تولید سالانه سه میلیون تن انواع ماهیان زینتی در لرستان

مدیرکل شیلات لرستان گفت: ۳۳۲ میلیون تن انواع آبزیان سالانه در این استان تولید می‌شود که سه میلیون تن آن ماهیان زینتی است.

 کیارش بیرانوند مدیرکل شیلات لرستان در گردهمایی مدیران شیلات استان‌های کشور افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار تن زیر ساخت برای احداث مجتمع پرورش ماهی در استان آماده است که به ظرفیت آبزی پروری اضافه می‌شود.

او با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سرانه مصرف ماهی در استان از چهار به هشت کیلوگرم افزایش یافته است ادامه داد: چنانچه سیل فروردین ۹۸ رخ نمی‌داد، ظرفیت تولید ماهیان گرمابی و سردآبی لرستان اکنون به ۳۵ هزار تن رسیده بود چراکه اقلیم و زیرساخت‌های لازم برای این مهم وجود دارد.

 مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: سال گذشته نیز اعتبار شیلات لرستان به ۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که علاوه بر این با فروش املاک و پروژه‌ها تا پنج سال می‌توان سالانه ۱۵ میلیارد تومان درآمد داشت.

بیرانوند همچنین گفت: شیلات لرستان در حال حاضر به لحاظ نیرو و تجهیزات در وضعیت مطلوبی قرار دارد و از مجموع پنج پروژه جدید آبزی پروری، عملیات اجرایی ۲ طرح سال گذشته آغاز شد و سه طرح دیگر نیز امسال اجرایی می‌شود.

او همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه لرستان در مرکز غرب کشور قرار دارد می‌تواند پایگاه صادرات و فروش انواع آبزیان باشد که راه اندازی بازارچه تخصصی در این راستا موثر خواهد بود.

برچسب ها: ماهی زینتی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.