اختصاص ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای سرعت بخشی به مترو مشهد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امسال ۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان اعتبار به پروژه مترو مشهد اختصاص یافته است.

 ابراهیم علیزاده رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اولویت ما مرحله نخست خط۳ به طول شش کیلومتر از پایانه مسافربری تا میدان شهدا است، گفت: حفاری خط۳ به طول ۲۸/۵ کیلومتر به ۷۵درصد پیشرفت نیاز دارد و در ایستگاه میدان شهدا، ۳خط به هم متصل می‌شوند.

او که هم‌زمان با روز کار و کارگر از عملیات ساخت قطار شهری در ایستگاه میدان شهدا به عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه جزیره‌ای قطار شهری کشور در مشهد بازدید کرد، با اشاره به اینکه حدود ۴ هزار کارگر به طور مستقیم در ساخت قطارشهری مشهد فعال هستند، افزود: این مرحله ۵هزارمیلیاردتومان اعتبار نیاز دارد و امسال ۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان هم اعتبار به این پروژه اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه با اجرای این مرحله و اتصال سه خط، فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری به حرم مطهر رضوی متصل خواهند شد، ادامه داد: ۶ هزارمیلیاردتومان در کارگروه زیارت برای قطارشهری مشهد در نظر گرفته شد. همچنین در خط یک نیز برای تأمین شصت واگن باقی‌مانده ۵هزارمیلیاردتومان اعتبار نیاز است که ۱۱۰۰میلیارد تومان بودجه امسال برای آغاز روند اختصاص یافته است.

قهرمانی معاون فنی و ساخت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: چهار خط قطار شهری مشهد از سال ۷۴ براساس مطالعات دانشگاه شریف مصوب شده و شرکت قطار شهری متولی اجرای آن شده است. در این برنامه‌ریزی خط یک با ۲۴ ایستگاه به طول ۲۴ کیلومتر به اتمام رسیده و ۱۲ ایستگاه از ۱۳ ایستگاه خط ۲ به طول ۱۴/۵ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و نیز تا پایان سال ۱۴۰۳ ایستگاه سیزدهم نیز ساخته می‌شود.

او متروی خط ۳ مشهد نیز به طول ۲۸/۵ کیلومتر دارای پهنه وسیعی از شمال‌غرب تا جنوب‌شرق است که به صورت فازبندی به بهره‌برداری می‌رسد. مرحله نخست این پروژه از میدان شهدا تا ترمینال به طول ۵/۷ کیلومتر تا پایان سال ۱۴۰۳ با دارا بودن هفت ایستگاه شامل چهار ایستگاه عبوری و سه ایستگاه اصلی میدان شهدا، باب الجواد (ع) و ترمینال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون فنی و ساخت قطارشهری شهرداری مشهد از ویژگی‌های این خط می‌توان به مسافرگیری هم‌زمان در ایستگاه میدان شهدا با خط ۲ و ایستگاه بسیج با خط یک دانست و  ادامه داد: ایستگاه میدان شهدا عمیق‌ترین ایستگاه خطوط قطار شهری است و هم‌زمان با بهره‌برداری خط ۳ و نازک‌کاری، سفت‌کاری خط ۴ از همین فضا انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.