۹۰ هزار کارگر در عسلویه، کنگان و جم فعالیت می‌کنند

استاندار بوشهر تعداد کارگران فعال در عسلویه، کنگان و جم را ۹۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: علاوه بر این بیش از ۲۷ هزار کارگر در پروژه‌های در حال ساخت فعالیت می‌کنند.

 احمد محمدی‌زاده دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در همایش تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر استان بوشهر، جایگاه کارگران در خلق محصولات و پیشرفت جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های تولیدی، خدماتی و سرمایه‌گذاری یکی از استان‌های مهم کشور است که خداوند این همه نعمت به آن داده است.

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح نخستین دفتر استانی انجمن دوستی ایران و چین در بوشهر، افزود: منشا بسیاری از توسعه ایران و چین در استان بوشهر مستقر است، چون بخشی از این توسعه معطوف به حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است که مرکز آن در استان بوشهر است.

وی بیان کرد: علاوه بر حضور صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، استان بوشهر ظرفیت‌های مهمی در عرصه تولید محصولات کشاورزی، آبزیان پرورشی و گردشگری دارد.

محمدی‌زاده با اشاره به ظرفیت گردشگری استان بوشهر، خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند گذشته تا ۱۲ فروردین امسال ۴.۵ میلیون گردشگر و مسافر وارد استان بوشهر شد که نشان از ظرفیت کم نظیر آن در عرصه گردشگری است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این کارگران غیربومی هستند ادامه داد: برای تأمین نیروی تخصصی شرکت‌ها و صنایع مختلف گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی، اقدامات مهمی از سوی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حال اجرا است که زمینه به‌کارگیری ۱۰ هزار نفر در شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از کاهش نرخ بیکاری استان بوشهر به میزان ۷.۳ درصد خبر داد و بیان کرد: به‌زودی یک‌هزار نفر از نیروهای تخصصی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در شرکت‌های گازی منطقه پارس جنوبی با شرکت در آزمون استخدامی فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.