امید در روستا‌ها با اجرای طرح با مردم + فیلم

فرمانداری شهرستان بابل با اجرای طرح با مردم مدیران دستگاه‌های اجرایی را بجای پشت میز راهی روستا‌های کم برخوردار کرده است.

کارشناسان معتقدند مهاجرت روستاییان به شهر‌ها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جمعیت‌شناختی، طبیعی و کشاورزی قابل بررسی است و وجود مشکلات در این زمین‌ها سبب تسریع و گستردگی دامنه مهاجرت به شهر‌ها می‌شود.

آن‌ها می‌گویند مهمترین عامل تاثیرگذار بر مهاجرت روستاییان بُعد اقتصادی و وجود مشکلات زیرساختی برای فعالیت‌های اقتصادی و رفاهی است و روستاییان در تلاش برای بهبود زندگی خویش و درآمدزایی بیشتر به شهر‌ها مهاجرت می‌کنند.

"طرح با مردم" طرحی است که از سوی فرماندار ویژه شهرستان بابل برای حل مشکلات چندین ساله محلات و روستا‌های این شهرستان در حال اجرا است، طرحی که در آن روسای ادارات و مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکنون در ۱۹۸ روستای کم برخوردار شهرستان حاضر شدند و از نزدیک با بررسی مشکلات بیش از ۹۵۰ مصوبه داشتند که ۸۰ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

حل برخی مشکلات بودجه نمی‌خواهد انگیزه می‌خواهد
خانم آقاجانیان دهیار روستای درزی‌کلای بخش گتاب شهرستان بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: قطع مداوم آب و کیفیت نامطلوب آن در ۲۰ سال گذشته مهمترین دغدغه اهالی ۷ روستای درزیکلا بود که حتی سبب می‌شد برخی از اهالی این مناطق به دلیل استفاده از آب بی کیفیت راهی بیمارستان شوند.

او می‌گوید: کمبود آب آشامیدنی سبب می‌شد در فصول گرم سال با تانکر به منازل آبرسانی شود و اگرچه این موارد بار‌ها به مسئولان اعلام شده بود، اما مشکلات همچنان پاربرجا بود.

خانم آقاجانیان ادامه داد: فرماندار ویژه شهرستان بابل به همراه چندین رئیس اداره شهرستان به این روستا آمدند و با بررسی مشکلات، مصوباتی برای حل مشکل آب این منطقه تصویب شد که در نهایت با اجرای آن پس از مدت کوتاهی، مشکل ۲۰ ساله آب آشامیدنی ۷ روستای درزیکلا بر طرف گردید.

بزرگی دهیار روستای شهیدآباد شهرستان بابل نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: این روستا با ۴۵۰۰ نفر جمعیت یکی از پرجمعیت‌ترین روستا‌های شهرستان بابل است که با برخی مشکلات از جمله آسفالت نشدن کوچه‌ها و ناتمام ماندن طرح هادی روبرو بود.

او می‌گوید: اگرچه اجرای طرح هادی این روستا از چهار سال قبل آغاز شده بود، اما بعد از مدتی نیمه تمام رها شد تا اینکه فرماندار با مدیران مربوطه در این روستا حاضر شدند و مشکلات بررسی و با همراهی روستاییان طرح هادی نیز تکمیل شد.

او می‌گوید: حل بسیاری از مشکلات در روستا‌ها بودجه هنگفت یا زمان طولانی برای حل آن نمی‌خواهد بلکه انگیزه قوی برای آبادانی منطقه را لازم دارد.

مدیران جایی باید باشند که مشکل وجود دارد
عزیززاده گرجی فرماندار ویژه شهرستان بابل نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: " طرح با مردم" از ماه مبارک رمضان پارسال آغاز شد و در نخستین مرحله ۲۵ مدیر دستگاه اجرایی انتخاب و هر کدام برای بررسی مشکلات ۳ تا ۵ روستا درنظر گرفته شده بودند.

او افزود: یک ماه بعد از حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در روستا‌های دورافتاده، مشکلات این مناطق به همراه راهکار‌های پیشنهادی برای حل آن‌ها احصا و اجرایی شد.
فرماندار ویژه شهرستان بابل ادامه داد: در این مدت به ۱۹۸ روستا و محله مراجعه کردیم و در جلسات کارشناسی۹۵۰ مصوبه برای حل مشکلات مردم تصویب شد که ۸۰ درصد این تعهد‌ها محقق شده است.

عزیززاده گرجی در خصوص سازوکار اجرای این طرح نیز گفت: پیش از اجرای این طرح از بخشدار‌های شهرستان خواسته شده بود روستا‌های کم برخوردار منطقه به همراه مشکلات آن‌ها را معرفی کنند.

او افزود: بعد از دریافت گزارش ها، به همراه روسای ادارات مربوطه و کارشناسان این حوزه به آن روستا‌ها می‌رویم و در همان روستا جلساتی برگزار و برآورد هزینه برای حل مشکل انجام و بالاترین مقام اجرایی در همان بخش مسئول پیگیری موضوع می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان بابل گفت: مدیری که مسئول حل آن مشکل تعیین می‌شود هر هفته باید گزارش پیشرفت کار را به فرمانداری ارائه کند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه بیشترین مشکلات مردم در حوزه آبرسانی، مخابرات، برق، اجرای طرح‌های هادی و آسفالت بوده است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی یک یا دو بار در هفته به مناطقی که مشکلات آن‌ها احصا شده است می‌روند تا از نزدیک این مشکلات را حل کنند.

او ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در جایی باشند که مشکل در آنجا وجود دارد نه اینکه مردم مشکلاتشان را به ادارات ببرند.

برچسب ها: توسعه روستاها ، بابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفا به وضعیت مسکن و معادن در استان کهگیلویه برسید ما چندین معدن در استان داریم که بزرگترین ذخایر در خاورمیانه رو داره ولی حتی بهره برداری هم نشدن کلی جوون بیکار داریم واقعا چرا نماینده ها اینقدر منفعل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بزرگترین مشکل ایران زمین
رعایت نکردن .محیط زیست توسط مردم است
باید جریمه سنگین .
در تمام نقاط محلی برای زباله در نظر گرفته بشه
دوربین برای ضبط و ثبت اشخاصی که محیط زیست را نادیده میگیرند