شهردار سنندج:

دومین دوره مسابقات قرآنی در سنندج ملی برگزار می‌شود

شهردار سنندج از برگزاری دومین دوره مسابقات قرآنی به صورت ملی همزمان با هفته سنه در سال آینده با حضور اساتید بزرگ کشوری در سنندج خبر داد.

سیدانور رشیدی در اختتامیه جشنواره منطقه ای قرآن کریم در سنندج، اظهارکرد: شهر سنندج دارالعلم، شهری قرآنی و مشهور به شهر مسجد و مناره است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: شهری که توفیق زندگی و خدمت گذاری در آن را داریم از سوابق تاریخی به لحاظ تمدن، فرهنگ، هنر و مسائل دینی دارد که این مهم را به راحتی می‌توانم با توجه به نسخ تاریخی و وجود قاریان قرآن، حفاظ و مساجد ثابت کرد.

او با بیان اینکه وجود حافظان مطرح در گذشته و امروز این سرزمین و همچنین امکان دینی و مذهبی آن ظرفیت کار در این حوزه را بیش از پیش فراهم کرده است، گفت: توسعه صنعت گردشگری دینی وعرفانی با برگزاری مسابقات قرآنی معرفی جاذبه‌های دینی و تاریخی این دیار از برنامه‌های مد نظر شورا و شهرداری سنندج است.

به گفته رشیدی، نخستین مسابقات قرآن کریم با هدف ترویج بیشتر فرهنگ انس با قرآن به ویژه در میان خردسالان، نوجوانان و جوانان به همت شهرداری و شورای شهر سنندج و همکاری برخی دستگاه‌ها در رشته‌های قرائت و تحقیق برگزار شد و امروز شاهد برگزاری مراسم اختتامیه آن با حضور برترین‌ها هستیم.

او گفت: معرفی الگو‌های جوان قرآنی، فراهم نمودن زمینه هدایت و معرفی این استعداد‌ها و فراهم نمودن امکان مشارکت و تبادل تجربیات و آشنایی بیشتر قاریان استان‌ها از مهمترین اهداف برگزاری این دوره مسابقات بود.

رشیدی گفت: نخستین دوره مسابقات ویژه خواهران و برادران در رده سنی ۱۵ سال و ۱۵ تا ۲۵ سال بود که با استقبال بیش از ۱۱۰ شرکت کننده از استان‌های غرب کشور برگزار شد.

به گفته شهردار سنندج، ۱۱۰ قاری از ۷ استان کشور شامل ۳۵ بانو و ۷۵ آقا در نخستین مسابقات قرآنی شهر سنندج شرکت کردند که در مجموع ۳۵ نفر از آن‌ها به مرحله پایانی راه یافتند.

او افزود: انجام کار‌های فرهنگی و پرداختن به زوایای مختلف ظرفیت‌هایی که در شهر فرهنگ و هنر و شهر خلاق موسیقی جهان وجود دارد را وظیفه خود می‌دانیم و با همین دیدگاه سال آینده دومین مرحله این مسابقات را به صورت ملی و با حضور اساتید گرانقدری از سراسر کشور همزمان با روز و هفته سنه برگزار خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.