از برداشت غیرمجاز ۶۰ میلیاردی از کیف پول دیجیتالی تا دستگیری سارق کارت عابر بانک

مهم‌ترین حوادث ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارق کارت عابر بانک افراد مسن و بی سواد

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی که به بهانه کمک به افراد مسن، بی سواد و کم سواد کارت عابر بانک آن‌ها را سرقت و از آن برداشت می‌کرده است، خبر داد. 

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مسن مبنی بر سرقت کارت‌های عابر بانک این افراد و برداشت غیر مجاز از این کارت ها، موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب قرار گرفت.

او گفت: با توجه به اهمیت موضوع پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: در تحقیقات اولیه از مالباختگان مشخص شد مدتی است که فردی با حضور در نزدیکی برخی از دستگاه‌های عابر بانک افراد مسن، بی سواد و یا کم سواد را شناسایی کرده و تحت عنوان کمک برای برداشت وجه نقد در فرصتی مناسب اقدام به سرقت عابر بانک و برداشت از حساب این افراد می‌کند.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده و در اقداماتی تخصصی، فردی که دارای ۲۸ فقره سوابق کیفری متعدد است، شناسایی و در عملیات کارآگاهان پلیس دستگیر شد.

او با اشاره به اعتراف متهم به ۱۲ فقره سرقت عابر بانک و برداشت مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از حساب افراد مسن، خاطر نشان کرد: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

سرهنگ حبیبی در پایان گفت: مجرمان با شیوه و شگرد‌های مختلف اقدام به سرقت می‌کنند که لازم و ضروری است همشهریان خصوصا افراد کم سواد یا بی سواد ضمن مراقبت کامل به هشدار‌های پلیس در این خصوص توجه کنند و برای استفاده از عابر بانک‌ها حتماً یکی از افراد مطمئن را همراه خود برده و از ارائه رمز عبور خود به دیگران اکیداً خودداری کنند.

برداشت غیرمجاز ۶۰ میلیاردی از کیف پول دیجیتالی شاکی

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی زن و شوهری جوان که اقدام به برداشت غیر مجاز ۶۰ میلیارد ریالی رمز ارز از کیف پول دیجیتالی شاکی کرده بود، خبر داد. 

سرهنگ امیرحسین سلیمانی گفت: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر برداشت غیر مجاز رمز ارز‌های وی از کیف پول دیجیتالی خود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: شاکی بیان کرد چندی پیش متوجه شده است که دسترسی‌های غیرمجازی نسبت به حساب رمز ارز ایشان صورت گرفته است که در نهایت از کیف پول دیجیتالی وی مبلغ ۶۰ میلیارد ریال رمز ارز به صورت غیر مجاز در چندین مرحله برداشت شده است.

این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهمان که یک زن و شوهر جوان بودند را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: در ابتدا متهمان منکر هرگونه اقدام مجرمانه شدند، ولی با مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشوده و هدف از این کار را درآمدزایی در فضای مجازی عنوان کردند.

او گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطری نسبت به خرید رمز ارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، ابتدا دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و از ذخیره رمز‌های عبور و نام کاربری ۱۲ کلمه‌ای روی گوشی‌های خود اکیداً خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها از رمز‌های یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح کرد: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کشف ۷۸ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک خودرو پراید و کشف ۷۸ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی قلاتویه هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او با بیان اینکه پس از مدتی تعقیب و گریز راننده خودرو که عرصه را بر خود تنگ می‌دید، با رها کردن خودرو با استفاده از تاریکی هوا از صحنه متواری شد، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۸ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: تلاش برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

سواری حامل احشام قاچاق در فسا متوقف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۳ راس دام قاچاق در بازرسی از دو دستگاه پژو ۴۰۵ در آن شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران انتظامی حین کنترل محور‌های مواصلاتی در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، به دو دستگاه خودرو سواری ۴۰۵ مشکوک و با علائم هشداری دستور توقف آن را صادر کردند.

او گفت: افسران پلیس در بازرسی از خودروها، تعداد ۲۴ راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان‌های مرزی بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

این مقام انتظامی ارزش احشام قاچاق مکشوفه را ۸۳۰ میلیون ریال برآورد کرد و ادامه داد: احشام قاچاق تحویل ستاد تملیکی استان و خودرو‌های حامل قاچاق در پارکینگ متوقف شد.

سرهنگ قسام با بیان اینکه رانندگان خودرو‌ها با پرونده متشکله تحویل مرجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: به منظور پیشگیری از قاچاق احشام، افرادی که قصد انتقال دام دارند، موظفند مجوز حمل را از اداره دامپزشکی شهرستان دریافت کنند، در غیر این صورت با آن‌ها برابر قانون رفتار خواهد شد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: ماموران پلیس آگاهی ارسنجان هنگام گشت‌زنی هدفمند در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک مشکوک و نسبت به متوقف کردن آن اقدام کردند.

او گفت: طی بررسی و استعلامات صورت گرفته، مشخص شد این موتورسیکلت قاچاق و فاقد مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه راکب دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار