امام جمعه همدان:

تریبون نماز جمعه یکی از ابزار‌های مطالبه مشکلات جامعه کارگری است

امام جمعه همدان گفت: تریبون نماز جمعه یکی از ابزار‌های مطالبه مشکلات جامعه کارگری بوده و بنای بنای دولت و استاندار همدان نیز بر حمایت از جامعه کارگری است.

 حجت الاسلام والمسلمین به مناسبت هفته بزرگداشت کار و کارگر در جمع کارگران و کارفرمایان کارخانجات استان با اشاره به اهمیت تولید ثروت در اسلام گفت: همانگونه که تولید ثروت سفارش اکید اسلام است، توزیع عادلانه این ثروت هم سفارش بسیار شده است.

او گفت: توجه به کارگران یعنی اینکه درآمد آن‌ها کفاف زندگیشان در حد تورم را بدهد و معیشت آن‌ها تأمین شود.

 امام جمعه همدان گفت: کارگران وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند و وظیفه ماست که با کمک خود این عزیزان مشکلات را چاره جویی کنیم و در تصمیم گیری‌ها از نظرات کارشناسانه آن‌ها استفاده کنیم.

شعبانی موثقی گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، اعتراضاتی که جامعه کارگری دارند، اعتراضات واردی است و باید مسئولان برای رفع آن تلاش کنند 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۱۴۲ هزار کارگر در استان فعالیت دارند، گفت: ۲۳۰ تشکل کارگری و کارفرمایی نیز در استان فعالیت دارند و ۲۵۸ هزار نفر هم بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

یوسف شعبانی با تقاضا برای رفع مشکلات کارگری و کارفرمایی گفت: کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگرند ورشد تولید و ثروت در جامعه با هماهنگی و همکاری آن‌ها محقق میشود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز به طرح مشکلات و بیان خواسته‌های خود پرداختند.

کمک به معیشت کارگران با توجه به افزایش تورم، نمایشی نبودن جلسات مشکلات و دخیل بودن کارگران در تصمیم گیری‌ها از جمله خواسته‌های آن‌ها بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.