پیش بینی برداشت ۳ هزار تن میگوی پرورشی/ سیستان وبلوچستان در تامین بچه میگو بی نیاز شده است

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با آغاز فصل ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورش میگو، پیش بینی می‌شود امسال ۳ هزار تن میگوی پرورشی از مزارع پرورش میگوی استان برداشت شود.

عطاالله رئیسی در بازدید از مزارع پرورش میگوی جنوب استان ئگفت: در مراکز تکثیر و تولید میگوی سواحل جنوب استان سیستان و بلوچستان، سالیانه ۳۰۰ میلیون بچه میگو در دو دوره، پرورش داده می‌شود.

رئیسی گفت: سیستان وبلوچستان ظرفیتی بی بدیل، اما مغقول مانده در آبزی پروری میگو دارد.

وی بیان کرد: استان سیستان وبلوچستان با داشتن دو مرکز تکثیر و تولیدِ بچه‌میگو در سواحل مکران، نه تنها در تامین بچه میگوی مزارع پرورش میگو بی نیاز شده است بلکه به دیگر استان‌های ساحلی بچه‌میگو ارسال می‌شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: در مراکز تکثیر و تولید میگو استان‌سالیانه دو دوره و در هر دوره ۳۰۰ میلیون بچه میگو تکثیر می‌شود.

وی‌افزد: یکی از مهمترین مزیت‌های پرورش میگو در سواحل مکران، فاصله کمِ مراکز تکثیر تا مزرعه پرورش میگو است، که این امر باعث شده، بهره برداران در زمان پرورش و ذخیره سازی میگو در مزارع با هزینه بسیار کم و باکمترین تلفات، میگوی پرورشی خودشان را دریافت و به مزرعه منتقل کنند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود:سیستان و بلوچستان با داشتن بستر مناسب و از همه مهمتر شرایط اقلیمی‌مناسب، در سواحل مکران، تنها نقطه‌ای از کشور است که در سال میتوان دو دوره، میگو پرورش داد.

وی بیان کرد: در سواحل مکران شرایط برای سرمایه گذاری در زمینه آبزی پروری بویژه پرورش میگو، فراهم است و اداره کل شیلات استان‌هم با تمام ظرفیت آماده ارائه خدمات به سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این‌حوزه دارند، است.

رئیسی گفت: امسال سطح زیرکشت میگو در مزارع ۱۲۰۰ هکتاراست که این سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

برچسب ها: شیلات ، میگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار