هوای مشهد سالم شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: وزش باد و تغییرات جوی طی شب گذشته موجب کاهش آلاینده‌ها و سالم شدن کیفیت هوای کلانشهر مشهد برای تنفس شهروندان در هشتمین روز اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ پس از ۲ روز آلودگی پیاپی شد.

مهدی اله‌پور گفت: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته، با عدد ۹۲ نشانگر هوای سالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (در یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۹۹ از سالم بودن هوا حکایت دارد اما گذر این شاخص از عدد ۱۰۱ نشان از وضعیت هشدار آلودگی هوا برای مشهد دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای منطقه شهید مفتح در شرایط آلوده برای تنفس تمامی افراد است، ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، سمزقند، پایانه امام رضا(ع)، چمن، شهید آوینی، الهیه و خیام جنوبی در شرایط آلوده برای افراد حساس و کیفیت هوای سایر ۱۵ ایستگاه‌ دارای سنجش هوا در کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در روزهای دارای هوای سالم و پاک به شهروندان توصیه می‌شود پیاده روی را با هدف حفظ سلامتشان ترک نکنند اما آنها در روزهای دارای هوای آلوده باید از تردد در سطح شهر دوری کنند.

اله‌پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمدهای غیرضرور، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.