ترویج و گسترش آموزه‌های صحیفه سجادیه در جامعه

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز از ترویج و گسترش آموزه‌های صحیفه سجادیه در مدارس و دانشگاه‌ها و فضا‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام محی الدینی رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز در نشست شورای فرهنگ عمومی مهریز بیان داشت: معتقدیم صحیفه سجادیه از نظر بُعد تربیتی برای تغییر و اصلاح جامعه کافی است و باید کاری کنیم که افراد جامعه با این کتاب ناب انس بگیرند تا شاهد تغییر برخی از ناهنجاری‌ها در جامعه باشیم. 

او افزود: در این نشست جهت دعوت از اساتید مجرب برای تفسیر صحیفه سجادیه و آموزش درس‌های اخلاقی از این کتاب در برنامه‌های مختلف جمعی جهت ترویج و گسترش آموزه‌های صحیفه سجادیه تصمیم گیری شد.

امام جمعه مهریز در ادامه به دیگر مصوبه این نشست اشاره کرد و بیان داشت: مقرر شد کارگاه سواد رسانه‌ای ویژه مدیران و روابط عمومی ادارت و خبرنگاران شهرستان برگزار شود.

در ادامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر ترویج و گشترش آموزه‌های صحیفه سجادیه بین کودکان و نوجوان در سطح مدارس و مهد کودک‌ها تاکید کرد.

عابدی بیان داشت: باید فرهنگ سازی صورت گیرد تا طلاب و روحانیون و سخنرانان در مراسم‌ها از آموزه‌های این کتاب استفاده و مفاهیم عمیق این کتاب ارزشمند را بیان کنند.

عابدی همچنین بر برگزاری جلسه ثابت تفسیر صحیفه سجادیه در شهرستان و برگزاری برنامه‌های مختلف مانند شب شعر و جشنواره با موضوع صحیفه سجادیه تاکید کرد.

در ادامه دهقان بنادکی فرماندار شهرستان مهریز بر ممنوعیت تبلیغات محیطی و آگهی ترحیم در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت:ظرف مدت یکماه نسبت به ممنوعیت نصب بنر فوتی‌ها در سطح شهرستان برنامه ریزی شود و در ابتدا نسبت به نصب ان در میادین و خیابان‌های اصلی شهر جلوگیری شود.

صحیفه سجادیه کتابی است حاوی ۵۴ دعا از امام سجاد علیه السلام که پس از قرآن و نهج البلاغه مهمترین میراث مکتوب شیعه به حساب می‌آید. امام سجاد علیه السلام بسیاری از معارف دینی را در قالب دعا و درنهایت فصاحت و بلاغت بیان می‌فرماید؛ موضوعاتی نظیر خداشناسی، جهان شناسی، انسان شناسی، رسالت و جایگاه انبیاء، به ویژه پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم و اهل بیت علیهم السلام، فضایل اخلاقی، مسایل اجتماعی، آداب و.. کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه که برجای مانده از امام علی بن الحسین علیه السلام است باید درمیان شیعه و در کنار قرآن و نهج البلاغه مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار