برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و کنترل دخانیات در خانواده ویژه آموزش دهندگان و سوادآموزان قم

کارگاه آموزشی پیشگیری و کنترل دخانیات در خانواده ویژه آموزش دهندگان و سوادآموزان با مشارکت جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در قم برگزار شد.

به نقل از  معاونت سوادآموزی استان قم، کارگاه آموزشی پیشگیری و کنترل دخانیات در خانواده ویژه آموزش دهندگان و سوادآموزان با مشارکت جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران (شعبه استان قم) برگزار شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در این کارگاه آموزشی که به مناسبت هفته سلامت برگزار گردید، با استناد به آیه شریفه ۱۹۵ سوره مبارکه بقره تصریح کرد: اسلام، مسلمانان و در افقی وسیع‌تر همه جوامع انسانی را از انجام کار‌هایی که سبب نابودی آن‌ها و اضرار بر نفس می‌شود، نهی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا یکی از مصادیق افتادن انسان در مهلکه و خطرانحراف را استعمال دخانیات عنوان کرد و گفت: بنا بر آیات قرآن کریم، انسان در مقابل جوارح و بدن خویش مسئول است و در این باره مورد سؤال قرار می‌گیرد.

او با برشمردن آسیب‌های مصرف دخانیات اعم از آسیب‌های جسمی، روحی، اقتصادی؛ اجتماعی وخانواده بر نقش و رسالت پیامبرگونه معلمان و آموزش دهندگان در نجات انسان‌ها از جهل و گمراهی تاکید کرد و گفت: مطابق سند تحول بنیادین همه ارکان و عوامل سهیم در نظام آموزشی باید تلاش کنند تا زمینه‌های رشد همه جانبه در جامعه فراهم گردد.

معاون سوادآموزی استان قم با اشاره به موفقیت سازمان نهضت سوادآموزی در گام اول ماموریت و مرحله خواندن و نوشتن و همچنین ضرورت تکمیل گام اول وآغاز گام دوم فعالیت‌های نهضت سوادآموزی و پرداختن به سواد‌های نوپدید و جدید و ترکیبی، سواد سلامت را به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در جهان دانست و افزود: برای افزایش سطح سواد سلامت و بهداشت آحاد مردم، باید برنامه ریزی شود.

شایان ذکر است دکتر علی گل عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم در این کارگاه مطالب کاربردی و موثری را به حاضرین ارائه نمود و در پایان به آموزش دهندگان و سوادآموزان فعال لوح سپاس اهدا شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.