افت شدید قیمت خودرو در مشهد

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در چند روز اخیر در بازار این شهر دست‌کم ۱۵ درصد کاهش داشته است که این روند ریزشی همچنان ادامه دارد.

حسین حسینی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: از زمانی که شرکت‌های عرضه کننده، ثبت نام خودرو را در کشور آغاز کرده اند، اغلب مردم برای به دست آوردن پول مورد نیاز، اقدام به فروش خودرو‌های خود کرده و همین موضوع باعث افزایش فروش خودرو و کاهش قیمت‌ها شده است.

او افزود: کاهش قیمت خودرو تاثیری بر خروج بازار این کالا از رکود ندارد، زیرا وضعیت عرضه و تقاضای خودرو متعادل نیست، در صورتی که تقاضا برای خرید این کالا افزایش یابد نرخ آن روند صعودی پیدا می‌کند و اگر تقاضا برای فروش خودرو افزایش یابد نرخ این کالا روند کاهشی می‌یابد.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد ادامه داد: در بازار خودرو‌های مستعمل، مصرف کننده تعیین کننده قیمت است، اما قیمت این نوع کالا‌ها در نمایشگاه‌های خودرو کارشناسی شده است و مانع از گران‌فروشی می‌شود، اما در جمعه بازار خودرو قیمت‌ها فاقد کارشناسی دقیق است.

حسینی بیان کرد: قیمت خودرو در جمعه بازار خودرو مشهد را نیز فروشندگان تعیین می‌کنند، هرچند شهرداری چند کارشناس خودرو را در آنجا مستقر کرده است، اما این کارشناسان مورد تایید اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیستند.

او خواستار قیمت گذاری خودرو توسط دولت شد و تصریح کرد: نرخ گذاری توسط دولت، مانع از گران فروشی می‌شود و به بازار خودرو و حتی انواع مستعمل آن هم نظم می‌دهد و مانع از متضرر شدن مردم می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد با اظهار خرسندی نسبت به واردات خودرو تاکید کرد: واردات خودرو و عرضه بیشتر آن در بازار به طور قطع روی قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد و به تدریج روند آن رو به کاهش خواهد گذاشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.