ضرورت ایجاد پایگاه اطلاعاتی سرطان در ایران

دبیر علمی همایش بین المللی ژنومیکس سرطان گفت: در کشور‌های پیشرفته پایگاه‌های اطلاعاتی معتبری برای بیماران سرطانی وجود دارد.

اولین نشست هم اندیشی درباره برگزاری همایش بین المللی ژنومیکس سرطان با حضور خیریه‌های فعال در حوزه سرطان برگزار شد.

به گفته سید جواد مولا دبیر علمی همایش کانسر ژنومیکس، هدف از برگزاری این همایش ایجاد شبکه‌ای از پژوهشگران، پزشکان، شرکت‌های دانش بنیان و خیرین حوزه سرطان با هدف توسعه روش‌های نوین تشخیص مولکولی، درمان هدفمند و فردمحور و ارتقای خدمات رسانی نوین به بیماران مبتلا به سرطان است.

وی افزود: این همایش با دعوت از انجمن‌های علمی که به نحوی با موضوع تحقیق، تشخیص ملکولی و درمان هدفمند سرطان در ارتباط هستند، نگاه جامع به مقوله سرطان دارد. علاوه بر آن قصد داریم بزرگ‌ترین همایش علمی و تجاری سازی بین رشته‌ای و موضوع محور کشور را رقم بزنیم.

دبیر علمی همایش کانسر ژنومیکس افزود: همایش کنسر ژنومیکس اولین تجربه برگزاری همایش نسل ۴ در کشور است که در سه محور اصلی علمی، تجاری سازی و مسئولیت پذیری اجتماعی برگزار می‌شود.

مولا گفت: بخش مهمی از زیست بوم سرطان کشور شامل بیماران، پزشکان، بیمه‌های سلامت، مراکز درمانی و خیرین حوزه سلامت است که حمایت از این مجموعه در قالب یک استارت آپ دانش بنیان و در بستر اینترنت مدیریت ارتباط با بیماران مبتلا به سرطان  برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم، ایجاد پایگاه اطلاعاتی برای دسترسی سریع، مطمئن و آسان بیماران و پزشکان به آخرین اطلاعات کلینیکی روز دنیا برای هر نوع سرطان است.

دبیر علمی همایش کانسر ژنومیکس گفت: در کشور‌های پیشرفته پایگاه‌های اطلاعاتی معتبری برای بیماران سرطانی و همچنین پزشکان و پژوهشگران حوزه سرطان وجود دارد. متأسفانه در حال حاضر چنین پایگاه اطلاعاتی در کشور وجود ندارد و مؤسسات خیریه و همچنین بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آن‌ها آگاهی لازم از وضعیت بیماری، شانس زنده ماندن، روش‌های نوین درمان و آخرین دارو‌های مؤثر در سرطان را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار