افزایش ۵ درصدی مقاوم سازی مسکن روستایی در گیلان

استاندار گیلان از افزایش ۵ درصدی مقاوم سازی مسکن روستایی استان در مقایسه با میانگین کشوری خبر داد و بر سرعت بخشی در این حوزه تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه) در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر میانگین مقاوم سازی در مساکن روستایی کشور ۵۲ درصد است در حالی که این رقم در گیلان هم اکنون از ۵۷ درصد فراتر رفته است.

او با اشاره اینکه افزایش مقاوم سازی مسکن روستایی نباید باعث سستی در ادامه این روند شود، افزود: مدیران عامل بانک‌ها و متولیان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به مقاوم سازی ۱۰۰ درصدی مسکن روستایی در گیلان به کار بگیرند.

استاندار از روند اعطای تسهیلات به مسکن مددجویان کمیته امداد در گیلان انتقاد کرد و تصریح کرد: بانک‌های عامل همگام با توسعه طرح مسکن روستایی به حمایت از اجرای طرح مسکن مددجویان و محرومان نیز توجه داشته باشند.

عباسی گفت: باید با تعامل میان بخشی و همدلی دستگاه‌های مجری و نیز شورای هماهنگی بانک‌های گیلان و ارتباط با مرکز، نهضت ملی مسکن در بستر عدالت اجتماعی در گیلان به عینیت برسد.

او از بنیاد مسکن کشور خواست در حوزه تخصیص منابع، بویژه کمک‌های بلاعوض به استان گیلان توجه ویژه داشته باشند.

مقاوم سازی ۷۵۰ واحد مسکن در گیلان

مجید جودی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور در این نشست از هدف گذاری سالانه برای مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت خبر داد.

او افزود: در همین رابطه سال گذشته سهمیه‌ای ۱۹۰ هزار واحدی در کشور تعریف و برنامه ریزی شد که سهم گیلان از این برنامه ۷۵۰ واحد بود و امسال هم به همین میزان برای استان در نظر گرفته می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن تصریح کرد: گیلان با شاخص ۵۷ درصدی در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی از میانگین کشوری جلوتر است.

جودی افزود: طبق برنامه ریزی به عمل آمده تلاش می‌شود تا سال ۱۴۱۰ تمام ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شود و این برنامه در گیلان می‌تواند ۲ تا ۳ سال زودتر به اتمام برسد.

او همچنین با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی تسهیلات بانکی به مقاوم سازی و نوسازی مسکن روستایی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تصریح کرد: این افزایش تسهیلات روند اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت را تسریع می‌کند.

ساخت بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در گیلان

حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز در این جلسه نهضت ملی مسکن را یکی از دغدغه‌های دولت خواند و گفت: سالانه باید ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در استان ساخته شود، اما طی ۲ سال اخیر عملیات بیش از ۱۰ هزار واحد در روستا‌های استان شروع شده که ۲ هزار و ۷۲ واحد به بهره‌برداری رسید.

او افزود: برای سال ۱۴۰۱ نیز ۶ هزار و ۵۸۵ واحد سهمیه در قالب معرفی به ۹ بانک واگذار شده که ۶ هزار و ۱۷۳ واحد از اعتبارات سال گذشته به بانک‌ها معرفی شدند و ۳ هزار و ۱۵۷ واحد آن به مرحله فونداسیون رسیده است.

در این نشست جبار کوچکی نژاد، از نمایندگان مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و مسئول سازمان بسیج سازندگی گیلان نظرات خود را مطرح کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.