معلم کرمانی، حامی ۱۰۲ کودک یتیم

معلم خیر کرمانی گفت: به‌اتفاق همسرم، حمایت ۱۰۲ فرزند یتیم تحت حمایت کمیته امداد کرمان را بر عهده‌ دارم.

 معلم خیر کرمانی با بیان اینکه احسان، نیکوکاری و انفاق در راه خدا از مفاهیم ارزشمندی است که در آیات و روایات بسیار مورد تأکید قرارگرفته است، گفت: بزرگ کردن فرزند بدون حضور پدر،  بسیار مشکل است؛ بنابراین به دلم افتاد که در مسیر کمک به کودکان یتیم قدم بردارم و تا زمانی که زنده‌ام و تا جایی که توان دارم به آن‌ها کمک خواهم کرد.

این معلم خیر ۴۵ ساله کرمانی، یکی از بانوان نیک‌نام زمانه است که با عطوفت و مهربانی که خداوند در وجودش نهاده در مسیر گره‌گشایی و رفع نیاز نیازمندان و به‌ویژه کودکان یتیم قدم برداشته است. او که چندین سال از بهترین روز‌های زندگی خود را در مسیر تعلیم و تربیت فرزندان این دیار گذرانده، انگیزه خود را از انجام اقدامات خیرخواهانه دستگیری از نیازمندان به‌ویژه ایتام و حل مشکلات آن‌ها می‌داند.

او افزود: با این عقیده که خداوند روزی عده‌ای از افراد نیازمند را در روزی ما قرار داده است، بسیار علاقه‌مند بودم در امور خیر و کمک به ایتام مشارکت کنم که بدین منظور حدود ۸ سال پیش که به‌اتفاق همسرم در مراسم شب‌های قدر شرکت کرده بودیم با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنا شدم و همان شب حمایت ۳ فرزند یتیم که یکی از آن‌ها از خانواده سادات بود را بر عهده گرفتیم.

این حامی نیکوکار گفت: کودکانی که از نعمت پدر برخوردارند، محبت پدرانه را درک می‌کنند؛ حتی اگر نانی برای خوردن نداشته باشند؛ اما پدر دست نوازش بر سر آن‌ها می‌کشد؛ اما کودکان یتیم علاوه بر فقر مالی، از نوازش پدرانه نیز محروم هستند و ما باید با کمک‌های مادی و معنوی خود یاریگر فرزندان ایتام باشیم.

این معلم نیکوکار افزود: خدا به من ۲ فرزند دختر عطا کرده که معتقدم به دعای خیر یتیمان و برکت کمک به فقرا زندگی موفقی خواهند داشت؛ زیرا خداوند شاهد و ناظر بر اعمال بندگانش است و پاداش عمل را بهتر از هر کسی می‌دهد.

او تصریح می‌کند: اگر همه افراد به اندازه سهم خود به فقرا و نیازمندان کمک می‌کردند، قطعا در جامعه فرد نیازمندی نبود.

این معلم کرمانی  با تاکید بر اینکه خداوند چاره‌ساز اصلی و حلال مشکلات است و ما فقط وسیله هستیم، خطاب به همه مردم به‌ویژه افرادی که در زندگی خود مشکل‌دارند، می‌گوید: قطعا حمایت از ایتام در زندگی گره‌گشا خواهد بود و مشکلات و گره‌های زندگی را باز می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار