شهروندان ۸۱ ملیت از خدمات مراکز درمانی مشهد استفاده کردند

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته، ۵۲ هزار و ۶۵۸ گردشگر سلامت از ۸۱ ملیت مختلف، از خدمات درمانی بیمارستان های مشهد و دیگر مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده کردند.

دکتر داوود خوش‌شکن گفت: در سالهای گذشته حدود ۲۵ هزار گردشگر سلامت از خدمات درمانی مراکز دارای مجوز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره مند می شدند، که این میزان در سال گذشته رشدی ۲ برابری داشت.

وی با بیان اینکه ۳۳ هزار و ۱۱۲ گردشگر در بخش خصوصی و ۱۹ هزار و ۵۴۶ گردشگر سلامت نیز از خدمات بخش دولتی بهره بردند، گفت: درآمد حاصل از حضور گردشگران سلامت در مشهد ۳۹۳ میلیارد تومان بود که از این رقم ۳۰۷ میلیارد تومان درآمد بخش خصوصی و ۸۶ میلیارد تومان درآمد بخش دولتی بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۸۲۹ گردشگر سلامت نیز از خدمات درمانی سرپایی بهره بردند، بیان کرد: ۳۲ هزار و ۸۲۹ گردشگر سلامت نیز از خدمات درمانی بستری بهره مند شدند.

دکتر خوش شکن اظهار داشت: در سال گذشته ۵۸ میلیارد تومان درآمد از گردشگران سلامتی که از خدمات سرپایی استفاده کردند عاید شد و ۳۳۵ میلیارد تومان نیز از گردشگرانی حاصل شد که از خدمات بستری این منطقه استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان های بینا، رضوی، امام رضا(ع)، ام البنین(س) و قائم(عج)، بیشترین آمار گردشگران سلامت را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: بیمارستان های رضوی، موسی بن جعفر(ع)، مهر و بینا، بیشترین درآمد حاصل از گردشگری سلامت را در سال گذشته داشتند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: بیشترین بیماران نیز به ترتیب مربوط به کشورهای افغانستان، عراق ، بحرین ، ترکمنستان و کویت بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار