دستاورد‌های قابل توجهی در سفر اول رئیس جمهور به استان خوزستان اتفاق افتاد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دستاورد‌های دور اول سفر هیات دولت به استان خوزستان در حوزه زنان و خانواده را تشریح کرد.

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده روز پنجشنبه ضمن ابراز امیدواری برای توسعه خدمت‌رسانی به بانوان خوزستانی گفت: در دور اول سفر استانی خوزستان که در سال ۱۴۰۰ انجام شد، دستاورد‌های قابل توجهی در حوزه اشتغال‌زایی خانگی، آموزش و توانمندسازی بانوان اتفاق افتاد که امیدواریم شاهد توسعه این خدمات در دور دوم سفر استانی خوزستان باشیم.

وی با ذکر برخی از این خدمات ارائه شده در حوزه زنان و خانواده در دور اول سفر استانی خوزستان افزود: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۲۵ میلیارد ریال برای ۵۲ زوج دهه شصتی روستایی، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه کارآفرینی، تسهیلات کشاورزی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال، اهدای تجهیزات کمک آموزشی به بازماندگان از تحصیل به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال، تکمیل و ساخت سه مدرسه دخترانه مجتمع آموزشی دخترانه در اهواز و آبادان گوشه‌ای از خدمات معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در دور اول سفر به استان خوزستان بود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهتمام ویژه نسبت به ارتقای مهارت‌های شغلی زنان در دور اول سفر استانی معاونت زنان گفت: ۵۵ زن سرپرست خانوار و بدسرپرست با استفاده از ظرفیت زیست‌بوم منطقه در رسته‌های مختلف تولیدی تحت حمایت آموزشی و اشتغال‌آفرینی قرار گرفتند.

خزعلی ادامه داد: اختصاص یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال وام به کارآفرینان در ازای ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و تخصیص ۵۰۰ میلیون ریال برای مشاغل خُرد در ۲۸ شهرستان و ۱۲۹ روستای استان خوزستان، معرفی ۲۴۷ زن سرپرست خانوار توسط استانداری و ۶۵ نفر توسط بنیاد برکت جهت دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی خانگی از دیگر دستاورد‌های حوزه زنان و خانواده در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان بود.

انسیه خزعلی روز پنج‌شنبه در جریان سفر استانی رئیس جمهور و اعضای دولت به استان خوزستان، وارد دزفول شد و از شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرین، مراکز نوآوری و کارگاه‌های تولیدی ایده پرور دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول بازدید کرد.

وی همچنین در جریان این بازدید با نخبگان دانشگاهی نیز دیدار و گفتگو کرد.

دیدار با خانواده جانباز، بازدید از کارگاه کپوبافی، دیدار با خانواده چهارقلوها، بازدید از شرکت گسترش امواج کرخه از دیگر برنامه‌های معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به شهرستان دزفول بود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.