ارائه آموزش‌های رایگان مهارتی در بستر فضای مجازی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه گفت : باید به سمت تولید محتوا و ارائه آموزش‌های رایگان مهارتی در بستر فضای مجازی برویم.

سید ابوالفضل محمدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه امروز (ششم اردیبهشت) در جلسه شورای مهارت استان، از مهارت آموزی به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در اشتغال یاد کرد و گفت : باید به سمتی برویم که از ظرفیت‌های فضای مجازی برای تولید محتوا و ارائه آموزش‌های رایگان مهارتی به جامعه استفاده کرده و افراد را مهیای حضور در بازار کار کنیم.

محمدی تاکید کرد: تولید محتوای آموزش‌های مهارتی و دسترسی آسان و ارزان به محتوای تولید شده می‌تواند گام مهمی در جهت رفع معضل بیکاری استان باشد که در این راستا مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه آمادگی هر نوع همکاری را با نهاد‌های مختلف هم در بحث تولید محتوا و هم در بحث ارائه آن در فضای مجازی دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان اینکه مهارت آموزی نیاز امروز جامعه است، گفت: مهارت آموزی تنها نیاز افراد جویای کار و شاغلین نیست و همه طیف‌های جامعه از کودکان گرفته تا نوجوانان و جوانان و افراد میانسال و حتی بازنشسته‌ها در حوزه‌های مختلف برای بهتر زندگی کردن به آن احتیاج دارند.

محمدی برای طراحی سامانه‌ای جهت احصاء نیاز‌های مهارتی استان اعلام آمادگی کرد.

 وی اشاره‌ای هم به فعال بودن سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir داشت و گفت: توصیه می‌شود اقشار مختلف جامعه از قابلیت‌های مختلف این سامانه در جهت تسهیل امور زندگی خود استفاده کنند. 

دانشگاه‌ها می‌توانند در بحث مهارت آموزی ورود کنند

سلیمان شفیعی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند در بحث مهارت آموزی ورود کنند، گفت: مهارت آموزی می‌تواند نقش مهمی در حل معضل بیکاری استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در بحث مهارت و اشتغال چالش‌های جدی دارد، گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از بیکاران استان را فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند، برای حل معضل اشتغال باید به سمت افزایش صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان دانشگاه‌ها برویم.

برگزاری دوره‌های کاربردی مهارت آموزی

ایرج بهرامی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه با بیان اینکه برای ارتقاء مهارت‌های فارغ التحصیلان رشته کشاورزی باید به سمت برگزاری دوره‌های کاربردی مهارت آموزی برویم، گفت: هم اکنون ۱۰ هزار نفر در عضویت نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه هستند و این در حالیست که در واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی استان به جد با کمبود مسئول فنی که دانش و تخصص لازم برای کار کردن را داشته باشد، مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه خروجی دانشگاه‌ها لااقل در بخش کشاورزی با نیاز‌های بخش کشاورزی استان همخوانی ندارد، گفت: در بخش کشاورزی قبل از اینکه نیاز به سرمایه گذاری داشته باشیم، نیاز به آموزش مهارت داریم.

باید به سمت آموزش‌های مبتنی بر شایستگی برویم

عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در این جلسه با بیان اینکه باید به سمت آموزش‌های مبتنی بر شایستگی برویم، گفت: قطعا در این صورت تحول در حوزه مهارت آموزی را در استان شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای حل معضل اشتغال باید به سمت رشته‌های نوظهور برویم، گفت: هیچ محدودیتی برای راه اندازی آموزش رشته‌های نوظهور مورد نیاز بازار کار در مجموعه فنی و حرفه‌ای استان نداریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بانک اطلاعاتی جامعی از نیاز‌های اشتغال استان نداریم، گفت: تهیه این بانک اطلاعاتی با همکاری دستگاه‌های مختلف برای رفع معضل اشتغال استان ضروری است.

وی اشاره‌ای هم به رشد ۳۰ درصدی عملکرد مجموعه فنی و حرفه‌ای استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن داشت و ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد توسعه آموزش‌های مهارتی در استان باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.