رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

کارآفرینان پیشقراولان تولید ثروت در کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی از کارآفرینان به عنوان پیشقراولان تولید ثروت در کشور نام برد.

آقای قالیباف پیش از ظهر امروز در بازدید از مجموعه نساجی سیمابافت آذربایجان در شهرستان سراب گفت: با توجه به اینکه امسال رشد تولید به عنوان اولویت کار‌ها قرار دارد توجه به ثبات اقتصادی دارای اهمیت است بنابراین باید در حوزه اقتصاد برای سرمایه‌گذاران آرامش و امنیت برقرار کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید به تشخیص علمی اهمیت دهیم و از کارآفرینان امتحان پس داده بهره ببریم اظهار کرد: این افراد می‌توانند سبب رشد تولید و ثبات اقتصادی در کشور شوند و ما  در مجلس شورای اسلامی و نیز دولتمردان باید تلاش کنیم به جای تصدی‌گری، تسهیل‌گری را ترویج دهیم.

آقای قالیباف با اشاره به اینکه با تصمیم‌گیری‌های درست، صحیح و پایدار، ثبات اقتصادی رقم می‌خورد تصریح کرد: کارآفرینان و به ویژه گروه‌های زنجیره تولید و ایجاد ارزش می‌توانند نقش آفرینی کرده و بیشترین ثروت و منفعت را با کمترین هزینه برای کشور فراهم کنند و این امر در اشتغالزایی و مهار نقدینگی اثرگذار است. 

وی در عین حال یادآور شد: تولید بدون رانت موفق خواهد بود وگرنه تولید رانتی محکوم به شکست است.

وی افزود: مجتمع نساجی سیمابافت در سالیان گذشته دچار آتش‌سوزی شد و سالیان سال بلااستفاده رها شده بود اما در دو سال گذشته با سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تا مبلغ ۵۰ میلیون یورو و تولید به صورت سه شیفت کاری سبب رشد این مجموعه شده است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به بازدید از طرح ساخت فرودگاه سراب گفت: مجوز‌های مربوط به این فرودگاه صادر شده و فعالیت‌های ساخت آن با ردیف بودجه عملیاتی شده است اما نباید فراموش کرد که پیشرفت این فرودگاه در گرو توجیه اقتصادی و بهره‌گیری از بخش خصوصی است.

آقای قالیباف خاطرنشان کرد: تاریخ این منطقه نشان می‌دهد انسان‌هایی با فرهنگ بالا و چهره‌های نام آور در عرصه‌های مختلف ملی حضور داشتند بنابراین باید اذعان کرد آذربایجان شرقی یکی از پیشران‌های اقتصادی در کشور بوده و ظرفیت‌هایی مانند صنعت، صنایع دستی، کشاورزی فرصت‌های بزرگی محسوب می‌شوند.

وی تاکید کرد: باید با جانمایی‌های درست و ارائه زیرساخت‌ها همانند آب، برق و گاز و انجام کار‌های اصلی و ایجاد دسترسی‌های جاده‌ای و ریلی تلاش کنیم بخش خصوصی در این ظرفیت‌ها بهره‌وری ایجاد کند و ما نیز در مجلس و دولت برای تحقق این امر تلاش خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار