اختصاص ۱۳۰میلیارد ریال به بیمارستان شهید رجایی گچساران

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ۱۳۰ میلیارد ریال به بازسازی لوله های فاضلاب، تعمیرات سیستم خنک‌کننده و ساختمان بیمارستان شهید رجایی گچساران اختصاص داده شد.

سید طاهر حسینی افزود: طی پیگیری های انجام شده برای مشکل فرسودگی بیمارستان شهید رجایی گچساران در مرحله نخست باید مشکلات فاضلاب این بیمارستان برطرف شود.

او گفت: ۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی برای تکمیل برخی از طرح های درمانی گچساران از جمله خانه های بهداشت، پایگاه سلامت با پیگیری های نماینده مردم گچساران و باشت اختصاص یافت.

حسینی ابراز کرد: ۲۹ مرکز بهداشت در شهرستان گچساران وجود دارد که از این تعداد ۲۷ مورد آن تملکی بهداشت و درمان و ۲ مورد دیگر استیجاری است.

او با اشاره به طرح های بهداشتی و درمانی در دست اجرا در این شهرستان گفت: پایگاه فرهنگیان و پایگاه شهید محلاتی هر کدام با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در دست اجراست که تا یک ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی می گوید: بیمارستان سوانح سوختگی گچساران در قالب هشت تخت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجراست.

او با اشاره به طرح های در دست اجرا ی بخش بهداشت گچساران گفت: مرکز خیرآباد ده‌جلیل با ۶۰ درصد پیشرفت، مرکز بهورزی با ۶۰ درصد پیشرفت، مرکز روستای بن‌پیر با پیشرفت ۱۰۰ درصدی و کلینیک دندانپزشکی دولتی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در دست اجراست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ۵۰درصد از جمعیت ۳۰ سال به بالای گچساران سال گذشته تاکنون در طرح بررسی خطرسنجی سکته‌های قلبی و مغزی و رصد عوامل زمینه‌ساز آن‌ها سنجش شدند.

حسینی ابراز کرد: از مشمولان این طرح که به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند در خصوص شرایط فشارخون، چربی‌خون، دیابت، سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر بیماری‌های مزمن پرسش می‌شود و اطلاعات پایه به همراه مستندات تشخیصی و آزمایشگاهی در پرونده الکترونیک سلامت آنان وارد می‌شود.

او افزود: شاخص دیابت در افراد بالای ۳۰ سال این شهرستان هم اکنون ۷.۳ دهم درصد فشارخون ۱۵ درصد است.

حسینی تصریح کرد: بیش از ۱۹۷ مورد نمونه گیری سل سال گذشته تاکنون در این شهرستان انجام شد که در این زمینه سه بیمار شناسایی شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: تاکنون هیچ گونه بیمار ابتلا به وبا در این شهرستان شناسایی نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران ادامه داد: ۱۰ هزار و ۸۰۰ مورد تست ایدز از سال گذشته تاکنون در سطح این شهرستان انجام شد که تنها ۱۰ بیمار شناسایی شد.

او گفت: همچنین در این مدت ۲۱ بیمار مبتلا به هپاتیت B و ۴۱ نفر مبتلا به هپاتیت C در گچساران شناسایی شد.

حسینی ابراز کرد: ۱۲ کلینیک زیبایی لیزر و خدمات پوست در این شهرستان در سال گذشته تاکنون پلمب شد.

او می گوید: این مراکز زیبایی اقدام به انجام فعالیت هایی نظیر لیزر، بوتاکس، زیبایی و پوست و مو بدون دریافت مجوزهای لازم و پروانه فعالیت می‌کردند.

حسینی تصریح کرد: این مجموعه در راستای ارتقای سلامت شهروندان و برخورد با متخلفان حوزه درمان تمام تلاش خود را خواهد کرد و بر اساس قانون با متخلفان برخورد می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.