بررسی ابعاد فیلترینگ تیک تاک در آمریکا

آمریکا، شبکه اجتماعی تیک‌تاک را به دلایلی، چون جاسوسی، افشای اطلاعات و دخالت در انتخابات فیلتر و ممنوعیت در کشور خود تهدید کرد.

 سرفرازی عضو هیات علمی دانشگاه استان قزوین گفت:امروزه تجارت نرم افزار‌ها و شبکه‌هایبررسی ابعاد فیلترینگ تیک تاک در آمریکا اجتماعی هم بر اقتصاد دولت‌ها موثر است وهم بر افکار عمومی و گسترش فرهنگ نقش موثری دارد.

وی افزود: یکی از نگرانی‌هایی که آمریکا درباره شبکه تیک تاک دارد علاوه بر بحث اقتصادی این است که از اطلاعات شهروندان سوء استفاده شود و اروپایی‌ها هم این نگرانی‌ها را دارند که در بیشتر در زمینه کاری است.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: آمریکا و اروپا، چین را از لحاظ اقتصادی یک رقیب می‌بینند.

سرفرازی گفت: هدف اصلی کشور پاکستان هم در ممنوعیت تیک تاک به دلایل محتوا‌های غیر مذهبی بود.

وی اضافه کرد: در فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نیاز به جایگزینی هست، اما این شبکه‌ها باید از لحاظ فنی و امنیت مورد تایید باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: بعضی از شبکه‌هایی مثل تیک تاک، چون جهانی است مورد توجه قرار گرفته که اگر ملی شود کاربران زیادی نخواهد داشت پس به سختی می‌توان برای آن جایگزینی انتخاب کرد.

سجودی عضو هیات علمی دانشگاه هم گفت: مفهوم سرمایه و سرمایه داری در سال‌های اخیر تغییر کرده است به طوری که در حال حاضر در فهرست سرمایه دارانی که منتشر شده نامی از سهامداران شرکنت‌های بزرگ دیده نمی‌شود و این نشان از تغییر این مفهوم است.

وی افزود: در حکومت‌ها سنجش توانایی و قدرت دولت داده‌های دیجیتالی است که در اختیار دولت‌ها قرار گرفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» سال ۲۰۱۶ با امکان به اشتراک‌گذاری ویدیو و کسب درآمد آغاز به کار کرد و محوریت آن تولید و انتشار ویودیو‌های کوتاه بود.

سجودی گفت: این شبکه اجتماعی یک میلیارد کاربر دارد که ۱۰۰ میلیون آن داخل آمریکا هستند.

وی افزود: روزانه حدود ۵۰ میلیون ویدیو در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و در مدت توانست ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کند.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: نگرانی در پلتفورم‌ها وجود دارد که اخبار نادرست را برای تحت تاثیر قرار دادن مسائل فرهنگی و سیاسی را انتشار دهند.

وی افزود: همچنین این نگرانی وجود دارد که اطلاعات ات کاربران رصد شود.

عضو هیات علمی دانشگاه گفت: شبکه اجتماعی تیک تاک در هند ممنوع و در امریکا، استرالیا و انگلیس برای برای کارمندان فدرال و افراد دارای پست‌های مدیریتی هم هممنوع شد تا از لحاظ انتشار اطلاعات حساس و امنیتی مشکل به وجود نیاید.

سجودی گفت: برای جایگزینی شبکه اجتماعی خارجی باید از نیرو‌های متخصص کمک گرفت و مهمترین عامل برای استفاده از پلتفورم هیا داخلی ایجاد اعتماد سازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.