استفاده از ظرفیت اساتید برجسته در جهت ترویج و نهادینه کردن دانایی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته در جهت ترویج و نهادینه کردن دانایی در جامعه تلاش کنیم.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز (نهم اردیبهشت) در سفر به کرمانشاه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، گفت : مسیر آموزش در کشور چه در حوزه آموزش عمومی و چه در حوزه آموزش عالی باید در راستای دستیابی به اهداف و آرمان‌های شهدا و در صدر آن‌ها شهید مطهری باشد.

وی با بیان اینکه امروزه نظام به این نتیجه رسیده که باید در پی ترویج دانایی در سطح جامعه برای پیشبرد امور باشد، گفت: تلاش برای افزایش دانایی جامعه را در برنامه آموزش عالی کشور داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: تلاش داریم با هماهنگی بین آموزش و پرورش و آموزش عالی برای نهادینه کردن دانایی در جامعه تلاش کنیم، به امید اینکه تصمیماتی که در کشور گرفته می‌شود بر مبنای دانایی باشد.

زلفی گل با بیان اینکه بزرگترین آرمان جامعه باید دانایی باشد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته کشوری در جهت نهادینه کردن دانایی در جامعه تلاش کنیم، چون بواسطه دانایی، توانایی در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه پیشانی گذشت، ایثار و مقاومت کشور در دوران دفاع مقدس بوده، گفت: از این باب نظام باید از این سپر بلای خود که در دوران دفاع مقدس به خوبی شایستگی‌های خود را در کشور نشان داده، حمایت ویژه بکند.

وی اشاره‌ای هم به پرونده درخشان محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه چه در جایگاه استاد دانشگاه و چه در جایگاه دانشجو در دوران دانشجویی داشت و گفت: ایشان از پژوهشگران و اساتید نمونه کشوری بوده و مایه افتخار نظام هستند و امید است حضورشان در کرمانشاه منشاء توسعه استان بشود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.