تل‌آویو: برای پرواز مستقیم حج به عربستان درخواست داده‌ایم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید درخواست ایجاد پرواز‌های مستقیم از سرزمین‌های اشغالی به عربستان را ارائه کرده است.

رژیم صهیونیستی می‌گوید امیدوار است که مقامات سعودی با پرواز مستقیم ساکنان اراضی اشغالی به عربستان موافقت کنند که این امر نشان دهنده گام دیگری در جهت عادی سازی روابط است.

به گزارش رویترز، الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که آیا این پرواز‌های مستقیم برای زیارت در ماه آینده انجام می‌شود یا خیر، گفت که فعلا درخواستی فرستاده شده است.

او در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «این موضوع در حال بحث است. من نمی‌توانم به شما بگویم که آیا پیشرفتی وجود دارد یا خیر. اما من خوشبین هستم که بتوانیم روند عادی سازی با عربستان را پیش ببریم.»

دولت بایدن در ماه ژوئن پیش‌بینی کرد که پرواز‌های چارتری مستقیم از سرزمین‌های اشغالی به عربستان برای مراسم حج انجام خواهد شد. اما یک مقام بلندپایه آمریکایی امروز (چهارشنبه) به رویترز گفت که «مشخص نیست» آیا این پرواز‌ها ادامه خواهند داشت یا خیر.

مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی در حال حاضر از طریق پرواز غیرمستقیم به مکه سفر می‌کنند. 

به تازگی یک رسانه رژیم صهیونیستی از تحرکات جدیدی خبر داد که در زمینه عادی سازی این رژیم با عربستان صورت گرفته است. گفته شده قرار است آمریکا درخواست‌های عربستان را به عنوان شرط پیشرفت در روند عادی سازی روابط با این رژیم بررسی کند. با این حال، هرگونه چشم‌اندازی از این دست به دلیل تنش‌های ریاض با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین کابینه افراطی نتانیاهو کمی مبهم به نظر می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
صهاینه اول دشمن و کینه توز ترین دشمن برای مسلمین هستند . راهی به ممالک اسلامی نباید داشته باشند انهم خانه خدا
آخرین اخبار