دست کم ۱۳۰ کشته بر اثر سیل در رواندا

منابع خبری از مرگ دست کم ۱۳۰ نفر بر اثر سیل در رواندا خبر دادند. ​

مقامات استان غربی رواندا اعلام کردند افراد زیادی بر اثر سیل در خانه‌های خود گیر افتاده اند. گروه‌های امدادی به مناطقی که بیشترین آسیب را دیده اند‏، اعزام شده اند. به گفته مقامات این سیل حداقل ۱۳۰ کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش الجزیره،  مردم در این استان تلاش می‌کنند هر آنچه را می‌توانند از خانه‌های تخریب شده خود‏، نجات دهند. آب گل آلود ناشی از رانش زمین در سه شنبه شب همچنان در منطقه روباوو (Rubavu) در جریان است؛ یکی از مناطقی که بیشترین آسیب را دیده است. 

نیرو‌های امداد شرایط سختی را برای اعزام به مناطقی دارند که بیشترین آسیب را دیده اند. مسدود شدن جاده اصلی، مانع تلاش‌های امدادی می‌شود. پل کاگامه، رئیس جمهور رواندا در توئیتی اظهار تاسف کرد و گفت دولت او هر کاری بتواند برای کمک انجام می‌دهد.

فرماندار استان غربی که بیشترین تلفات را داشته است‏، اعلام کرد مقامات دسترسی به خانه‌های آسیب دیده را در اولویت قرار می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند هیچ فردی گرفتار نشده است. آن‌هایی که امیدوارند بارش‌ها کاهش یابد‏، باید منتظر بمانند. سازمان هواشناسی رواندا هشدار داده است بارش‌های بیشتری پیش بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار