تبدیل ۲۳۰۰ کیلومتر شبکه انتقال برق خراسان رضوی به کابل خودنگهدار

۲۳۰۰ کیلومتر شبکه انتقال برق خراسان رضوی به کابل خودنگهدار تبدیل می شود.

 قائم مقام مدیرعامل شرکت برق خراسان رضوی گفت: با هدف پیشگیری از سرقت کابل‌ها و نیز محقق کردن شرایط ایمن، امسال ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه انتقال برق خراسان رضوی به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

علیرضا خدابنده در بیست و هشتمین همایش علمی، تخصصی، بهداشت و سلامت، ایمنی و محیط زیست شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی در دانشگاه تربت‌ حیدریه اظهار کرد: پارسال در سطح استان به جز مشهد هزار و ۵۴۰ کیلومتر از شبکه انتقال  به کابل خودنگهدار تبدیل  شد  و امسال نیز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر دیگر  در دستور کار  است.

وی افزود: شبکه‌های فشار ضعیف از جنس سیم مسی و بدون روکش است و با توجه به افزایش قیمت مس، در معرض سرقت قرار دارد از این رو برای پیشگیری از سرقت و نیز محقق کردن شرایط ایمن بهره‌برداری از نظر حوادث و اتفاقات، جایگزینی کابل خودنگهدار  ضروری است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی هم  در این همایش بیان کرد: اکنون در استان سه میلیون مشترک خانگی، اداری، صنعتی و کشاورزی وجود دارد که از این تعداد فقط یک میلیون ۶۰۰ هزار مشترک به شهرستان مشهد اختصاص دارد.

دهقان افزود: در بین مشترکان بیش‌ترین بدهکاران به دستگاه‌های دولتی مربوط هستند و این در حالی است که برخی شهروندان از نحوه مدیریت سیستم‌های سرمایشی ادارات گلایه‌ دارند.

وی افزود: با توجه به تاکید دولت، امسال سرفصل اعتباری خاصی در سازمان برنامه و بودجه تعریف و مقرر شده است چنانچه در مدت ۶ ماه اقدام به تسویه هزینه آب و برق خود نشود، سازمان برنامه و بودجه آمار بدهی ادارات را از برنامه حسابداری خزانه کسر خواهد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار