افزایش سی درصدی پرونده الکترونیک سلامت در مراکز بهداشتی استان اصفهان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در مراکز بهداشتی مستقر در شهر‌های استان اصفهان ۳۰ درصد است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه خدمات مختلف بهداشتی و مراقبتی در مراکز خدمات جامع سلامت رایگان، اما تعداد مراجعه کنندگان برای استفاده از آن‌ها کم است گفت: در مراکز روستایی از سال ۱۳۸۴ تاکنون با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده، شاخص‌های بهداشتی و مراقبت مردم از سلامت خود بیشتر شده و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به ۹۵ درصد رسیده است.


حمید گله داری افزود: در همه ۹۹۸ مرکز بهداشتی و جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت در استان اصفهان ارائه خدمت به صورت خطر سنجی و غربالگری رایگان برای افراد بیش از ۱۸ سال از نظر وزن و قد وفشارخون، قند و چربی و غربالگری سرطان‌های شایع مثل دستگاه گوارش و سینه در حال اجراست.


او با اشاره به ارائه خدمات ویژه رایگان به مادران باردار در این مراکز اضافه کرد: در رصد مرگ و میر باردار در سال‌های گذشته، بیش از ۵۰ درصد کسانی بودند که در مراکز پرونده سلامت نداشتند.


هفته سلامت امسال با تأکید بر نقش پزشکی خانواده در بهبود سلامت آحاد جامعه، با شعار "سلامت برای همه با پزشکی خانواده"، از ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.