عطایی: از برنامه‌هایمان جلوتر هستیم/ با فرانسه و ترکیه دیدار تدارکاتی برگزار می‌کنیم

سرمربی تیم ملی والیبال با اشاره به تمرینات پرفشار شاگردانش گفت: از برنامه‌های خودمان برای آماده‌سازی جهت حضور در لیگ ملت‌ها جلوتر هستیم.

بهروز عطایی در حاشیه تمرین امروز چهارشنبه تیم ملی ایران برای حضور در لیگ ملت‌های والیبال، اظهار داشت: از ۲۷ فرودین تمرینات را با فشار بالا شروع کردیم. با توجه به اینکه از قبل به بازیکنان اطلاع داده بودیم تمرینات پرفشار خواهد بود، آن‌ها با آمادگی قابل قبول وارد اردو شدند. همچنان فشار و کار بدنی بالاست و امیدواریم این مسیر طی شود و تیم به اوج آمادگی برسد. کار گروهی شروع شده و از برنامه‌های خودمان جلوتر هستیم.

وی افزود: چند بازیکن مصدوم داریم که البته آسیب دیدگی آن‌ها خفیف است و در حال درمان هستند. امیدواریم در روز‌های آینده به آمادگی برسند و با تیم تمرین کنند.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره بازی‌های تدارکاتی قبل از لیگ ملت‌ها، اظهار داشت: ۲۷ اردیبهشت به ترکیه می‌رویم و دو بازی تدارکاتی با تیم ملی ترکیه خواهیم داشت و به ایران بر می‌گردیم و دو روز قبل از اولین بازی با ژاپن در لیگ ملت‌ها، با تیم ملی فرانسه هم بازی تدارکاتی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اضافه شدن یک دستیار خارجی به کادر فنی، تصریح کرد: یک مربی لهستانی به نام پاول از جمعه به تیم اضافه می‌شود و کار را با وی ادامه می‌دهیم.

عطایی در ادامه درباره جوانگرایی در تیم ملی والیبال، خاطرنشان کرد: فدراسیون والیبال در مسیری است که چرخه تولید بازیکن ادامه دارد و در هر برهه این را مشاهده می‌کنیم. من هم علاقمند به ملحق شدن بازیکنان جوان به تیم ملی هستم، ولی به هر حال طی یک پروسه ۱۰ ساله در تیم ملی تغییرات نداشتیم و خیلی کم بازیکن جدید به ترکیب اصلی تیم ملی اضافه شد. ۱۰، ۱۲ سال با یک ترکیب ثابت ۸ تا ۱۰ نفره بازی‌ها را شروع می‌کردیم و به پایان می‌رساندیم، ولی در لیگ ملت‌های دوره گذشته با ۲۲ بازیکن، تیم را تست کردیم و نتیجه قابل قبولی گرفتیم. معتقدم بازیکنان جوان می‌توانند به تیم ملی والیبال کمک کنند و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: تمام کشور‌های صاحب سبک دنیا این مسیر را طی می‌کنند و ما هم باید آن را طی کنیم. به هر حال یک واقعیت است که استفاده از بازیکن جوان، تاوان خودش را هم دارد، ما هم این تاوان را می‌دهیم و امیدواریم که این روند تولید بازیکن ادامه‌دار باشد.

عطایی درباره همکاری با تیم شهداب برای در اختیار قراردادن ملی پوشان این تیم جهت حضور در جام باشگاه‌های آسیا، تاکید کرد: تمام بازیکنان را برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا در اختیار شهداب قرار دادیم و قرار نبود بازیکنی به‌عنوان یار کمکی به تیمی اضافه شود. سال گذشته هم پیکان و شهداب در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کردند و ما هفت روز قبل از شروع این بازی‌ها، بازیکنان را در اختیار دو تیم قرار دادیم، ولی امسال از اول اردو همه ملی‌پوشان شهداب در اختیار این تیم قرار گرفتند.

وی درباره وضعیت محمدرضا موذن لیبروی شهداب، خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعاتی که از مصدومیت موذن به ما رسیده، او به زعم باشگاه شهداب مصدوم بود. طبیعی است با حضور او مخالفت کنم و نمی‎توانستم یک بازیکن را در این پست کم کنم. فاصله آخرین بازی شهداب با شروع لیگ ملت‌ها دو هفته است و اگر کوچکترین مصدومیتی برای بازیکنی رخ می‌داد، ما قادر نبودیم جایگزین کنیم. غیر از این مشکلی وجود نداشت و ما بهترین همکاری را با تیم شهداب داشتیم.

عطایی درباره غیبت میلاد عبادی‌پور در لیگ ملت‌ها گفت: ما ۳۰ بازیکن در لیست لیگ ملت‌ها داریم و میلاد این بازی‌ها را از دست نداد، بلکه خواهش کرد که نباشد، اما به او گفتم که ممکن است از تو در مراحل پایانی استفاده کنم و به همین خاطر میلاد در لیست قرار دارد.

وی درباره صحبت‌هایی که با محمد موسوی در حین تمرین داشت، اظهار داشت: او از بازیکنان بزرگ والیبال کشور است و به عنوان کاپیتان می‌تواند عصای دست مربی در جریان تمرینات و مسابقات باشد.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره خط خوردن اسماعیل مسافر و سلیم چپرلی و دعوت از دو بازیکن دیگر، تصریح کرد: دلیل حذف این دو بازیکن مصدومیت نبود، سعی می‌کنیم از بازیکنان دعوت شده ه در تمرینات استفاده کنیم و به اهدافمان برسیم. مسافر و چپرلی تمرینات خوبی داشتند، اما ما سعی کردیم بازیکنان دیگری را هم امتحان کنیم.

وی درباره اضافه شدن بردیا سعادت و مرتضی شریفی لژیونر‌هایی که در لیگ ترکیه حضور دارند، گفت: این دو بازیکن بعد از پایان مسابقات لیگ ترکیه، به ما ملحق می‌شوند.

عطایی درپایان درباره اینکه شنیده می‌شود اکبر محمدی سرپرست تیم به دلیل صادر نشدن ویزا به آمریکا نمی‌رود و به جای و مصطفی کارخانه حضور دارد، گفت: محمدی مشکلی برای همراهی تیم ملی نداشت و کارخانه هم به عنوان مشاور فنی تیم در لیگ ملت‌ها با ما خواهد بود. درباره ویزا‌ها هنوز مسئله‌ای اعلام نکرده‌اند و قرار است ۱۰، ۱۲ روز دیگر در ترکیه به ما اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار