معاون وزیر صمت:

بیش از ۱۰۲ کیلومتر راه و شبکه برق برای فعال سازی معادن کشور در دست اجرا است

جعفری گفت: بیش از ۱۰۲ کیلومتر راه و شبکه برق برای کمک به فعال‌سازی معادن در کشور در دست اجرا است.

وجیه‌اله جعفری معاون وزیر صمت در آیین کلنگ‌زنی کارخانه استیل کورد در شهرک صنعتی شهرستان سلسله اظهار داشت: برخی از این طرح‌ها به اتمام رسیده و برخی نیز در حال اجراست و تعدادی نیز در دست مطالعه برای انجام هستند.

وی افزود: اگر زیرساخت‌ها وجود داشته باشند امکان توسعه نیز فراهم خواهد شد.

جعفری با تاکید بر اینکه تکمیل زیرساخت‌ها از برنامه‌های ایمیدرو است، بیان داشت: امروز ۲ طرح صنعتی در شهرستان‌های بروجرد و سلسله کلنگ‌زنی شد و برنامه داریم که این بستر را در مناطق مختلف فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: ایجاد این واحد صنعتی در شهرستانی که کمتر توسعه یافته و هیچ واحد صنعتی ندارد، نقطه عطفی در شروع صنعتی شدن است.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به مشکلاتی که در بحث ارز بری وجود دارد، تصریح کرد: ما باید با ایجاد چنین واحدهای صنعتی، صرفه جویی‌ارزی کنیم و به توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم چرا که نقطه قابل اتکایی در کمک به جلوگیری از واردات خواهد بود.

جعفری افزود: یکی از برنامه‌های ایمیدرو در چندسال اخیر در حوزه اکتشافات، در مناطقی که کمتر صنعتی شده و توسعه یافته‌اند بوده است چرا که این امر، مبادی بعدی صنعتی شدن را به دنبال دارد.

جعفری تصریح کرد: در شهرستان‌های سلسله و دلفان لرستان پتانسیل‌هایی در خصوص معادن شناسایی شده که باید اثبات شوند، تا زنجیره‌ای از صنعت در این مناطق اتفاق بیفتد و اشتغال و تولید را برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

عملیات ساخت کارخانه استیل کورد در شهرستان سلسله با حضور معاون وزیر صمت، استاندار و جمعی از مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی این شهرستان آغاز شد.

این طرح با راهبری ایمیدرو و سرمایه‌گذاری شرکت‌های «فولاد مبارکه» و «توسعه معادن و فلزات»با میزان سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۰ نفر ظرف ۱۸ ماه صورت می‌گیرد.

برچسب ها: شبکه برق ، وزیر صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.