حجت‌الاسلام اژه‌ای:

اگر وضع مردم از لحاظ شغل، معیشت و اقتصاد تامین نشود، امنیت نیست

رییس قوه قضائیه گفت:اگر وضع مردم از لحاظ شغل، معیشت و اقتصاد تامین نشود امنیت نیست و دشمن با استفاده از ابزار و توطئه‌های مختلف امنیت را خدشه‌دار می‌کند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای عصر امروز در شورای اداری استان کردستان با قدردانی از مردم کردستان، اظهار داشت: مردم کردستان، مردمی فرهنگی بسیار صاف و مهربان و در عین حال حساس به مساله نظام و کشور هستند و از اول انقلاب افتخارات زیادی در دفع شر تروریست‌ها و تکفیری‌ها داشته‌اند.

رییس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم کردستان شایسته خدمت بیشتر هستند که امیدوارم خداوند به ما کمک کند که بتوانیم به این مردم خدمت بیشتری ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان در این استان با هم همدلی و همفکری دست به دست هم بدهند تا مشکلات رفع و یا حداقل کم کنند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای اذعان کرد: اگر مردم بدانند مسئولان خالصانه و مخلصانه در راستای رفع مشکلات قدم بر می‌دارند قانع می‌شوند.

وی گفت: دشمن برای نقاط مرزی کشور برنامه گسترده‌ای طراحی کرده بود که به فضل خدا، همت و همراهی مردم و تلاش مسئولان توطئه بزرگ و خبیثانه آنان خنثی شد، اما باید هوشیار باشیم و با بصیرت‌افزایی اجازه ندهیم این فتنه دشمنان از جای دیگری سر در بیاورد.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: اگر با همدلی و هماهنگی اولویت‌های استان را احصا و دنبال کنیم مسیر پیشرفت و توسعه استان را تسریع کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از دلایلی که توسعه ایجاد نمی‌شود نداشتن درک مشترک نسبت به موضوعات و اختلاف‌نظر نسبت به حل مسائل است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر همه ما به یک درک واحد در مورد مرز برسیم تصمیم‌گیری در این مورد نیز تسهیل می‌یابد.

وی عنوان کرد: مسائل و مشکلات و ظرفی‌های استان کردستان را باید در این دست نشست‌ها روی کاغذ بیاوریم و با توجه به ظرفیت‌ها، مشکلات و نیازمندی‌های مردم را اولویت‌بندی کنیم.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: باید یک درک واحد نسبت به اصل مشکلات، ظرفیت‌ها و اولویت‌بندی‌ها پیدا کنیم و بعد راهکار برای رفع مشکلات و استفاده از ظرفیت‌ها را ارائه کنیم.

وی اذعان داشت: اگر در حوزه‌های مختلف همدیگر را درک کنیم و اشکالات و ظرفیت‌ها و اولویت را احصا کنیم در مسیر رفع مشکلات و استفاده از پتانسیل‌ها بهترین عملکرد را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: مسئله امنیت و سرمایه‌گذاری در هم تنیده است، اگر امنیت نباشد سرمایه‌گذاری توسعه پیدا نمی‌کند اگر تولید نباشد و سرمایه‌گذاری توسعه پیدا نکند، امنیت وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اگر وضع مردم از لحاظ شغل، معیشت و اقتصاد تامین نشود امنیت نیست و دشمن با استفاده از ابزار و توطئه‌های مختلف امنیت را خدشه‌دار می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای امنیت امروز کشور را مطلوب خواند و گفت: آنچه امروز بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد و به تعبیری نیاز اصلی کشور است، موضوع اقتصاد و رفع مشکلات این حوزه است.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم مسئله اقتصاد را سامان دهیم هزینه کمتری در حوزه فرهنگ و سایر بخش‌ها خواهیم داشت.

رییس قوه قضائیه افزود: رهبر معظم انقلاب در سال جاری بر مهار تورم و رشد تولید تاکید کرده‌اند که این نشان از حساسیت این موضوع است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف خدادادی و نیروی انسانی در استان کردستان، گفت: با این همه ظرفیت سرمایه‌گذاری باید سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را جذب کرد.

محسنی‌اژه‌ای عنوان کرد: ممکن است افرادی بخواهند از رانت استفاده کنند و به بهانه سرمایه‌گذاری تسهیلاتی بگیرند و در جای دیگر هزینه کنند، اما نمی‌شود به این دلیل که ممکن است فسادی به وجود بیاید جلوی سرمایه‌گذاری را گرفت.

وی عنوان کرد: تمام اختیاراتی که ممکن است مشکلات مردم را حل کند، در جهت امنیت سرمایه‌گذاری و در حدود اختیارات رییس قوه قضائیه باشد به رییس دستگاه قضا در استان تفویض می‌کنم.

محسنی‌اژه‌ای عنوان کرد: امروز تمام تلاش دشمن ناکارآمد نشان دادن مسئولان و لاینحل بودن مشکلات است لذا باید با همدلی و هماهنگی اجازه ندهیم حاشیه‌ها ما را مشغول خود کند و از خدمت‌رسانی به مردم و وظایف اصلی بازدارد.

