دیدار مردمی رئیس دیوان عدالت اداری در گلستان ؛

نتیجه اولیه رسیدگی به درخواست های مراجعان طی دو هفته، اعلام می شود

رئیس دیوان عدالت اداری در جریان سفر سه روزه خود به گلستان امروز در دیدار مردمی ، درخواست های مراجعان را شنید و دستورهای لازم برای بررسی و پیگیری را صادر کرد .

حجت الاسلام حکمت علی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری گفت: تعدادی از متقاضیان درخواست سرعت در رسیدگی‌ها بودند که بنا بر ضرورت درخواست، دستور رسیدگی خارج از نوبت صادر شد.

او افزود: برخی از متقاضیان هم درخواست سرعت در اجرای احکام صادر شده در دیوان داشتند که در این بخش هم پیگیری می‌کنیم و اگر احراز شود دستگاهی علیرغم این که می‌توانسته بدون عذر موجه در اجرای حکم استنکاف کرده، قطعا دیوان از ظرفیت قانونی و حقوقی استفاده می‌کند و برخورد لازم با مدیران مربوطه را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: یکی دیگر از درخواست‌های مراجعان رسیدگی دوباره به آرای قطعی شده در دیوان برای بررسی مستندات ارائه شده بود که در این بخش هم اظهارات و مستندات را ملاحضه می‌کنیم و اگر احراز شد که رای برخلاف قانون صادر شد قطعا برای رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض در دیوان ارجاع خواهد شد.

حجت الاسلام مظفری افزود: نتیجه اولیه رسیدگی به درخواست‌های امروز ِ مراجعان، طی دو هفته، تلفنی به آنان اعلام می‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: در سفر‌های استانی با مدیران دستگاه‌هایی که پُر پرونده هستند نشست‌های تخصصی در سه بخش کار و تامین اجتماعی، مسائل اقتصادی و شهرسازی و حوزه اداری و استخدامی برگزار می‌کنیم تا دغدغه‌های دیوان به این مدیران منتقل شود و از مدیران بخواهیم بدون ضرورت به طرح دعوا در دیوان، نسبت به پاسخگویی به مردم و درخواست‌های آنان دستور دهند.

او افزود: مطالب، ابهامات و سوالاتی که مدیران دارند نیز در جلسه پاسخ داده می‌شود و راهکار‌های قانونی مناسب برای تسریع در اجرای احکام ارائه خواهد شد.

رییس دیوان عدالت اداری برای سفر سه روزه و ملاقات با مردم به استان گلستان سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار