استاندار هرمزگان در نشست با دانشجویان مطرح کرد؛

از کاهش نرخ بیکاری تا ساخت پتروپالایشگاه، نیروگاه اتمی و کارخانه تولید کاغذ

استاندار هرمزگان گفت:رشد اقتصادی استان ۶.۵ درصد است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با دانشجویان شرکت کننده در اردوی راهیان پیشرفت که با حضور سرلشکر رحیم صفوی برگزار شد، با بیان اینکه رشد اقتصادی استان ۶.۵ درصد است، گفت: نرخ بیکاری در هرمزگان کاهشی است و استان از رتبه اول بیکاری در ابتدای دولت به رتبه هفتم رسیده است.

دوستی گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، استان هرمزگان با ۱۸.۲ درصد نرخ بیکاری رتبه بالایی در این حوزه داشت، اما با تلاش‌های انجام شده اکنون این نرخ به ۱۱.۴ درصد رسیده است.

ساخت پتروپالایشگاه بزرگ شهید سلیمانی

استاندار هرمزگان گفت: استان هرمزگان طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب در زمینه ساخت صنایع فولادی، پالایشگاه و بنادر پیشرفت‌های زیادی کرده است و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ساخت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی هستیم که مجموع سرمایه‌گذاری آن از تمام طرح‌های نفتی تاریخ هرمزگان بیشتر است. 

هرمزگان قطب تولید فولاد کشور می‌شود

دوستی گفت: اکنون استان هرمزگان با تولید ۴ میلیون تن فولاد رتبه سوم کشور را در اختیار دارد و تا سال ۱۴۰۴، ۵ میلیون تن فولاد به ظرفیت تولید هرمزگان اضافه می‌شود و این استان به بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد کشور تبدیل خواهد شد. 

او بندر شهید رجایی را نماد هویتی بندرعباس عنوان کرد و گفت: ساخت و توسعه طرح‌های بندری در جزایر بوموسی، هرمز، لارک و گوکسر در دستور کار قرار دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در صنعت آلومینیوم، نساجی و کود و سم نیز پیشرفت‌های بسیار زیادی در استان حاصل شده است، گفت: گاز رسانی به شهر‌های استان یکی از موضوعات مغفول مانده طی سال‌های گذشته بود، اما اکنون با سرعت خوبی این طرح در حال اجرا است.

نیروگاه اتمی در سیریک ساخته می‌شود

دوستی با اشاره به کسب رتبه اول هرمزگان در جذب سرمایه‌گذاری صنعتی گفت:مقدمات ایجاد یک نیروگاه برق اتمی در سیریک در حال فراهم شدن است و این نیروگاه می‌تواند حدود ۵ هزار مگاوات برق به تولید استان اضافه و خیال سرمایه گذاران را هم بابت سرمایه گذاری در هرمزگان راحت کند.

او گفت: ساخت این نیروگاه امسال آغاز و در ۴ فاز ساخته می‌شود.

ساخت نخستین کارخانه تولید کاغذ

استاندار هرمزگان راه‌اندازی زنجیره تولید کاغذ در استان را از دیگر موفقیت‌های دولت در استان عنوان کرد و گفت: به زودی نخستین کارخانه تولید کاغذ بر پایه واردات مواد اولیه آغاز به کار خواهد کرد، ضمن اینکه برای تکمیل زنجیره و تولید مواد اولیه در داخل کشور، کشت درختان اکالیپتوس نیز با مدلی ابتکاری آغاز شده است.

اجرای طرح مهار روان آب‌های شیرین سواحل مکران 

دوستی گفت: حدود ۲۶۰ میلیون متر مکعب روان آب شیرین از سواحل مکران بدون هیچ استفاده‌ای وارد دریای عمان می‌شود و بر همین اساس طرحی به عنوان مهار روان آب‌های سواحل مکران آماده شده که به زودی اجرایی خواهد شد.

وحدت شیعه و اهل سنت

استاندار هرمزگان با بیان اینکه یک سوم جمعیت استان را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل می‌دهند، گفت: وحدت بین شیعه و اهل سنت بسیار خوب است.

دوستی گفت: در زمینه آموزش هم پیشرفت‌های خوبی در استان حاصل شده و زمینه تحصیل همه دانش آموزان حتی در مناطق دور افتاده و سخت گذر هم فراهم شده است.

 او  به رونق صنعت آبزی پروری هم اشاره کرد و گفت: در زمینه پرورش میگو و ماهی در قفس استان هرمزگان در کشور حرف اول را می‌زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.