۱۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای شبکه خداآفرین هزینه شد

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تاکنون برای اجرای شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین مبلغ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ارزش ریالی روز پروژه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

جبرائیل رمضانی در بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین با تاکید بر تسریع در اتمام پروژه سیفون دره‌رود گفت: سیفون دره رود در ابتدای شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین واقع شده و شاهرگ اصلی تامین آب این شبکه می‌باشد که با همت و تلاش مهندسان و متخصصان بخش آب در حال تکمیل است.

او تصریح کرد: این بخش از طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین به منظور انتقال آب از سد‌های خداآفرین و قیزقلعه سی اجرا می‌شود که با اتمام این پروژه ۶۰ مترمکعب بر ثانیه آب به شبکه مذکور قابل انتقال خواهد بود.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: کانال اصلی خداآفرین در استان اردبیل در طول مسیر ۹۲ کیلومتری خود تعداد ۶ دستگاه سیفون دارد که سیفون دره رود عظیم‌ترین آن‌ها و به طول ۲ هزار۱۶۰ متر است و با ظرفیت ۶۰ مترمکعب بر ثانیه و با استفاده از ۵ رشته لوله فولادی به قطر ۲۸۰۰میلیمتر اجرا می‌شود.

رمضانی افزود: پروژه سیفون دره رود به منظور امکان بهره مندی سریع و مهیا ساختن امکان انتقال آب از تاسیسات بالادستی اجرا و  پس از تکمیل سازه‌های ورودی و خروجی، امکان انتقال آب با دبی ۲۵ مترمکعب بر ثانیه را فراهم خواهد شد.

او بیان کرد: ارزش روز کل پروژه، اعم از تاسیسات و تجهیزات اجرا شده در شبکه خداآفرین بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

نماینده مجری طرح خداآفرین نیز در این بازدید اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی کل طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین حدود ۸۵ درصد بوده و تاکنون مبلغ ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.

خسرو حمزه‌پور افزود: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در محدوده استان اردبیل با وسعت ۳۶ هزار۷۰۰  هکتار در فاز اول در قالب ۴ ناحیه عمرانی در شمال استان و محدوده شهرستان‌های اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار اجرا می‌شود.

او ادامه داد:  این طرح دارای ۴۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴پست برق ۱۳۲/۲۰ کیلوولت و یک پست برق ۲۳۰/۱۳۲ کیلوولت مغان و  همچنین بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر خطوط نیرورسانی ۱۳۲ کیلوولت و ۹۲ کیلومتر کانال اصلی می‌باشد و به منظور تامین آب نواحی عمرانی اول و دوم، تا کیلومتر ۴۳ در کانال اصلی آب اندازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار