احتمال مذاکره طرف‌های درگیری سودان در عربستان

نماینده سازمان ملل در سودان از احتمال نشست دو طرف درگیری در این کشور در عربستان خبر داد.

نماینده سازمان ملل در سودان از احتمال نشست دو طرف درگیری (ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان) در عربستان خبر داد.

به گزارش الجزیره، نماینده سازمان ملل متحد در سودان از موافقت دو طرف درگیری برای مذاکره و گفتگو خبر داد و مکان احتمالی گفتگو‌ها را عربستان عنوان کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از فولکر پرتس با اعلام این خبر افزود، دو طرف درگیری توافق کردند نمایندگانشان را برای گفتگو اعزام کنند و احتمالا این گفتگو‌ها در عربستان برگزار خواهد شد.

نماینده سازمان ملل افزود، مذاکرات بر توقف دائمی درگیری‌ها با نظارت بین المللی و ملی متمرکز خواهد بود، زیرا با تداوم درگیری‌ها این امکان وجود دارد که نیرو‌های مسلح کشوری و قبایلی سودان به یکی از دو سوی درگیری بپیوندند.

مجموعه‌ای از آتش‌بس‌های موقت در هفته گذشته تنها در برخی مناطق جنگ را کاهش داده است، در حالی که نبردهای شدید در جاهای دیگر ادامه داشته، غیرنظامیان را از خانه‌های خود بیرون کرده و سودان را بیشتر به سمت فاجعه سوق داده است.

گروه‌های بشردوستانه تلاش کرده‌اند جریان کمک‌ها را به کشوری بازگردانند که نزدیک به یک سوم جمعیت ۴۶ میلیونی آن حتی قبل از بالا گرفتن خشونت‌ها به کمک‌های بین‌المللی متکی بودند. آژانس غذای سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که به تعلیق موقت عملیات خود در سودان که در واکنش به کشته شدن سه تن از اعضای تیمش در منطقه جنگ زده دارفور در اوایل درگیری ها اعمال شده بود، پایان می دهد.

بر اساس آمار روز دوشنبه سندیکای پزشکان که تلفات غیرنظامیان را دنبال می‌کند، از زمان آغاز درگیری‌ها حداقل ۴۳۶ غیرنظامی کشته و بیش از ۱۲۰۰ نفر زخمی شده اند. تا یک هفته پیش، وزارت بهداشت سودان حداقل ۵۳۰ کشته از جمله غیرنظامیان و جنگجویان و ۴۵۰۰ زخمی دیگر را شمارش کرده بود، اما این آمار از آن زمان به‌ روز نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار