در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد و تولید مشخصه اصلی دومین رویداد ملی استاپ موشن

معاون فرهنگی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: رویداد استاپ موشن نسبت به دوره‌ی قبل دارای تغییر ماهیتی بوده و جشنواره به رشد و تولید رسیده است.

سجاد عباسی معاون فعالیت های فرهنگی هنری در حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: روز گذشته روز ابتدایی رویداد ملی استاپ موشن بود که دومین رویداد ملی استاپ موشن محسوب می شود ، اولین دوره در ایام کرونا برگزار شد و بعد از وقفه ای استارت آن توسط حوزه هنری کودک و نوجوان جوان زده شد و دوره ی دوم نسبت به دوره ی قبل یک تغییر ماهیتی دارد که از شکل جشنواره به مسیر رشد و تولید تبدیل شد.

عباسی گفت: بچه ها در فرآیند تولید با مربی همراه می شوند تا استعدادشان شناسایی شود و بتوانند کاری را تولید کرده و بر مبنای آن کار مورد قضاوت قرار بگیرند و اگر دارای استعدادی باشند این استعداد شناسایی شود.

دومین رویداد ملی استاپ موشن

وی افزود: از سال گذشته که کار شروع شد تا به امروز نزدیک به ۵۵۰ تیم در سراسر کشور یا در رویدادهای استانی یا در سایت Stop motionfest.ir که سایت رویداد ملی است پروژه انتخاب کرده اند و پروژه انتخاب شده را به سرانجام رسانده اند و برای دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند.

او می گوید: مجموعا نزدیک به دو هزار نفر در این رویداد شرکت کرده اند که بعد از داوری های متعدد رویدادهای استانی و پروژه های داخل سایت نهایت ۴۰ تیم نزدیک به ۲۰۰ نفر با رنج سنی ۱۲ تا ۱۹ سال برای حضور در رویداد ملی دعوت شدند که پراکندگی آنها تمام استان های کشور را دربرمی گیرد که با توجه به شرکت کننده ها کنندگان حجم خروجی بیشتر کارها از سوی دختران بوده است.

معاون فعالیت های فرهنگی هنری حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: بچه ها در سه روز با موضوع ایران و آینده به تولید استاپ موشن می پردازند و به مدت دو هفته مشخصا با کمک مربی های محتوایی برای ایده پردازی کارشان فعالیت کرده اند تا یک ایده ی مشخص و مسئله دقیق را بتوانند در کار جلو ببرند و امیدوارم هستم که این اتفاق رخ دهد.

دومین رویداد ملی استاپ موشن

او می گوید: رویداد ملی استاپ موشن از جهت اینکه برای اولین بار یک متد جدیدی را در شناسایی استعدادهای هنری به کار برده در حوزه نوجوان دارای جذابیت است، استاپ موشن فارغ از اینکه یک جشنواره باشد و کودکان و نوجوانان بتوانند آثارشان را ارسال کنند و آن اثر فقط در معرض داوری قرار بگیرد در یک مسیر و یک فرآیند این امکان را فراهم کرد تا خطاها و آن مسیر اشتباهی که رفته اند را برگردند و اصلاح کنند و سعی کنند اثری که تولید کرده اند را ارتقا دهند این مسیر برای اولین بار اتفاق افتاده است که جای شکر گذاری دارد.

عباسی گفت: روز جمعه در شش محور تیم های منتخب مورد تقدیر قرار می گیرند، تیم اول ، دوم و سوم در محور روایت، شخصیت پردازی و انیمیت بهترین اثرها جایزه و گرنت حمایتی جشنواره را دریافت می کنند. به گفته عباسی ، بیشترین مقدار جایزه تا کنون ۱۰ میلیون تومان است اما این مسیر در باشگاه رشد و شکوفایی ادامه دارد و از کودکان و نوجوانان توانمند حمایت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار