کره جنوبی: به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز کره شمالی پاسخ خواهیم داد

رئیس‌جمهور کره جنوبی به مناسبت هفتادمین سالگرد همکاری‌ها با آمریکا، در کنگره این کشور سخنرانی کرد.

جنگ کره یکی از خونین‌ترین جنگ‌ها پس از جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود که در سال ۱۹۵۰ آغاز و پای آمریکا را به شبه‌جزیره کره باز کرد. در این جنگ واشنگتن از نیرو‌های جمهوری کره (کره جنوبی) حمایت می‌کرد و چین و اتحاد جماهیر شوروی نیز حامی جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) بودند. گرچه این جنگ در نهایت با پیمان ترک مخاصمه در ۱۹۵۳ به پایان رسید، اما این امر به معنای پایان همکاری‌های سئول با واشنگتن نبود. 

به گزارش تل تریدر، «یون سوک یول» رئیس‌جمهور کره جنوبی که در آمریکا به سر می‌برد به نشانه احترام به هفتادمین سالگرد اتحاد و همکاری میان سئول و واشنگتن اقدام به ایراد سخنرانی در کنگره آمریکا کرد. 

وی در این سخنرانی بار دیگر تأکید کرد دولت کره جنوبی به هرگونه تحریک جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) پاسخ خواهد داد. 

یون در سخنرانی خود در کنگره گفت: «برنامه هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی پیاپی پیونگ یانگ تهدیدی علیه صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره و امنیت جهانی است. ما به این تحریکات به طور مناسب پاسخ خواهیم داد، اما در عین حال در‌های گفت‌وگو و مذاکره برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را همچنان باز نگه خواهیم داشت.»

وی در ادامه با اشاره به بیانیه واشنگتن که چتر هسته‌ای آمریکا را بر روی این کشور گسترده خواهد کرد و در مقابل کره شمالی ایجاد بازدارندگی می‌کند، افزود: «بیانیه واشنگتن که دیروز میان دو کشور به امضا رسید سئول و واشنگتن را قادر می‌سازد روابط خود را به سطح جدیدی برسانند.»

رئیس‌جمهور کره جنوبی در پایان با اشاره به گستردگی حوزه‌های روابط میان دو کشور تأکید کرد: «ما فراتر از همکاری در حوزه‌های امنیتی و سیاست خارجی، نوآوری را پیش خواهیم گرفت. ما از نزدیک روی هوش مصنوعی و فناوری کوانتومی کار خواهیم کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار