۱۰ هزار مشترک آنلاین در سطح استان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.