کودکان بازمانده از تحصیل در مشهد ساماندهی می‌شود

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در پویش مشهد مهربان به دنبال ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل را پیگیری می‌کنیم.

مهدی ابراهیمی معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، متکی بر مردم است، گفت: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و افتخاراتی که در این سال‌ها به نام ملت شریف ایران ثبت شده، نشان از حضور فعالانه اقشار مختلف و توده‌های مردمی دارد.

او افزود: شورا‌های اجتماعی محلات، نمادی از تجلی مشارکت مردمی در آبادانی شهر و کشور هستند و بسیار مفتخریم که مشهدالرضا (ع)، جزو اولین شهر‌های کشور بوده که در سال ۱۳۸۹ این شورا‌ها را پایه‌گذاری کرد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: به برکت این فعالیت و حضور و اهتمان اعضای شورای اجتماعی محلات، فعالیت این نهاد مردمی، سبقه‌ای بیش از یک دهه دارد و امروز به الگوی بیش از ۲۰ شهر در کشور تبدیل شده است؛ حتی آئین‌نامه شورای اجتماعی محلات مشهد مقدس نیز در سایر شهر‌ها اجرایی می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: شورا‌های اجتماعی محلات شهر مشهد، پرچم‌دار کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی هستند و افتخار ماست که پرچم‌دار اقداماتی، چون «مشهد مهربان» هستیم که ثمره آن در سال گذشته، آزادسازی ۵۲ زندانی بود و امسال هم بیش از ۱۴ هزار نفر در این پویش شرکت کرده‌اند.

او تصریح کرد: هدف از پویش «مشهد مهربان» در گام نخست، آزادسازی زندانیان نبوده و نیست؛ نخست به دنبال انسجام و تقویت اعتماد اجتماعی و سرمایه اجتماعی هستیم.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تاکید کرد: شورا‌های اجتماعی محلات منطقه ۴ در عرصه‌هایی، چون ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل بسیار خوش درخشیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.