رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس:

توان پهپادی ایران تحریم‌پذیر نیست

جوکار گفت: مقامات کاخ سفید بدانند توان پهپادی ایران مبتنی بر ظرفیت‌های بومی بوده و تحریم پذیر نیست.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس  شورای اسلامی در خصوص هراس ایالات متحده از قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران و تحریم یک فرد و ۶ نهاد به بهانه ارتباط با برنامه پهپادی کشورمان، گفت: آمریکایی‌ها از قدرت درون زا و بازدارنده ایران در عرصه‌های مختلف خصوصا طراحی و تولید هواپیما‌های بدون سرنشین نگران هستند.


او با اشاره به اینکه ایجاد ترس میان کشور‌های منطقه نسبت به قدرت نظامی و دفاعی ایران یکی از اهداف تحریم‌های اخیر است، افزود: ایالات متحده با فروش تسلیحات به کشور‌های عربی منطقه درآمدزایی خوبی دارد از این رو با طرح مسئله یاد شده، اجرای سیاست ایران هراسی را دنبال می‌کند.


نماینده یزد و اشکذر ادامه داد: مقامات و سیاستمداران آمریکایی به خوبی می‌دانند قدرت نظامی ایران صرفا موجب ایجاد امنیت در منطقه و همچنین ثبات و صلح شده و همگان مشاهده کردند که تروریست‌های تکفیری داعش نتوانستند در مقابل توان قدرت برتر نظامی ایران دوام بیاورند و نابود شدند.


جوکار خاطرنشان ساخت: صنعت دفاعی و نظامی ایران دهه‌های زیادی است که تحت تحریم قرار دارد و با وجود همه این فشارها، شاهد برتری نظامی در میان کشور‌های دنیا هستیم که بیانگر بی اثری و خنثی شدن این سیاست‌ها است.


رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین باید به مقامات کاخ سفید یادآور شد توان پهپادی ایران مبتنی بر ظرفیت‌های بومی بوده و اصلا تحریم پذیر نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.