عصر خاطره محیط بانان و جنگل‌بانان در رشت

عصر خاطره محیط‌بانان و جنگل‌بانان به یاد شهید پیروی در رشت برگزار شد.

سید یوسف مرادی_ مدیرکل دفتر آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این آئین گفت: شهید پیروی و پدر من احتیاجی به این مراسم‌ها ندارند آنان نزد خداوند روزی می‌خورند.
وی افزود: اگر دعای حیات وحش نبود مطمئن پدرم توفیق شهادت پیدا نمی‌کرد و من این را شک ندارم.
 مرادی افزود: به این دلیل مراسم می‌گیریم تا به همه همرزم‌های شهید پیروی، پدرم و شهدای جنگل بان بگوییم که ما شما را فراموش نمی‌کنیم.
مدیرکل دفتر آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سازمان منابع طبیعی، محیط زیست و بنیاد شهید اگر در ایثار و شهادت هزینه می‌کنند به امنیت ملی لطف می‌کنند نه به خانواده شهدا، این مراسم‌ها در واقع سرمایه گذاری است.
مدیرکل اسبق منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز با بیان ویژگی‌های شهید پیروی گفت: این شهید بزرگوار در کنار مردم و همکارانش فروتن و مهربان بود و با زیاده خواهان در هر پستی مقاومت می‌کرد.
حمید نصری با بیان اینکه روحیه شهید پیروی قابل تحسین بوده افزود: این شهید اولین نفری بود که هر روز در محل کار حاضر و به عنوان آخرین نفر خارج می‌شد.
وی افزود: با اعتقاد وارد جهاد سازندگی و منابع طبیعی و آبخیزداری شد و با روحیه جهادی کار کرد.

نصری با بیان اینکه شهید پیروی، شهید راه انفال و اجرای قانون شد، ادامه داد: ایشان، اولین شهیدی است که در سازمان جنگل‌ها نام شهید به خود گرفت.
شهید ناصر پیروی، شهید راه انفال، صیانت و حافظ منابع طبیعی، متولد سال ۱۳۳۸ در روستای چشناسر منطقه دیلمان شهرستان سیاهکل بود و سال ۱۳۵۹ وارد وزارت جهاد سازندگی شد و پس از طی مدارج تحصیلی دانشگاهی در مقطع کاردانی و پس از آن اخذ مدرک کارشناسی تا سال ۱۳۷۱ در سازمان جهاد سازندگی استان گیلان خدمت کرد و در ابتدای سال ۱۳۷۲ به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل شد.
این شهید در سال ۱۳۷۹ به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ماسال منصوب و با مدیریت جهادی، ضمن ایجاد وفاق و همدلی بین همکاران و همچنین استفاده مناسب از مشارکت خوب مردم این شهرستان، فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه پاسداشت از انفال الهی به انجام رساند و عملکرد درخور تقدیری ارائه داد.
پیروی هفتم اردیبهشت ۱۳۸۴ به دلیل امتناع از برآوردن خواسته‌های گروهی سودجو، مظلومانه به شهادت رسید و به عنوان شهید مبارزه با مفاسد اقتصادی مشهور شد.
عصر خاطره محیط‌بانان و جنگل‌بانان به یاد شهید حافظ منابع طبیعی در گیلان از سوی جهاد دانشگاهی گیلان با همکاری حوزه هنری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست در رشت برگزار شد.

برچسب ها: محیط بانان ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.