مهاجرت پزشکان هشتگ داغ فضای مجازی

پزشکان ایرانی هر روز به رفتن از کشور ترغیب می‌شوند  و این موضوع به یکی از موضوعات نگران کننده در فضای مجازی تبدیل شده است.

سازمان نظام پزشکی کشور مدت هاست موضوع مهاجرت پزشکان را به عنوان یک بحران مطرح کرده است. هر چند در سال‌های گذشته بعضی از رسانه‌های مطرح کشور این موضوع را مانور رسانه‌ای دانسته اند و حتی عنوان کرده اند که موضوع مهاجرت یک دروغ رسانه‌ای است تا بالا رفتن نرخ دستمزد پزشکان را توجیه کند. اما مهاجرت یا همان فرار نخبگان موضوعی نیست که بتوان آن را کتمان کرد. 


بیشتربخوانید


مسئله مهاجرت پزشکان نخستین‌بار در ۲۳‌ دی‌ ۱۳۹۹ از سوی علی تاجرنیا، مشاور عالی وقت رئیس سازمان نظام پزشکی در رسانه‌ها مطرح شد. او در گفت‌وگویی اعلام کرد: «تن‌ها در شهر آنتاریوی کانادا حدود ۴۰۰ دندانپزشک ایرانی مشغول به کارند.» پس از آن هم محمدرضا ظفرقندی، رئیس وقت سازمان نظام پزشکی در شهریور‌۱۴۰۰ از درخواست مهاجرت بیش از ۳ هزار پزشک در یک سال گذشته خبر داد و ملاک این آمار او درخواست‌های صدور مجوز good standing (گواهی عدم‌سوءپیشینه) بود. 

بعد از آن رسانه‌ها یکی پس از دیگری به مسئله مهاجرت کادر درمان پرداختند. تا اینکه سال گذشته مسئله مهاجرت متخصصان قلب به یک ترند در فضای مجازی تبدیل شد. 

بعد از مدتی بهرام عین اللهی نیز در این رابطه گفت: موضوع مهاجرت جراحان و پزشکان ایرانی بیشتر فضاسازی رسانه‌ای بوده و آمار‌ها نشان می‌دهد که وضعیت نیرو‌های ذخیره متخصص و تربیت شده خوب است بطوریکه امسال چهار هزار دستیار به کار گرفته شده که رقم کمی نیست.

وزیر بهداشت افزود: درباره جراحان قلب هم ضوابطی ایجاد کردیم که حضور آن‌ها را تسهیل می‌کند.

پیش از این پذیرش جراح قلب با داشتن بورد جراحی امکان‌پذیر بود، اما امسال در شورای تخصصی اعلام شد که همه جراحان بدون داشتن بورد می‌توانند به شکل تخصصی ادامه تحصیل دهند.

عین اللهی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت جراحان قلب چند برابر سال‌های قبل شده است، تصریح کرد: این خبر‌ها مثل دیگر موضوعات علیه کشور در فضای مجازی منتشر می‌شود و واقعیت ندارد.

سه سال دیگر باید گدایی پزشک کنیم!

چندی پیش سخنگوی سازمان نظام پزشکی سعی دارد با زبان بسیار تند مسئولین کشور را از بالا رفتن آمار مهاجرت پزشکان مطلع کند. او چندی پیش در توییتی نوشت: «امسال سال جالبیه. پرستار‌ها دارن از بیمارستان‌های دولتی خارج میشن. بخش عمده میرن خارج کشور. بیمارستان‌های خصوصی در آستانه ورشکستگی هستند. پزشک‌ها از عضویت هیات علمی خارج میشن. بخش عمده میرن خارج. بخش دیگه شغل عوض میکنن. چه شود.»

چند روز پیش نیز رضا لاری پور در توئیتی ضمن انتقاد از انصرافی‌های رزیدنتی از کمبود پزشک در آینده خبر داد. سخنگوی سازمان نظام پزشکی در صفحه مجازی خود نوشت: وقتی میگیم سه سال دیگه باید گدایی پزشک بکنید حرف بی‌ربطی نزدیم.

وی ادامه داد: از همین الان یادتون باشه تعداد انصرافی‌های امسال رزیدنتی رو بشمریم، فقط سال یکی و تازه وارد! میخوام بفهمانم که وقتی میگیم سه سال دیگه باید گدایی پزشک بکنید حرف بی‌ربطی نزدیم.

جذب پزشکان ایرانی از زمان شیوع کرونا شدت گرفت

گویی امسال نمایندگان کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته اند مسئله مهاجرت پزشکان را مطرح و پیگیری کنند. محمد علی محسنی بندپی، چندی پیش به خبرنگار حوزه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: همین چند روز پیش که یکی از همکاران فیزیوتراپ بنده تماس گرفت و اعلام کرد بعضی از پزشکان در تلاش هستند در اربیل عراق مطب بزنند و این موضوع یک فاجعه است و حالا محمد پاک مهر، نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در این رابطه به آنا می‌گوید: کشور‌های حاشیه خلیج فارس مبالغ بیشتری نسبت به کشور ما به کادر درمان پرداخت می‌کنند و برخی از پزشکان علاقه‌مند هستند که علم و تخصص خود را در جایی هزینه کنند که منافع مورد نظرشان تامین شود.

او ادامه می‌دهد: بدیهی است بزرگ‌ترین سرمایه هر نظامی نیروی انسانی آن است و ما باید این سرمایه انسانی را حفظ کنیم و در کشورمان از آن‌ها استفاده کنیم. 

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه باید با اهرم‌های تشویقی و فراهم کردن شرایط رفاهی، کاری و همچنین دریافتی‌های متناسب با تورم و معیشت بتوانیم خودمان از تخصص نخبه‌های کشورمان استفاده کنیم ادامه می‌دهد: اینکه ما تخصصی‌ترین نیرو‌های خودمان را در مراکز آموزشگاهی کشور آموزش دهیم و زمان استفاده از تخصص آن‌ها که باید منشا خدمت به کشور بشوند آن‌ها را از دست بدهیم یک فاجعه است. 

پاک مهر در بخش دیگری از صحبت هایش تاکید می‌کند: ما نیاز به برنامه ریزی‌های مدون از ناحیه تصمیم گیران نظام در حوزه مجلس و نظام داریم. به هر حال باید تلاش کنیم تا سرمایه‌های انسانی را داخل کشور حفظ کنیم در حالی که بسیاری از نیرو‌های متخصص و خلاق ما در نظام سلامت از کشور خارج شده اند.

او ادامه می‌دهد: شرایطی در دوران کرونا اتفاق افتاد که بسیاری از کشور‌ها در حوزه درمان خود نیاز به نیرو‌های مجرب و متخصص داشتند و متاسفانه با استفاده از اهرم‌های تشویقی بسیاری از نیرو‌های مجرب و آموزش دیده ایرانی را جذب کردند. 

نماینده نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بدیهی است پرستاری که در داخل کشور ۱۵ میلیون و در بعضی کشور‌های همسایه و عربی ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کند تشویق به رفتن و پزشکی در کشور ۴۰ میلیون و در کشور‌های دیگر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان دریافت کند قطعا ترغیب به مهاجرت می‌شود. 

او در پایان تاکید می‌کند: ما باید در داخل کشور خودمان تلاش کنیم زمینه ماندگاری و خدمت را فراهم کنیم. این موضوع در هیچ کشوری پسندیده نیست که به یک فرد آموزش دهیم و از او نیروی مجرب و متخصص ساخته شود، اما نتوانیم آن را حفظ کنیم.

راه حل چیست؟

به نظر نمی‌رسد آنطور که معدود رسانه‌ها و وزیر بهداشت مطرح کرده است خروج نخبگان و به خصوص کادر درمان یک بازی رسانه‌ای باشد و باید هرچه زودتر فکری به حال آن کرد یا آنطور که نمایندگان کمسیون بهداشت مجلس می‌گویند جلسات مدونی برای برون رفت از این بحران برگزار شود تا با برقراری اهرم‌های تشویقی مانع از خروج نخبگان کشور شد.

منبع: آنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر پور
۱۳:۱۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان پزشک هایی هستند که سهام دار بیمارستان هستند خیلی هم خوب پول در می آورند یه جراح هرچه قدر هم دستمزد عملش بالا باشد باز هم به پزشک هایی که در سطح دنیا سهام دار بیمارستان ها هستند نمی رسد. الان همین پزشک هایی که خارج می روند در بیماستانی مشغول کار می شوند به ازای هر عمل مبلغی هم برای آن بیمارستان هست پس در آن کشور خارجی هم باز به ثروتمند شدن سهامداران عمده آن بیمارستان کمک می کنند نه خودشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
فقط یک نکته به پزشکان محترم و قشر فرهیخته ایا بوعلی سینا نماد علم پزشکی و پزشک حاذق دنیا در زمانه خود برای پول کار میکرد، بیاییم همه چیز را با پول مقایسه نکنیم به خصوص شغلی که مستقیم با جان انسان یعنی اشرف مخلوقات ارتباط دارد البته شرایط اقتصادی شماها نیز باید تامین گردد ولی نه با راهکار مهاجرت....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
هشتگ ها داغ هستند یا کَلّه ی برخی دکترهای طمّاع؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
منم قدرت رفتن داشتم میرفتم تو ایران سالها درس بخونی بیکار بمونی مسخره هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
کاهش ۸۰ برابری ارزش ریال
تورم افسارگسیخته ۸ هزار درصدی در ۲۰ سال اخیر
سوء مدیریت
قوانین اشتباه و اجباری
عدم مالیات بر سوداگری سفته بازی.خریدوفروش مکرر

اینا باعث شده همه ناراضی باشن و به جون هم بیفتن.همه هم حق دارن

پزشکان.معلما. طلبه ها.کارگرا.نظامیا.بیکارا.خانه دارها همه ناراضی
هستن و از همدیگه طلبکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر کسی توی هر شغلی اگر راه و چاه رفتن رو داشته باشه درنگ نخواهد کرد.بجز اونهایی که تحریم هستند...
Iran (Islamic Republic of)
Amina
۱۴:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
کسی که این نظرات رو بخونه و نخواد از این مملکت بره ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دکتر هندی پاکستانی زیاد هست به سلامت
Iran (Islamic Republic of)
ایرنیومU-238.03
۰۴:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
وزیر بازرگانی مشخص خواهد کرد که ما پزشک تربیت کردیم یا تاجر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دلیل میخوایید؟ کسانی و برا پزشکی بردارید که برای مملکتشون با جون و دل کار کنن نه صرفا برای پول. وقتی یه عده با پول باباجون و استخدام استادهای کار بلد تو اون کنکور کوفتی رتبه میارن تهشم همین میشه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۶:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عزیزدل هر کسی که کار میکنه مزدمش میخاد
شما سختیایی که ماها کشیدیم ندیدین
الان حقوق ۱۰ تومن حق ماست؟
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۰:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
به درک مهاجرت میکنن اینها خون مردم مکیدن اینها پزشک نیستن اینها قصاب هستن اینها سر گردنه نشستن و جیب مردم خالی کردن واین قد کلفت شدن که دیگه با این پولها میرن خارج برای خوش گذرانی مثل علی کریمی .....تف بی غیرتشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بایدبه اندازه زحماتشون حقوق بهشون بدن تا نرن. چرا باید یک رزیدنت تخصص ۷۲ساعت کشیک بایسته وکمترازیک کارگربگیره؟اگرالان دولت خرج نکنه،بعداباید ده برابر خرج آسیبهای ناشی ازمهاجرت پزشک ها بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی از امکانات این کشور استفاده کردند و این کشور به آنها شخصیت بخشید و شکم این پزشکان رو سیر کرد حالا نهایت خیانت و وطن فروشی است که واسه عیش و نوشتان برین خارج ..از بس قانون در کشور برای طبابت شماها وارونه است و تا میتونین زیر میزی و رشوه میگیرین بایدم برین خارج چون شکمتان سیر شده و دارین از سیری لگد میپرانید.حقوق متوسط یک دکتر عمومی در ایران ماهانه بالای دویست میلیون است و یک کارگر ماهانه ۶میلیون..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
از این ایران همه دوست دارن که برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
2000برابر هزینه تحصیل با جریمه مهاجرت و مالیات بسیار سنگین چند صد میلیاردی براشون لحاظ کنید تا بقیه بدونند هیچ کشوری برای تربیت نیروی متخصص هزینه نمیکنه که بعد اونها مردمشون رو ترک کنند بخاطر منافع شخصی
در زمان جنگ عده ای جان و فرزند و همه هستی شون رو دادند برای مردم وملتشون
حالا بخاطر منفعت طلبی مردم شون رو تنها میگذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
پزشک محترم لطفأ همین جا بمان چون اینجا وطن شماست و هموطنان بهتر از خارج از کشور قدر شما می دانند و به
شما احترام می گذارند و بیماران به شما
نیاز دارند ، من مطمئن هستم قبل از
اینکه به دانشگاه بروی تصمیم داشتی
که در ایران بمانی و به هموطنان خود خدمت کنی ،(حتی رایگان )
نمی دانم که چرا و به چه دلیل می خواهید مهاجرت کنید و به دامن بیگانگان پناه ببرید .
لطفأ کمی توجه داشته باشید که هر جا
بروید آسمان همان رنگ است ، اما
همه جا وطن شما نمی شود ،دیار غربت
برای هر کسی بد دردی است ،و وقتی
کم لطفی های بیگانگان را در خارج از کشور ببینید و حس کنید ،آن وقت است
که از رفتن خود پشیمان می شوید .
پس بنابراین قبل از مهاجرت به دیار غربت
خوب فکر کنید ،که همه چیز پول و یا شهرت و لذات دنیوی نمی شود .
انسانیت و عشق به دین و همنوعان و کشور یک افتخار ملی است ،که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی از پزشکان بهتره قبل از اینکه افراد بیشتریو زمینگیر کنن یا به کشتن بدن مهاجرت کنن. رفتنشون غصه نداره خوشحالی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
برای اینه که یادشون میره کجا به این مرتبه رسیدند . یادشون میره چرا قسم خوردند . اینجا جمع می‌کنند و اونجا خرج می‌کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مهم نیست چون جایشان افغانی وارد میکنید خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشکی که فکر پول و خوش گذرانی است بهتر است که همان که برود دنبال تجارت خود ، ولی پزشکان با وجدان هم کم نداریم که هدف شأن خدمت رسانی به هموطنان خود است و کسب درآمد اصلا الویت آنها نیست ، این پزشکان با خدا معامله می کنند نه با بنده خدا و همیشه هم دعا ملت پشت سر خودشان و پدر مادرشان است‌
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۳:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کی پاسخگو نیاز خانواده اش؟
۱۱ تومن حقوق متخصص؟
کارانه حداقل ۶ ماه تاخیر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تا چند وقت دیگه همه استعداد ها می روند خوب کاری می کنند منم بودم می رفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دکتر متخصصی که سالها درس خوانده میبینه تواین مملکت یه دلال بی سواد چندبرابر اون عایدی داره توذوقش میخوره شرایط اقتصادی را درست کتید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما وقتی طب اسلامی دارین چه نیازی به علم پزشکی غربی دارین مگه دارو همه درد ها نمیدونین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام،خلاصه کلام اگر پزشکان اول به خاطر خدا و بعد به خاطر تعهد کارشون و انسانیت و وجدان همان ( صدای خدا)کار کنند ،وگاه گاهی با تخفیف به مردمان فقیر مریض برسند و گاهی هم سفر کنند به روستاها و شهرهای دور محروم و مریض ها رو حتی پیدا کنند روزی وطول عمرومعرفت خودشان افزایش می یابد و در پیشگاه الهی و در دو دنیا و آخرت عاقبت بخیر خواهند بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
همین الان هم پزشکان حاذق و‌با دانش و باتجربه و بدرد بخور وجود ندارد.
کسی از آشنایان سران ندارم که برای درمان های صعب به پزشکان باصطلاح‌متخصص باقیمانده رجوع کرده باشد و راضی باشد و همه از اشتباهات فاحش آنها گزارش می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
یکی از دوستان ما پیش یک جراح متخصص ارتوپد جراحی کرده و عالی بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشکان ما حق دارند که از کشور بروند وقتی می بینند تعهد جای تخصص را در همه امور گرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما که تنها راه رو افزایش تعرفه و حقوق پزشکان میدونید
درحالی که من به عنوان کسی که از بیرون با جامعه پزشکی تخصصی برخورد دارم عامل اصلی برخورد بد اساتید و شیوه های رسمی و نانوشته تربیت پزشک متخصص هستش
استاد و دانشجوی سال بالایی خواست‌ها و امر و نهی هایی از دانشجو دارن که واقعا فاجعه هست گاهی تا آدم نبینه باور نمیکنه
نمونه بگم تحقیر دانشجوی تخصص توسط استاد بابت تاخیر که مجبور کرد ماشین استاد رو داخل محوطه بیمارستان بشوره بابت ده دقیق تاخیر
حتی دیدم که دانشجوهای سال بالایی هم تقاضا های ناجوری از سال پایینی داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشک نباید پول بگیرد فقط رایگان معالجه کند و داروهای مورد نیاز مردم را از دولت بخواهد
مردم باندازه توان و اختیار خود وجهی را بعنوان تشکر پرداخت کنند اگر پزشکی بخاطر پول از کشور میخواهد خارج شود درهای کشور را به روی مبارکش باز بگذارید و جوانان تالنت زیادی هست و بخاطر مسائلی موفق به دریافت مدرک پزشکی نشدنداصلا نیازی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۳:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگ ی زمانی مهندس معلم خصوصی بنا اریشگر نانوا و غیره پول نگرفتن به چشم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشک عمومی شاغل در مراکز بهداشتی درآمدشان کمتر از ۱۰ ملیون تومان است انگیزه ای نمی ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشک عمومی شاغل در مراکز بهداشتی درآمدشان کمتر از ۱۰ ملیون تومان است انگیزه ای نمی ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولا به درک.
دوما اگه رفتن برمیگردن.
سوما کجا دنیا دیدید دکترها سوپر میلیاریدی درآمد داسته باشن مالیات هم ندهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر کسی توان رفتن داشته باشه اگه بمونه جای تعجب هست پزشکان دعا گوی ما هم باشید و خدا پشت و پناهتان از اینکه پراید شما رو به قتل نمی رسونه خوشحالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بگذارید بروند تا بفهمند مالیات چیست؟!
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۳:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما ی مالیات میدم
ی طرح پلکانی
برو مطالعه کن بعدش بیا!
شما ۴ تا پزشک قدیمی رو میبینین بس
پزشکای جوون واقعا تو اذیت ازارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
من متاسفم برای دوستانی که بسیار کم لطفی میکنن به جامعه ی پزشکی دوران کرونا رو یادتون بیاریید شما از ترس از خونه خارج نمیشدید همین پزشکان بودن در بیمارستان ها جان بر کف خدمت میکردن با کمترین امکانات فقط یک روز برید در بیمارستان های دولتی ببینید چه خبر پزشکها وقت ندارن ناهار و شام بخورند بیشتر وقتشون در بیمارستان هستن ریزیدنت ها از چهل و هشت ساعت فقط هفت ساعت استراحت دارن متاسفانه ارزش پول ایران پایین همین پزشکان حتی کمک مالی به بیماران خود که پول ترخیص ندارن هم میکنن بنظرم حقشون بیشتر از ایناست میدونید تحت چه استرس های هستن با ارزوی سلامتی همه بیما ان عزیز هم وطنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر کسی دستش برسه فرار میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی را در کنکور زیاد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۳:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
الانم هر انترن ی بیمار بهش نمیرسه
استاجر ها که واویلا
حرف نسنجیده و بدون فکر میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام و تشکر از تلاشگران ارجمند باشگاه خبرنگاران جوان، خواهشمنداست جهت ریشه یابی این مسئله و بررسی راهکارها ،میزگرد وجلسات گفتگو با حضور مسوولین ذی ربط ،گروه هدف (پزشکان در سطوح مختلف تحصیلی از انترن ، رزیدنت و....... ) و افراد مطلع و کارشناسان امربرگزار و نتایج آن پیگیری شود. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
نخبه کدوم گوری بودن اینا مفت خورن که با پول مفت و پارتی و سهمیه و مرگ و درد مدرک گرفتن حالا که وقت خدمت خالصانه هست به مملکت زبون شون دراز شده و مردم رو می چاپند مافیا درست کردن با همین پول و درآمد چیزی توی ایران کم ندارن با مکیدن خون فقیر فقرا زندگی می کنند خدا ازشون نگذره بی شرافت ها اجازه بدین سهمیه کنکور رو زیاد کنید ببینید اصلا حرفی دارن برای گفتن و عرض اندام یا نه با خاک انداز جمعشون می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۳:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
نخبه اون دختر ۱۸ ساله نماینده اس که تو دفتر مامان جونش بیشتر از متخصص ۳۰ ساله حقوق گرفته از نظر شما؟
نخبه نیاز به پول خانواده مسکن نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
نخبه ای که فقط منافع خودشو در نظر بگیره نخبه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۳:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
نخبه باید نیاز های اولیه اش رفع بشه که بعدش بره سراغ نبوغش
مسکن خانواده غدا؟
مسکن رایگان سراغ داری که خدمت رایگان میخای؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دربیمارستان های آموزشی به دلیل کمبود نیرو فشارمضاعف به انترن ها تحمیل شده آنان مجبورند به جای منشی ،پرستار وحتی ........ ،کارهای محوله را انجام دهند و با آنان طوری رفتار می شود که به واقع حق اعتراض ندارند! تعدادزیاد بیماران در بیمارستان های دولتی آموزشی، حجم کارسنگین طاقت فرسا و خارج از توان آن ها و ساعات کاری زیاد( این نکته را نیز بدانید که از لحاظ مالی در تنگنای شدید هستند)و دیگر آلام آن ها دل هر آدمی را به درد می آورد. آنان به قول یکی از مسوولین به نوعی کارگران ارزان وزارت بهداشت شده اند!!؟؟؟از بسیاری از حقوق انسانی و قانونی خود محروم اند وناچار به اطاعت !!؟؟؟ ،با این شرایط کاری و متاسفانه ترورشخصیت درمحیط کار، مواردی چون تمایل به مهاجرت، عدم ازدواج درسنین مناسب و........ قابل پیش بینی است و آن وقت دنبال طرح جوانی جمعیت هستیم درحالی که با این چنین بی تفاوتی به حقوق جوانان ازجمله انترن ها و........انگیزه ادامه تحصیل و زندگی در وطن را در آن ها سرکوب کرده و می کنیم و به مطالبات به حق آنان نیز بی اعتنایی شده و آنان را نمی بینیم وبا تداوم این وضعیت درآینده باید ازپزشکان خارجی برای جبران کمبود کادردرمان و ........ دعوت کنیم و سرمایه های گرانقدر کشور (جوانان تحصیلکرده )را با سوء تدبیر و عدم آینده نگری از دست داده و محتاج بیگانه خواهیم شد!؟درضمن آنان با انجام کارهای حاشيه ای موظفی دیگران از آموزش استاندارد عملی رشته تحصیلی خویش نیز محروم اند وآن وقت در آینده از آن ها توقع داریم در امر تشخیص، درمان و تجویز داوری مناسب و کارآمد مهارت لازم را داشته باشند !؟. مقامات و مدیران محترم وزارت بهداشت و درمان ، شما در خصوص سلامت همه ی اقشار جامعه منجمله انترن ها مسوول اید .
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۱:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خخ کشورداره خالی میشه انوقت این همه چرت وپرت نوشته خخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
واقعا دوره ی انترنی سخته وحقوق کم در حد 2میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کجای دنیا به اندازه ایران به این راحتی می تونند مردم بیچاره و بیمار رو بچاپند.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۳:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظرم روی صحبتت با مسکلین باشه بهتر
چون پزشک ها هم دو بار چاپیده میشن توسط مسولین فاسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
من معلم سی سال در دورترین نقاط کشور حدود ۶۰۰ کیلومتر دوراز خانواده کارم را آغاز کردم سی سال زحمت کشیدم تا فرزندان این کشوررا تربیت کنم آیا درست هست حقوق امروز من درزمان بازنشستگی ۱۱ میلیون باشد ونتوانم تشکیل خانواده بدهم ویک خانه یا خودرو خوب داشته باشم ولی یک بیسواد بارانت دارای کلی سرمایه است قبول کنید افراد تحصیل کرده جامعه را با سیاست های اشتباه دل زده کردید به طوریکه حاضر هستند ترک وطن کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیشتر زحمت می کشیدی عقلت را به کار می انداختی تا وضعت این نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
رفتیم سونوگرافی دکتره کارت کشیدم نوشته بود خیاطی حضرتی،در ضمن ایران بهشت دکترهاست نگران نباشید تو خارج اینقدر ازشون مالیات میگیرن نمیتونن مثل ایران سرمایه دار بشن برن سمت مسکن ودلار وطلا وماشین،واینکه از طبقات پایین کسی پزشک نمیشه اون قدیم بود چون عدالت آموزشی صفره همه چی برا پولدارهاست،خواهشا از این به بعد۱۵سال تعهد بگیرید تا با امکانات ایران درس بخونن نتونن بهانه کنن برن،بیچاره کارگر۶تمن میگیره
Iran (Islamic Republic of)
برادرنیک
۱۴:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دکتری که طبابتش شفا نمیده .مالیات دولت هم نمیپردازه وجودش جز دوشیدن بیماران در مطب وایجاد ترافیک دربیرون ثمری ندارد همان بهتر مهاجرت کنه بره به جهنم.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۳:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشک کارش شفا نیست انجام بهترین و علمی ترین اقدام با وسایل موجود
که با گرانی موجود وسایل هم خیلی کم و بی کیفیت شده!
استنت های قلب بی کیفیت
استپلر های جراحی بی کیفیت
وسایل لاپارسکوپی اورولوژی قدیمی
و
و
و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
كارانه كادر درمان در بيشتر موارد بيش از ١ سال تاخير پرداخت داره… شمايي كه حرف از بيت المال ميزني…
طرف ماهي ٥ ميليون قسط داره… يك ماه پرداخت نكنه بِه دولت بايد با سودش بازپرداخت كنه.. بعد اين يك سال تاخير رو بِه نرخ همون سال قبل ميدنش… يعني حتي افزايش حقوق هم شاملش نميشه…
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما اصلا کارانه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعهد دائم محضری در موقع ورود به دانشگاه و ضمانت ارزنده اجرایی...
فعلأ هم می‌توانید پزشک واردکنید.
از هندوستان، پاکستان و...
درضمن، مگر اعلام نکردید و افتخار نکردید و نگفتید که ما از واردات پزشک به صادرات پزشک رسیده ایم.
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چطور میخوای یه آدم آزاد رو مجبور به موندن کنی
این کار خلاف شرع ه
و در ضمن نشدنی هست چون اگر بخوای ضمانت پولی بگیری دیگه از قشر ضعیف جامعه کسی توانایی دادن ضمانت نداره
حرف و طرح بیخود از خودتون در نیارید
مردم رو باید تشویق و تامین کرد که با میل خودشون اون کاری که لازم هست انجام بدن نه تهدید و فشار نامعقول و غیر شرعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
صادر کردن فرق داره با رفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام،پیشنهادی دارم،تعدادی از نماینده های محترم محلس و یا افراد ذی ربطی که پیگیر این موضوع هستند،چند روز اختصاص بدهند و همراه با متخصصین زندگی و همراه با ایشان بر بالین بیمار در اورژانس حاضر شوند،اینکار را نه فقط در تهران،بلکه دز شهرستانها نیز انجام دهند،بعد در مورد علت مهاحرت قضاوت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
همه دارند میزند.
ایران شده کارخونه تولید پزشک برای غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر کسی را به دانشگاه علوم پزشکی راه ندهید از بچه های وطن پرست ظرفیت دانشگاه ها رو پر کنید چرا با پول ملت درس بخواند وبرند کشور های دیگر ، لطفا توجه کنید مصاحبه برای ورود به رشته ی پزشکی هم بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر کسی از کشور بره پزشکان ما نمیرن چون اینجا براشون بهشته برخلاف کشور های توسعه یافته که مشاغل فنی و مهندسی و پیشران صنعت و اقتصاد کشور پردرآمد تر هستند در ایران حقوق یک مهندس با قانون کار تعریف میشه ولی یک پزشک حتی عمومی نسبت به متوسط جامعه رفاه نسبی بالاتری داره.
جالبه که این قشر با این هزینه های سرسام آور درمان باز هم طلبکارتر حتی از کارگرهای جامعه هستند البته رانت و همدلی پزشکی در کشور کم نظیر هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
برخورد های ایجابی همیشه چاره کار نیست از برخوردهای صلبی هم باید استفاده کرد، باید دید اگر پزشکی در کشوری ۱٠ برابر ایران می گیرد هزینه های آن را هم بررسی کنیم باید دید پول آب و برق چقدره، چقدر مالیات می گیرند، هزینه مسکن چگونه است وووو شما خودتان با نوشتن چنین مطالب یک طرفه خودتان عامل تشویق فرار متخصصین هستید که به نظر هم نمی آید ناآگاهانه باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودتان را خسته نکنید و تفسیر های بیخود ندهید
دلیل مهاجرت حالا یا پزشکان یا دیگر اقشار به اقتصاد مملکت
ارتباط داره و پایین بودن ارزش پول ملی وقتی ارزش پول
ملی پایین باشه درامد وحقوق کشورهای دیگه بالاتر از
ما میشه وقتی بازنشسته وکارگر حقوق پایین داشته باشه
قدرت خرید نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اشکالی نداره کسی که دانشجوی پزشکی میشه دولت بورسیش کنه مثل معلمی و... و از اول بهش حقوق بده، البته با توجه به جایگاه و منزلت پزشکی که سروکارش با جون آدماست و مثل ادارات از هشت صبح تا 2 نیست و شب و نصفه شب هم باید شیفت بده با حقوق منصفانه و کلا بخش خصوصی هم جمع بشه من پزشک راضیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
درود بر شما پزشک خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به دادا پرستاران برسید
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کادر درمان همه مظلوم واقع شدن با این ی ذره حقوق با خون ادرار مدفوع بیمار ی سره در تماسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اتفاقا مفتخور و بی خاصیتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ولا پزشکان خوشی زیادی زده زیردلشون تواین مملکت کی مثل ایناپول درمیاره
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اره خوشی زده که تو کویید که خطر مرگ بود پرستار و پزشک جذب کردن با وعده بعدشم تعدیل نیرو کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تمام موارد که مردم گفته بودن مطالعه کردم،ببینید خودتون اوضاع را قضاوت کنید برخوردی که مردم با هم دارن ،ترافیک وحشتناک تهران ودیگر شهرهای دیگه وخیلی از مسائل دیگه باعث مهاجرت میشه. از سیستم بهداشت اونجا که مثل ساعت از افراد درخواست به چکاپ میشه و به این وسیله با پیشگیری از خیلی از هزینه ها و بیماریذهتی ناخواسته جلوگیری میشه واینکه خیلی از موارد ساده که اونجا حل شده ولی اینجا هنوز بغرنج حل نشده است،مثال میزنم من خارج بود م بسته ای آمدو منزل نبودیم ،مسئول پست برگه ای در صندوق ما اندخته بود که یک بسته داشتین وچون نبودین دادم به دو همسایه اونورتر،ما به درب همسایه رفتیم وایشان با خوشرویی بسته را بدون کوچکترین دستخوردگی دادم حالا این اگر اتفاق تو ایران می افتاد چه مبشد بله خیلی از این مثال ها هست فکر میکنم دولت باید زیربنایی کارکند واول از همه ریشه فساد را قطع کند و فرهنگسازی در همه جنبه ها بنماید واموزش صحیح ومناسب به مردم از بچگی دهد .همین تراغیک راببینید بخصوص عصرها من از ابتدا پل وافجر از شرق تا غرب این پل دراتوبان همت که شاید ۱۰۰ متر نباشد را نیم ساعت طی کردم حال بقیه مسیر بماند پیشکشتان یه کدام از این رانندگان نمتوانستن با خطوط کشیده شده نظام بگیرن همه تپیده بودن درهم ۴ لاین شده بود ۷ لاین خوب بتبع این باعث ازدحام در خروجی پل گردیده بود در صورتی در خارج از فواصل دورتر با تابلو الکترونیک به راننگان هشدار میدن که ۴ لاین میشود دولاین ورانندگان هم با راهنما زدن بسمت خطوط آزاد از ازدحام در خروجی جلوگیری بعمل می اوردن متاسفانه این مسئله هم جزو مسائل لاینحل در این کشور است وبتبع متخصصین مانند پزسکان از این وضعیت بستوه می ایند و میروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگه بسته ی پزشکی دریافت کردی فکر کنم کار سفارت خودمون در آن کشورهاست که ایرانی ها رو درجارج از ایران حمایت می کند چون اونا به مردم خودشونم توجه ندارند چه رسد به مهاجر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
من چند بار از پستچی بسته همسایه رو گرفته ام و به ایشون تحویل داده ام. مگه ما ایرانی ها دزد هستیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا ظرفیت پذیرش دانشگاه ها زیاد نمیکنن. باهوش ترین افراد قربانی کنکور می‌شوند. ظرفیت دانشگاهها را زیاد کنید بزارید این بنده خدا ها هرجا دوست دارند برند
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۳:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چون بیش از توان فضای اموزشیشون همین الان دانشجو گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما رسانه ها و خبررسانیها فقط به فکر ماسمالی اصل قضایا و خواستهای پزشکان و مهندسان و فرهیختگان و سرمایه داران باشید و هر روز فشار رو بر جامعه بیشتر کنید ماشین اروپایی از رده خارج سوار بشن مالیات میگیرین و اسم روش میزارین!! خونه داشته باشن مالیات بگیرین و اسم لاکچری بزارین مگه قراره یه خونه 29 متری 50 سال ساخت کلوخی داشته باشن!! و آزادی‌های اجتماعی و نبود یکنفر توریست در ایران!!! شما یک چشم اندازی به ترکیه بندازین چقدر توریست و سرمایه دار و دانشجو فقط از ایران جذب کردن!!!! بحث پول درآمد در درجه آخر مطرحه... شماها کل نطام تحصیل رو پولی کردین و حتی انگیزه هم نذاشتین برا فرزندان فقرا برای کسانیکه حتی تعصب به کشور خود دارن نابود ساختین یک سرپناه و یک زندگی اولیه رو نمیتونین برای مردم جور کنید... یه پزشک چقدر باید درد بکشه از نبود بودجه مریضش ازکمبود دارو از کمبود امکانات.... ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بذارید برن چون اگه بزور نگهشون دارید قتل وجنایت میکنن دکتر بی وطن هرجا خواست بره این حرفها برای اینه که ویزیت دکترا چند برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
در کشورهای پیشرفته بهترین حقوق به ترتیب مهندسین و بعد کارگر فنی متخصص و بعد خدماتی مثل خلبانی و پزشکی و.. می باشد اگر پزشک سفر کند که در ایران با ریال پشکل نشان زندگی می کند و درامد با دلار کدام عاقل حالا کوچ می کند پزشکی های که مثلا ۶ ماه خارج هستند و ۶ ماه ایران طرف می رود با پولش صفا کند مردم فکر می‌کنند طرف خیلی با سواده رفته آن طرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به پول مملکتت توهین نکن فکر کردم ایران زندگی نمی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کجای دنیا به اندازه ایران برای پزشکان منفعت دارد با قول یکی از پزشکان اشنا که فرزندانش در خارج زندگی میکند.پزشکان در ایران در امد زایی نموده و پول انرا در خارج هزینه میکنند .چرا که پزشکان در خارج باید مالیات های سنگینی بپردازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام خواهشاً در حوزه خودرو خبرنگار اختصاصی داشته باشید تا وضع خودرو را پیگیری کند در کشور چه اتفاقی افتاده است که در کمتر از یک سال قیمت دنا ۲۳۰ تومن رسیده به ۸۰۰ میلیون.
رئیس جمهور و رئیس مجلس باید پاسخگو باشند.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۳:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا
ویزیت های پزشکان ۲۵ درصد بالا رفته
تنها قشری که افراد براشون میان ایرن جراح ها هستن و بس
وگرنه که رانت و مالیات اصلی رو خودرو ساز ها میخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دکتر برو ما به شما نیاز نداریم
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینکه پزشکان در خارج درامدشان بیشتر میشه یا کمتر اطلاعی ندارم // ولی پرستاران خیلی وضعشان بهتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مهمتر از درامد کیفیت زندگی که واقعا افزایش پیدا میکنه
اخه کجا ی پزشک رو ۴۰ ساعت پیاپی تو بیمارستان نگه میدارن بعدشم کارانه اش با ۶ ماه تاخیر میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
آخی طفلی دکتر چقدر سختی میکشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
از من بیمار سرطانی برای عمل ۱۷ میلیون دستمزد تو مطب گرفتند و ۲۰ میلیون برای پروتز که هیچکدوم رو نه بیمه پایه و نه بیمه تکمیلی قبول نکردند و من موندم با بدهکاری که....( اینها بجز هزینه بیمارستان و آزمایشات کلنیکی و پارا کلینیکی بود که فقط بخشی رو بیمه پایه و بخشی رو بیمه تکمیلی پذیرفتند که البته هنوز هم پرداخت نکردند...)!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
ان شاء الله خداوند شفا و صحت دهد شما رو تا از دست بیماری خلاص بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا تعهد قانونی با اعتبار بالای غیر قابل خرید قبل از تحصیل برای ارایه خدمت در ایران مخصوصا سهمیه بومی هر شهر و منطقه ازشون گرفته نمیشه که بعد از فارغ التحصیلی به این آسونی صرفا برای کسب درآمد بیشتر هزینه های عمومی این مردم که برای اونها صرف شده تا تحصیل کنند رو نادیده بگیرند و طلبکار هم باشند....مگه فقط پزشک ها درس میخونن و تخصص میگیرند؟!!! دارندگان مدارک دکتری تخصصی و پست دکتری های غیر پزشکی تلاش نکردند و نمیکنند؟!!! خدایی چندتا مثال واقعی از کشورهای دیگه داریم که اینطور عمل میکنند؟!!
این آقایون آموزش، بکارگیری، نظارت، تعیین دستمزد ،سازمان برخورد کننده با قصور و تقصیرهای حرفه ای احتمالی ،تعیین تعداد پذیرش و...همه با خودشونه و معلومه که احتمال خطا اینجا ها زیاد باشه....لطفا روسای قوا که از نظر قانونی جایگاه بالاتری از این وزرات خونه دارند بررسی کنند و اینقدر ما مردم رو بیشتر از این رنجیده خاطر و مغبون نکنند....ای کاش می شد..‌انشاالله
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر تنها قشری که از ایران نمیرن پزشک‌ها هستن چون درآمد میلیاردی دارن خیالتون راحت راحت
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دلتون خوش
سقف کارانه برای فوق جراحی قلب ۱۲۰ میلیون
اونم با ۶ ماه تاخیر کارانه
کدوم شغل ۶ ماه حقوقش دیر میگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دکتر تو سیری ناپذیری

کوفتت بشه مگه در خوشبیناته تربن حالت چند سال زنده ای . این همه پول با خودت که نمی برای

فقط و فقط با اون جهنم برای خودت می خری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
برن به جهنم مگردریامردازبی بارانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدرک پزشکی پنج سال یکبار تمدید کنید تا نتونن هر موقع خواستن بگذارند بروندبعد سی سال اونوقت یک مدرک پزشکی مدام عمر بدهید اینطوری هم بهتر طبابت میکنن وهم فرار نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به درک، یک مشت پزشک پول پرست تو این مملکت جولان دادن بدون اینکه مالیات بدن و هر غلطی دوست دارن، انجام میدن، تا سرکیسه رو شل نکنی کاری واست نمیکنن، بعضی اشون تا آخرین لحظه زندگی تم بهت رحم نمیکنن، همشونم بساز بفروش شدن از بس درآمد های هنگفت دارن، حیف اون پزشک‌ها قدیمی که بیمار پول داروشو نداشت یا حتی ویزیت بهشون برمی‌گردوندن، الان از این پزشکان با اخلاق کم داریم، احتمالا پزشکان و سلبریتی ها دست به به دست هم دارن مملکت رو با همکاری نفوذی ها و وطن فروشها و اپوزیسیون های خارج نشین به ورطه ناامنی و سقوط بکشونن وگرنه این اشخاص نیازمند مالی نیستن فقط دنبال معروف شدن و خوشگذرونی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
آخه مگه پزشکان وپرستارها تنهان ک میرن مردم عادی هم بخاطرشرایط بد کشور میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پدر دوستم یه ماه پیش یکی از چشماش رو عمل کرده بودن روز بعد برای معاینه پیش دکتر رفته بودن دکتر درخواست شیرینی کرده بودن روی کاغذ شماره حساب مینویسند ومیگن باید ۶ میلیون به حساب واریز کنید.گفته بودن من تحصیل نکردم که اینقدر حقوق بگیرم و حق من است که از مردم شیرینی بگیرم.بعد گفته بودن اگه شیرینی ندید چشم دیگه رو عمل نمیکنم.دیگه مجبور به واریز شدن چون دکتر دیگه ای این عمل رو انجام نمیدادن
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما بودین بعد ۱۱ سال درس
۲ سال سربازی
۲ سال طرح
با ۴ تومن جراحی میکردی؟
بعدش اگ عارضه بده دیه چشم چقدر؟
باید ریسک با درامد تناسب داشته باشه یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما که دکتر هستید.
با روزی ۵ تا عمل و از هر عمل هم ۶ تومن شیرینی به غیر از هزینه عمل که قبلا گرفته میشه.در ماه بدون حساب حقوق چقدر از مردم پول میگیره..شما درس خوندیدن که به مردم خدمت کنید و حقوقتون هم دارید میگیرید.قرار نیست بخاطر اوضاع اقتصادی جیب مردم رو خالی کنید..بخاطر همین هزینه هایی که شما از مردم میکنید و عده ای توان این هزینه ها رو نداره جان چند نفر گرفته میشه.پس معلومه جان مردم براتون ارزشی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بایدشکر کنند روزی هزاران بار که چشمش خوب عمل کرده این هزینه دربرابر عمل چیزی نیست باید ده برابرش تقدیم پزشک می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه سوال پیش میاد و اینکه پزشکی که روزی هفتادتا بیمار داره و هر بیمار صد و هفتاد هزار تومن ویزیت میده .برای چی میره خارج ؟ مطمعنا برای پول نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
چون خائن به مردم کشورش هست میره چون بی یندوباری اونجارو دوست داره میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
حقوق پرستار و دکتر در خارج از کشور خیلی از ایران بالاتره وقتی میتونن با شرایط بهتر باقی زندگیشون بگذرونن چرا نرن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگه چقدر فرصت داریم،پس وفاداری به مملکت چی؟
Iran (Islamic Republic of)
لر
۱۰:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
از بی عرضگی مسئولین است یارو از بهترین دانشگاه این مملکت خراب شده استفاده کرده فحش و ناسزا هم تحویل انقلاب داده حالا که وقت خدمت به خلق الله رسیده داره مهاجرت میکد . گردنش خورد . از قدیم مییگفتن گاو خوب از گاوستان بیرون نمیرود
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۳:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعهداتشون انجام میدن بعدشم میرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما خودت توهین میکنی مملکت چرا خرابش شده باشد یه عده نمک نشناس خائن ومنافق ودزد هستند،قدر مملکت مون رو بدونیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ناراحت نباشید می روند پاسپورت می گیرند و زن و بچه آنجا می گذارند خودشان بر می گردند کجا دنیا از اینجا بهتر هزینه زن و بچه را از اینجا می فرستند و از همین مردم طلب می کنند. خدا شاهد هست یک سری به بیمارستان‌های برخی کشورها بزنید همه پشه می پرانند اما بیمارستان‌های ما مملو از مریض هست.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشک که هیچ همه دارن میرن حتی جاروکش هاورفتگران هم دارن میرن تازه مرده شورهاهم قراره برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فدای سر وطن پرست ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۷:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اومای گاد:
اون وقت اونافدامیکنی شمابه پزشک ومرده شورنیازنداری؟
شماخودت همه کاره ای؟
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۷:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
به هم میرسیم جناب وطن پرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اصلا" مهم نیست از افغانستان پزشک میاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فعلا هز افغانستان فقط بیکار و بیعار و کارگر وارد کردیم که خون کارگران بدبخت ایرانی رو تو شیشه کردن و کارگران ایرانی و فصلی بیکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشکان عزیز فقط کامنت ها را بخوانید و خوب فکر کنید و تا فرصت دارید تصمیم بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۳:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تصمیم گرفتیم یکم پول درمیاریم بعدش میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اولا پزشک وطن دوست ملت خودرابه پول نمیفروشد ثانیا آنانکه به امیدرفاه بیشتر قصدمهاجرت دارند بعداز دیدن هزینه های زندگی ومیزان مالیات دریافتی قطعا پشیمان می‌شوند.انگاه یا با شرمندگی برمی‌گردند یا درحسرت وپشیمانی درغربت جان می‌دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی در ایران پزشک اشباع شده و می گویند چند هزار بی کار داریم بگذارید بروند هر کشور که کمبوداست خدمت کنند دانشگاه های علوم پزشکی هم بهتر است برای درمانگاه وبیمارستانهای خود کادر درمان تربیت و بورسیه کند وتعهد بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
رو مردم ایران تمرین کردن و تا تونستن از مردم کندن . حالا میخوان برن خارج تجربیاتشون رو پیاده کنن . ما که راضی نیستیم از مال بیت المال خوردن و پروار شدن و میخوان برن خارج از کشور عشق و حال کنن .
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کسی تمرین نکرده همه برای درمان بیمارا تلاش کردن
هر کسی عزیزش از دست میده ی جوری برخورد میکنه که انگار کادر درمان کشته
طرف باباشو هر ۶ ماه ی بار میدیده حالا میاد میگه شما کم کاری کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
با احترام به پزشکان با وجدان و محترم
ولی بعضی از پزشکان به پزشکی به عنوان تجارت نگاه میکنن مریض رو دم در مطب یه لنگه پا نگه میداره همراه رو میفرسته برو پول نقد بگیر بیار حالا چی کارت خوان بغل دستش گذاشته پزشکانی که میخوان بدن کاش یه کم هم وجدان خودشون رو صدا میزدن که با سرمایه این مردم پزشک شدند و حاجی حاجی مکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
توهم میخاستی بشی چرا درس نخوندی مگه سرمایه این مردم در اختیار تو نبود درس خوندن سخته اون هم دروس پزشکی 7سال چیز کمی نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۲:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سخته واسه تو من که خوندم و میخونم ولی تو هر رشته ای و هر کشوری یه حدی داره اینا دارن با این اوضاع داغونشون ملتو می تیغن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشک درسخون باهوش من یه کشاورزم شکر خدا کارم خوبه درامدم هم خوبه همه ی سعی ام رو میکنم انسان خوبی باشم حرفم اینه کاش همه به حق خودشون قانع باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
معلومه فارس هم گیر مافیا پزشکی ایران افتاده.
داداش مهاجرت کدومه اروپا و آمریکا مدارک پزشکی ایران قبول ندارند و فقط کشورهای منطقه هستند که ظرفیت پذیرش محدودی دارند
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کانادا
انگلیس
امریکا
بیشترین مقصد مهاجرت دوستای ما هستن!
سخت ولی میارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
راهکار فقط افزایش ورودی دانشگاههای علوم پزشکی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه این خبر را کسی نوشته که یا درک نداره یا از یه جایی به این پزشکا وصله.
چغدر جوان بیکار باسواد داریم که ارزوشونه دکتر بشن ،میزان پذیرش پزشکی متاسفانه دست پزشکان است که بخاطر منفعت خودشان اجازه پذیرش پزشکی زیاد را نمیدهند باید انقدر پزشک استخدام کنند که خیلی از پزشکا بیکار شن و برا جذب مشتری رایگان ویزیت کنند مگه تو سایر رشته ها اینجور نیست ؟ ؟؟؟؟
متاسفانه در کشور ما همه چه دست مافیاست...
و اگرم بگی پزشک کم داریم میگن نه خوبه ولی پراکندگیشون مناسب نیست یا پزشکا بیکارن یا از بیکاری میرن خارج کشور اینا حرفای مافیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگه پزشکی راننده اسنپه که بیکارا برن پزشک شن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خالی بندیه هیچ جای دنیا مثل ایران برا پزشک درآمد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دست از پا دراز تر برمیگردن...
Iran (Islamic Republic of)
نماینده کادر درمان
۰۹:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
نماینده نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بدیهی است پرستاری که در داخل کشور ۱۵ میلیون دریافت میکند.خخ
اقای نماینده ظاهرا خواب تشریف دارین 15 میلیون؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! میانگین سقف دریافتی مدافعان سلامت کشور 10میلیون است.خدا لعنت کند باعث و بانی این فقر معیشتی کادر سلامت کشور رو.
فوق العاده خاص مدافعان سلامت کشور را برقرار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کدام مدافعان
این مدافعان چرا به فرهنگ ایران و به مردم این سرزمین کمی احترام نمی گذارند من هم معلم هستم حقوقم کم است ولی در مسیر فرهنگ مردم و در خدمت مردم هستم و در اصل نوکر آنها هستم نه مثل بعضی پژشک ها تمام فرهنگ و مردم در خدمت منافع شخصی آنها
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۴:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
حقوق متخصص طرحی ۱۱ میلیون
کارانه هم بعد از پلکان و مالیات مجدد ۶ ماه بعد که هنوز به ما نرسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
میدونید روزی چن تا بیمار میبینن ۴۰ تا ....حساب کنید ویزیت اینا چقد میشه بجز پول جراحی وعمل ک انجام میدن بیخودی می‌نالند ی دندونپزشک تو شهر ماس نصف زمینای شهرمون خریده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
برا جراحی قلب پدرم،دکتر ۴۰ میلیون زیر میزی گرفت...بنظرتون اینا وجدان دارن؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پس انتظار داشتی جراحی قلب رو با اینهمه استرس و مسئولیت که پشتش یک عمر درس خوندن و شب بیداریه با 4 میلیون که بیمارستان میده، اونم 6 ماه بعد، انجام بدن؟ الان دستمزد یه روز بنایی شده 4 میلیون دستمزد یه جراحی قلب که جون بیمار دست جراحه به نظرتون چنده؟؟ اگه انصاف ندارید حداقل دستمزد جراحی توی همین عراق و افغانستان رو نسبت به میانگین حقوقشون سرچ کنید تا بفهمید پدرتون رو مفت عمل کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پس انتظار داشتی جراحی قلب رو با اینهمه استرس و مسئولیت که پشتش یک عمر درس خوندن و شب بیداریه با 2 میلیون که بیمارستان به جراح میده، اونم 6 ماه بعد، انجام بدن؟ الان دستمزد یه روز بنایی شده 4 میلیون دستمزد یه جراحی قلب که جون بیمار دست جراحه به نظرتون چنده؟؟ اگه انصاف ندارید حداقل دستمزد جراحی توی همین عراق و افغانستان رو نسبت به میانگین حقوقشون سرچ کنید تا بفهمید پدرتون رو مفت عمل کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
زهی خیال باطل پاشو برو انگلیس همه دکترو پرستاراشون تو اعتصابن عمل دختر خاله من دو ماه به خاطر اعتصاب عقب افتاد همشون دارن مهاجرت میکنن استرالیا هیچ جا مثل ایران سواری نمیدن به دکترا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
رشوه حرام عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر چقدر درس خوندی داری پول در میاری دوما همه چیز مال این دنیاست یه ذره هم به فکر اخرتتون باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
توی همین انگلیس که میگی بیشترین تخلف پزشکانش گرفتن زیرمیزیه، پس فک نکن اونجا همه فرشته ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دارم میگم اونجا همه فرشته؟؟!!! میگم دختر خاله من تو انگلیس دو ماه عقب افتاده عملش به خاطر اعتصاب داره میمیره ! دکتراشون نه کار بلدند نه کار می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
والا ما هم دکترای دامپزشکی خوندیم تخصص دام بزرگ هم گ فتیمد و کارمون زیاد راحت نیست ولی به اندازه یک متخصص توی حوزه پزشکی درآمد نداریم باید تعدا د زیاد بشه و تعهدی بگیرند تا ویزیت معقول و هزینه های جراحی بر طبق بیمه معقول بشه اگر تعهد داشته باشن و امکان خرید تعهد نباشد خصوصا پزشکی متخصص دیگه این قدر راحت هرکسی از امکانات تحصیل رایگان دانشکده علوم پزشکی کشور استفاده نمی کند وبعد راحت به کشورش پشت پا بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دلال شیک پوش که بدون وجدان آفریده میشه
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۳:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما فقط اون ۴۰ میلیون میبینی
وقتی با ۲ میلیون ۱۵ تا شیفت سال ۹۹ میدادیم کجا بودی شما؟
دنبال عشق و حال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
آیا این از بی‌عُرضگی دکترها نیست که نمیتوانند بیمارها را بدون اینکه کارشان به تیغ جراحی (که البته جراحی باید آخرین راه حل باشد) بکِشد؛ درمان کنند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی یک دلال بی سواد با یک معامله خودرو و زمین یک شبه 1 میلیارد میزنه به جیب انتظار داری یک جراح قلب با 30 سال درس خوندن بیاد واست قلب عمل کنه به 5 میلیون! 300 میلیونم بگیره نوش جونش! الان یک ارایشگر عروس واسه هر سر 30 میلیون می گیره فقط ارایش کنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اگر این ۴۰ میلیون گرفته جان یک انسان را که ارزش زیادی دارد نجات داده با کلی استرس و جراحی ولی یک املاکی بدون هیچ تحصیلاتی و استرسی وکشیکی برای یک معامله و دروغ فروشی درعرص چند دقیقه دروغ فروشی ۱۰۰ میلیون می گیرد چرا به اون گیر نمی دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
در جواب ۳۴؛۹
کسیکه شغل طبابت رو قبول میکنه اول قسم به قرآن میخوره که تابع قانون باشه..
دوما پول زیرمیزی یک روشه است و حرام به ده ها دلیل چون یک نوع دردیست چون طرف واسه از دست نرفتن جانش بالاجبار زیر میزی میده و دکتری که قسم خورده که بیمار را تحت هر شرایطی مداوا کنه داره پول حرام میگیره..
ثالثا تنها قشری که در ایران پولشان از میلیارد و پارو رد میشه پزشکان است
رابعا آیا پزشکی که به قول شما جان میبخشه آیا جان نمیگیره؟ خطای عمدی و غیر عمدی که منجر به مرگ بیمار میشه رو پس پزشک بایتی جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
وجدان شان در لواسان و... است!
کاش فقط بی وجدان بودند.
از جلد انسان خارج شده اند.
فقط انسان نما هستند...!
Canada
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
کاش بجای وارد کردن ده میلیون کم سواد و بیسواد از خروج نخبگان جلوگیری می کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بهتره بگی کاش بجای وارد کردن افغانی پاکستانی ووووو
به هموطن بها بدی که اینجوری نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
طرف اگر نخبه باشه که نمی رود نخبه را اول تعریف کنید
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۲:۵۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
کسی که اینجا بدردش نخوره میره
به جای دادن راه حل ، از صورت مسئله گله میکنیم
هرکی بتونه میره . من با سواد وقتی میبینم هیچکس اینجا نمیفهمه چی میگم، میرم عمرمو هدر نمیدم :)
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد
۰۹:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
دانشگاه های علوم پزشکی باید بیشتر جذب پزشگان را بصورت تعهدی جذب و پذیرش کند و تعداد کمتری بصورت آزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
احسنت یه نظر درست
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۹:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
این پزشکان بیسواد و آدم کش و بی کیفیت و پول پرست نباشند بهتر است هیچ جای دنیا برای مفت خوری مثل ایران نمی شود زمانیکه از هند و پاکستان می آمدند بهتر بود و پزشک وارد شود بهتر است زیرا تولید داخل مقرون به صرفه نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دلیلش اینکه که همه سهمیه ای قبول می شوند خانواده شهدا ایثار گر جانباز بعد هم به جای اینکه مداواکنند می کشند چون مدرک سهمیه ای گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
از روی چه مدرکی به پزشک ها جسارت می کنی توهین کنی?
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۰۹:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
جدا ازاینکه پزشکانی هستن که قلبشان برای وطنشان میتپد،پزشکانی هستن که فقط تاجرن و مالیات هم نمی‌دهند و با پول این کشور به اینجا رسیده اند و حالا که بارشان را بسته اند می‌خواهند بروند! خُب بروند.ما انسان های وطن پرست می‌خواهیم نه انسان هایی که منافعشان هروقت اقتضا کند می‌مانند وگرنه میروند...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تا وقتیکه که حتی نتونی دشمنت رو راضی نگه داری و مدارا نکنی همه چیرو باختیم. وقتی با هموطن خودت رفتار و بددهنی انجام میدی نشان از افکار و رفتار و تربیت ناصحیح داری. بهرحال پزشک و متخصص اینقدر شعور داره که بتونه 90 درصد درست عمل کنه نه مثل شما 99 درصد اشتباه فک میکنی و یک درصدت هم شک برانگیز هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ناشناس ۵۹ :۱۲ تو خودت چگونه انسانی هستید فکر کن
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۹:۰۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگر در خارج ایران به پزشکان اینقدر فراغ بال می دهند که مردم را بچاپند؟ هر جا بروند آخر سر میرن ولی برمیگردند.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشکای ایرانی بدون شک اونجانمیتونن راحت ادم بکشن ولی زندگیشون خوب میشه امکانات خوبی داشته بیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فعلا که دادن و پول خوبی هم میدن توقع کمتری هم دارن .خخخ
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۸:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
فعلا؟فعلاروولش کن البته فعلاهم پزشکی نمونده
حالاشماباهمین چندتادونه فعلازندگی کن ولی فعلازندگی نمیشه فعلابه دردنمیخوره انسان برای فعلانیومده مادنبال فعلانیستیم مادنبال پایداری وثبات هستیم ماسربازان خداهستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
برن به جهنم. بهترین جا برای پول در آوردن فقط ایرانه. نه مالیات میدن و نه کسی نظارت داره به کارشان... بزار برن دگ سال مالیات بدن برمیگردن...
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۱۳:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تنها شغلی که دو بار مالیات میده پزشکی
اول تحقیق کن بعد بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
خارج از ایران اینها رو به عنوان تزریقاتی هم قبول نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
ماکه نمیبینیم چطور مالیلت میدهند. چون وقتی بری مطبش میگه پول نقد بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
من نظامی بودم.
درخواست استعفا دادم.
گفتند باید خسارت بدی...
درست هم هست.
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تا چند وقت پیش خودتون به نقل از مسعولان میگفتید، مهاجرت ایرانیان معکوس شده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید هشتک مالیات برمهاجرت گذاشت یعنی چی با امکانات بیت المال تحصیل کردند پولدار شدندراحت برن؟؟؟ سهمشون را از امکانات و خوشیهابرداشت کردندیا سهمشون را از ناخوشیها بپذیرندیابدهی شون را بدن بعد برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون بابا نوشته باید مالیات بدن بعد برن .داداش شما برو کره شمالی مدیر موفقی میشی حتما . کی با پول بیت المال شده دکتر و مهندس ؟ مگه میشه پولدار نباشی و دکتر و مهندس بشی ؟ مگه از پس هزینه کلاسهای کنکور آدم بی پول بر میاد ؟ عزیزم مهاجرت از طرف پیامبر هم توصیه شده و شفاف گفته هر جا معیشت و امنیت بر شما تنگ شد باید مهاجرت بکنید .مردم عاقل هم همین کار رو میکنن .حالا شما نمیتونی یا عرضه رفتن رو نداری یا هوش کافی برای یاد گرفتن یک زبان دیگه رو نداری چرند نگو .
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
هر چی گفتن باور میکنی ؟؟// فقط هرچی گفتن بگو باشه تو راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
من یه طلبه ام ، شهریه ۱۰۰ هزار تومنی تا ۴۰۰ تومن این اواخر گرفتم
و لذت و خوشگذرانی هم نداشتم ، یعنی با ۱۰۰ تومن بخوای هم نمیشه خوشگذرونی کرد(حلالش چه برسه به حرامش که بخاطر خدا نمیکنیم) ولی متاسفانه این چند مدت چیزهایی دیدم از جاهایی که تصور هم نمی‌کردم که زده شدم ، شرایطش فراهم بشه میرم چون حداقل جای دیگه .... بماند و خیلی هم تلاش کردم که درست بشه ولی هر بار دیدم اوضاع خیلی بدتره ، شده جریان هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
ولی دوستمون درست گفتن توصیه خود دین هست که اگر دیدید عرصه تنگ هست مهاجرت کنید ، زمین خدا وسیع هست
ما هم میریم ان شاءالله ، اینجا و مقامات و مناصب بماند برا کسایی که دنبالش هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
دروغ که خناق نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
آره این که یه مالیات چند میلیاردی بدن وبرند هم خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
نه خیر اینطور هم نیست که،همه بچه پولدار باشندو پزشک قبول شن ،روستایی بدون امکانات تحصیلی هم پزشک شده و البته این مالیات هم خیلی خوبه، چون از امکانات کشور استفاده کرده حالا که می خواد بره بایدخسارت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقای طلبه تو اصلا با این طرز تفکر بدرد طلبگی نمیخوری! بیا برون برو دنبال خوشگذرونیت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
11:15دانشگاه دولتی پول بیت المال نیست؟؟آب و برق یارانه ای،بیمارستان دولتی پول بیت المال نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
13:05کسی نگفت مهاجرت نکنند بدهیشون را بدن بعد به سلامت/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
منم موافقم هر پزشکی که قصد مهاجرت داشته باشد باید هزینه چند سال تحصیل و طبابت در ایران ، جبران کنه و با این پول حداقل هزینه تحصیل چند داوطلب واقعی علاقمند به پزشکی و جبران بشه کرد

این چ وضعشه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
بیخود از خودتون حدیث درست نکنید
چیزی ما توی کتابها دیدیم در مورد حفظ دین بوده و هست که اگر جایی حفظ دین و اعتقادات دینی در معرض خطر هست مهاجرت کنید.
در احادیث هست آخرالزمان شرایط خیلی سخت میشه و ریزشها زیاد می شود و افراد دین دار کم خواهد بود.
زندگی رو هر طور بگیری واسه تون پیش میاد من خودم تجربه کردم اگه در آمدت بیشنر وریخت وپاش ت بیشتر میشه و اگر در آمدت کمتر شد و قناعت کنی خدا هم برکت میده .
والا من تجربه کردم از بزرگترهامونم دیدم
داشتیم آشناها که کلا رفتند خارج یکماه بعد با کلی جریمه وخسارت برگشتند دست از پا درازتر
آخرین اخبار