اختصاص ۱۸۷ میلیارد تومان در سفر قوه قضاییه به کردستان

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای پنجشنبه شب در نشست خبری و تشریح نتایج سفر به استان کردستان اظهار کرد: این اعتبار تا پایان سال جاری و غیر از بودجه متعارف از طریق مرکز و با کمک استانداری کردستان برای رفع کم و کاستی ها در بحث تجهیزات ساختمان ها از جمله پزشکی قانونی و سازمان ثبت اسناد و املاک، تامین خواهد شد.

وی به گلایه مردم بخاطر کمبود دفاتر خدمات قضایی در استان اشاره کرد و افزود: قرار شد ۱۴ دفتر خدمات قضایی در ۱۰ نقطه استان اضافه شود.

رئیس قوه قضاییه اشاره ای هم به کمبود قضات و کارکنان در برخی دادگستری های استان داشت و ادامه داد: برخی از کارمندان زیرمجموعه دستگاه قضا در زمینه ابلاغ های خود مشکل دارند که در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام اژه ای با بیان اینکه ۸۰ درصد قضات استان غیربومی هستند و این برای مردم و خود قضات سخت است، اضافه کرد: قرار شده کارگروهی در استان تشکیل شود و ضمن ارائه پیشنهاداتی از سوی استان، برای رفع کمبود قاضی، بومی گزینی کنیم؛ البته این موضوع زمان بر است و به سرعت نمی توان آن را انجام داد.

وی به دغدغه مردم در بحث وجود زندان ها در داخل شهرها اشاره کرد و گفت: امیدواریم این زندان ها با کمک استانداری و قوه قضاییه به خارج از شهرها منتقل شوند البته نیاز به زمان دارد ولی تقریبا در زمان کوتاهی بخشی از زندان ها به خارج از شهرها انتقال داده خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه همچنین به سفر معاونین و نمایندگان خود به شهرستان های استان اشاره داشت و اظهار کرد: معاونین و دیگر مسئولان دستگاه قضا به تعدادی از کارخانجات و شرکت ها که دارای مشکل یا تعطیل شده بود و با کمک قوه قضاییه راه اندازی شدند، سرکشی کردند.

حجت السلام محسنی اژه ای افزود: برخی از این واحدهای تولیدی مشکلاتی در بحث نقدینگی یا دیگر بخش ها دارند که البته مشکلات حقوقی آنها به صورت ویژه پیگیری و در صورت امکان مرتفع خواهد شد.

وی بر لزوم تلاش برای توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال و توجه به تولید در کشور به ویژه کردستان تاکید کرد و ادامه داد: بعد از سفر به استان، احساس مسئولیت شدیدتری کردیم و باید به مشکلات مردم رسیدگی و با تمام توان برای رفع آن اقدام کرد.

رئیس قوه قضاییه ضمن اشاره به شرکت در جلسات مختلف از جمله دیدار با دانشجویان، اضافه کرد: در دیدار با دانشجویان و اساتید، صحبت ها خیلی خوبی مطرح شد و مطالبات و پیشنهاداتی داشتند که برای بنده بسیار مفید بود و امیدواریم تا حد مقدور به آن جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام اژه ای با بیان اینکه در سفر به کردستان ۲ چیز برایم تازگی داشت، افزود: عشق و علاقه بنده به مردم بیشتر شد و ناخودآگاه با دیدن محبت و مهمان نوازی آنان تعظیم می کردم و انسجام و وحدت بین مسئولان و روحانیون و اتحاد بین خود علما نیز بسیار ارزشمند بود.

دیدار با قضات و کارکنان دادگستری کردستان، دیدار با اقشار مختلف مردم، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت کردستان، حضور در جلسه شورای اداری، بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان بود.

برچسب ها: حجاب ، دشمن ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
قوای سه گانه پاکدست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط حرف...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تازه فهمیدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدارو شکر قناعت میکنیم تا مدیران بیشتر اختلاس کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام محضر ریاست محترم دادگستری جناب اژه‌ای فرمایشات شما کاملان درست و منطقی نباید بهانه بدست دشمن بدهیم باید بیشتر به مردم رسیدگی شود واقعان مردم کمرشان ازتورم دارد خم میشود وچشم امیدشان به مسعولین دلسوزی مثل حضرت عالی است وباید دست مافیا واقازادها قطع گردد و فرمایش امام خمینی ره علیه را مد نظر قرارداد که مبادا روزی بین مسعولین وجامعه فاصله ایجاد گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
از این حرف های قشنگ که مردم دوست دارن بشنون زیاد زده میشه ، در عمل باید دید چه تغیری اعمال میشه
سپاس از وای جی سی بابت حذف نکردن پیام مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
رییس قوه قضائیه گفت:اگر وضع مردم از لحاظ شغل، معیشت و اقتصاد تامین نشود امنیت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
ههههههههههههههههههههه
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
هاهاهتاهاهااا
خواست تا مردم بفهمندکه لال نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
شغل معیشت. اقتصاد نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه بنده خدایی گفت خودروسازان به بیمه بدهی دارند چرا پرداخت نمی کنند چرا اقدامی صورت نمی گیرد چرا وزیر پاسخگو نیست بجای اینکه پاداش گزارش فساد بهش تعلق بگیره از کار برکنار شد اخراج شد الانم معلوم نیست کجاست!!!!
بعد دیروز در خبرها اعلام شد که مفاد بند تبصره قانون حق اعتراض در مکان های تعیین شده آماده شده فرستادند برای تصویب!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
این صحبت،بسیار صحبت بجایست.برای سلامتی کشور ومملکت باید وضع اقتصادی را متحول کرد.و مسئولان محکوم به چنین تحولی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بابا یه فکری بکنید . این چه وضعیه؟ چطوری می شه با این گرانی زندگی کرد. با این حقوقهای افتضاح؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا همینطور است حالا چه اقدام عملی بدور از شعار و سخنرانی برای مردم دارید مردم سالهاست انتظار از مسئولین دارن، ولی در عمل متاسفانه هیچ اقدام صورت نگرفته یا بعضا اگر صورت گرفته اینقدر مشکلات در زمینه بیکاری و معیشت و اقتصاد زیاده جوابگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت. انشاءالله اقدام عملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
چ عجب جناب فعلا ک وضعیت مردم زیر خط فقر مگه مردم وضعیتی مونده براشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فعلا که به صورت کیلویی قاضی استخدام میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان کدوم یک از این سه مورد وجود داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چطور می خواهید با تمام دنیا و حتی با مردم خودتان درگیر باشید و با این سوء مدیریتی که دارید معیشت و شغل مردم تامین شود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کسانی که خودشان علت فقر و بدبختی ملت هستند دم از فقر زدایی میزنند یه موتور هندا ایرانی شده ۶۰ میلیون حداقل اخه کیلیویی چند زمین گران شده چرا ایا تحریم هستیم ایا کم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پدر مردم در آوردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
من هم وضع خوبی ندارم و از بی عدالتی رنج می برم ولی می دونم که معاندان صلاح ما رو نمی خواهند به همین خاطر هرگز با آنها همراه نمی شوم
و این سعه صدر هم به این معنی نیست که مسئولان به وظایف خود توجه نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط تنها راه رفراندم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
از کرامات شیخ ما این است. شیره خوردوگفت شیرین است .
عزیز دل برادر، من بی سواد هم از حرفا بلدم بگم ولی مرد عمل میخواد اوضاع رو سر و سامان بده .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
باسلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟ این خودش یه طرح بزرگ و انقلابی و بت شکن هست. چرا مدام امروز وفردا میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کجای کاری.خدا حقتونو بده دستتون.با ماهی ۳۸۰۰۰۰۰درآمد واقعا مسلمانی؟ و جای حضرت علی نشستی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسکن مسکن مسکن
قیمت مصالح ، آهن، تعرفه ساخت شهرداری و نظام مهندسی افزایش نیابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سیاست خارجی هم خیلی مهمه با جهان دوستی به از جنگ آیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه حرف حق شنیدیم اما کو عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خدا رو شکر یکی از روی عقل حرف زد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودروهای رانتی مجلس واسامی آنها را اعلام کن اگر واقعا راست می گویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ملت منتظرند اسامی نمایندگانی را که خودرو رانتی گرفتند اعلام کنید نه که افشاگر فساد را محاکمه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینها به‌ درد مجلس نمیخورند اعلام کن تا مردم بشناسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
عمرا اعلام کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
حرف حساب جواب نداره خدا خیرت بده یکی این حرف رو به مسئولین بفهمانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بی عدالتی و ظلمی که به مردم می‌کنید را درست کنید بقیه پیشکش مردم بخت برگشته
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۱:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چشم بسته غیب می‌گید
اینو که همه می‌دونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط مسولین و حقوق بگیرا همه چیز شون تامین چون کارشون کم و حقوق شون زیاد ؛ ولی ما و خانواده ها و زن و بچه کلا بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
حقوق بگیر داریم تا حقوق بگیر من کارمند فنی وحرفه ای با بیش از 26سال سابقه ومدرک لیسانس از ابتدای استخدام با 3فرزند حدودا ماهی 4/5تا 5میلیون تومان در ماه حقوقمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چشم بسته غیب گفتی! آلان دقیقا کدومش رو داریم؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۱:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت.
اما متاسفانه ظاهرا بیش از،یک دهه است که مسئولین این امر بدیهی را درک نکرده اند !
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا همین که گفتید هست ولی کی اهمیت میده به ما بدبخت بیچاره ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
در تمام دنیا قوه قضائیه مانع فساد هست در ایران قوه قضائیه مانع اصلی سر راه مبارزه با فساد
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۲:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
در همه جا مانع فساد ، در ایران مایع فساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
قوه قضائیه مانع اصلی سر راه مبارزه با مفسدان دانه درشت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام موفق سلامت باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی باهوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
قوه قضائیه به بازوی مفسدان دانه درشت تبدیل شده است