اعلام آمادگی فارس برای میزبانی از مجمع بین ادیان و مذاهب اسلامی

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری فارس با بیان اینکه استان فارس و کشور عمان کنگره‌ای سالیانه برای گفتگو، تبادل دیدگاه‌ها و در نتیجه تقویت وحدت در جهان اسلام داشته باشند، گفت:برای برگزاری مجمع بین ادیان و بین مذاهب منطقه‌ای اعلام آمادگی می‌کنیم.

محمد فرخ‌زاده در دیدار با بدر ابن سالم ابن حمدان، محقق و فعال حوزه فرهنگی و مذهبی کشور عمان با اشاره به ارتباط دیرینه مردم استان فارس و عمان تاکید کرد: مجموعه مدیریتی استانداری فارس قصد دارد توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با این کشور ار در سال جدید با قدرت دنبال کند.

او با بیان اینکه همواره تعداد بی‌شماری از عمانی‌ها به استان فارس و استان فارسی‌ها به کشور عمان سفر می‌کنند، گفت: مردم دو کشور علاوه بر مراودات ریشه‌دار اقتصادی، درمانی و فرهنگی، از لحاظ مذهبی نیز قرابت و نزدیکی بسیاری دارند.

به اعتقاد فرخ‌زاده، افرادی همچون بن حمدان که در مقالات و تحقیقات خود بر وحدت مسلمانان تأکید ویژه‌ای داشته است، می‌توانند در بهبود روابط و تقویت اتحاد دو ملت تأثیرگذار باشند.

معاون استاندار فارس یادآور شد: همه ما می‌دانیم هیچ‌کس از هیچ کجای دنیا برای ما در این منطقه دلسوزی خواهد کرد و تنها اتحاد و همدلی که با یکدیگر داریم راه نجات، پیشرفت و آرامش خواهد بود.

قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری با بیان اینکه شیراز مهد اتحاد و وحدت بین ادیان الهی است، گفت: یکی از مصادیق این موضوع وجود کوچه‌ای به نام «کوچه ادیان» در شهر زیبای شیراز است که همزمان پذیرای کلیسا، کنیسه، معبد زرتشتیان و مسجد است.

فرخ‌زاده همچنین پیشنهاد داد استان فارس و کشور عمان کنگره‌ای سالیانه با حضور محققان، صاحب نظران و بزرگان و اساتید برگزار و بستری برای گفتگو، تبادل دیدگاه‌ها و در نتیجه تقویت وحدت در جهان اسلام باشد.

معاون استاندار فارس گفت: در مجموعه مدیریتی استانداری فارس اعلام آمادگی می‌کنیم با برگزاری مجمع بین ادیان و بین مذاهب منطقه‌ای آرام و امن داشته باشیم.

بدر ابن سالم ابن حمدان، محقق و فعال حوزه فرهنگی و مذهبی کشور عمان نیز در این دیدار صمیمانه با تأکید بر اینکه مردم عمان و استان فارس همواره روابطی دوستانه داشته‌اند، یادآور شد: عمانی‌ها از سالیان دور تاکنون برای پیگیری امور درمانی به شیراز سفر می‌کنند و پس از بازگشت به کشور، از سفر خود رضایت دارند، اما من تمایل دارم علاوه بر حوزه درمانی به تقویت روابط فرهنگی بین دو ملت بپردازیم.

این محقق و فعال فرهنگی مذهبی تأکید کرد: شهر شیراز دارای پیشینه‌ای بسیار ارزشمند در همه ادیان و فلسفه عرفان است و زمانی که بخواهیم در این مباحث به تحقیق بپردازیم، نمی‌توانیم این شهر کهن را نادیده بگیریم.

او گفت: سال‌ها تحقیق و مطالعه‌ای که در زمینه اسلام داشته‌ام، نشان می‌دهد مذهب شیعه و سنی در اصل دین خود که اسلام است، هیچ اختلاف و مغایرتی ندارند.

ابن حمدان همچنین برای انجام مذاکرات پیرو تقویت روابط فرهنگی و مذهبی و همچنین برگزاری کنگره و مجمع بین مذاهب و ترجمه کتب و انعکاس ظرفیت‌های فرهنگی مذهبی فارس در رسانه ملی، تلویزیون شخصی و تألیف کتب در کشور عمان اعلام آمادگی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.